Szczecin największym portem Polski!
Ponad połowa przewozów morskich w skali ogólnokrajowej i ponad 60 proc. przewozów tranzytowych dla państw sąsiednich przechodzić będzie w planie 5-letnim przez port szczeciński. Szczecin (ze względu na swe dogodne położenie) staje się największym portem polskim i jednym z głównych portów obsługujących handel zagraniczny państw sąsiednich. Wzrośnie ilość przeładowanej drobnicy, drewna i zboża, a więc wzrosną przeładunki dla portu najbardziej opłacalne. (…)
Założenia Centralnego Zarządu Portów przewidują zainwestowanie w porcie szczecińskim w nowej 5-latce wielu milionów złotych.
Z ważniejszych inwestycji proponowanych przez CZP wymienić należy budowę nowych dźwigów na Łasztowni, dwóch nowych mostów przeładunkowych na nabrzeżu Chorzowskim i odbudowę dwóch mostów na tym nabrzeżu, zakup nowych holowników, kutrów i motorówek, odbudowę magazynów drobnicowych na Łasztowni, uzupełnienie sprzętu małej mechanizacji, jak zakup wózków akumulatorowych, ciągników spalinowych, sztaplarek, pneumatycznego urządzenia do przeładunku zboża poza elewatorem, różnego typu transporterów i 200 000 „palet”. Umożliwi to mechanizację wszystkich prac przy przeładunku drobnicy.
„Kurier Szczeciński” z dnia 8 stycznia 1956 r.