90 nowych latarni elektrycznych zostanie zainstalowanych w 1952 roku na ulicach miasta
Stosunkowo niewielkie sumy przeznaczono w budżecie miasta na rok 1952 na polepszenie oświetlenia miasta. Tylko 90 nowych latarni elektrycznych zostanie zainstalowanych w tym roku na ulicach Szczecina, choć miasto należy wciąż jeszcze do najsłabiej oświetlonych, dużych miast Polski.
Nawet takie okolice jak al. Wojska Polskiego, ul. Bolesława Krzywoustego, 3 Maja w centrum miasta posiadają minimalną ilość latarń ulicznych, a w ciemnościach toną też ważne pod względem komunikacyjnym dojazdy do portu i inne, jak rejon ul. Gdańskiej, al. Powstańców.
Najskąpiej jednak są oświetlone ulice na peryferiach miasta. 90 nowych latarni ulicznych zostanie więc zainstalowanych tutaj. (…)
„Kurier Szczeciński” z dnia 9 stycznia 1952 r.
Zaledwie 25 proc. mieszkańców Szczecina posiada zdjęcia do dowodów osobistych
Mimo że termin wykonania zdjęć do dowodów osobistych upływa z dniem 31 stycznia, w szczecińskich zakładach fotograficznych frekwencja klientów nie jest jeszcze zadowalająca. Według planu każdy zakład powinien wykonać dziennie 150 zdjęć, podczas gdy obecnie wykonuje przeciętnie 100 sztuk. Ogółem do dnia dzisiejszego zaledwie 25 proc. ludności zaopatrzyło się w nowe zdjęcia. (…)
„Kurier Szczeciński” z dnia 10 stycznia 1952 r.
Lux – torpeda Szczecin – Warszawa?
Z początkiem maja br. projektują władze kolejowe uruchomienie w nowym letnim rozkładzie jazdy lux torpedę na trasie Warszawa – Szczecin.
Trasę tę lux torpeda przebywałaby w ciągu 6 godzin, a więc w czasie prawie o połowę krótszym niż pociągi pospieszne.
Cena biletu wyniosłaby około 100 zł.
Obecnie specjalna komisja techniczna bada stan torów kolejowych. Szybkość bowiem pond 120 km, jaką rozwija lux torpeda wymaga szczególnie dobrych torów.
Od wyników tej inspekcji zależy ostateczna decyzja władz kolejowych.
„Kurier Szczeciński” z dnia 10 stycznia 1952 r.
77 milionów pasażerów przewiozły w 1951 r. tramwaje szczecińskie
W ubiegłym roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Szczecinie przewiozły około 77 milionów pasażerów, czyli że każdego miesiąca z usług MPK korzystało prawie 6,5 miliona ludzi.
W tym roku zaplanowano przewiezienie ponad 78 milionów pasażerów. Podniesienie ilości przewozów o prawie 1,5 miliona stanie się możliwe dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania wozów na poszczególnych liniach.
MPK przyspiesza też tempo remontów uszkodzonych wagonów.
„Kurier Szczeciński” z dnia 12 stycznia 1952 r.