8 lokomotyw kapitana Saka
Port szczeciński przeżywał w sobotę niemałą sensację. Przy nabrzeżu Starówka zacumował statek PŻM „Goplana” przywożąc z Anglii dwie potężne 80-tonowe lokomotywy elektryczne. Projekt transportowania na statkach serii bajkowej (960 DWT) elektrowozów, wzbudził swego czasu wiele dyskusji i kontrowersji. Niemniej według projektu opracowanego przez kapitana Rombczyńskiego, kapitana Ratajczaka i kapitana Zbigniewa Saka, przewieziono do kraju 13 takich lokomotyw. Ogółem jest już w kraju 15 tego typu lokomotyw, z czego „Goplana” pod dowództwem kapitana Saka przewiozła osiem.
Takiego ładunku nie przewoził jeszcze żaden z polskich statków. A i zagraniczni spece wyrażali swe zdziwienie na wieść o podjęciu przez Polską Żeglugę Morską takiego zadania.
„Kurier Szczeciński” z 19 września 1962 roku
Mgr inż. E. Skrzymowski dyrektorem Stoczni Szczecińskiej im. A. Warskiego
Jak się dowiadujemy, naczelnym dyrektorem Stoczni Szczecińskiej im. Adolfa Warskiego został mianowany mgr inż. Eugeniusz Skrzymowski, dotychczasowy naczelny inżynier, a naczelnym inżynierem został inżynier Zdzisław Hrut, dotychczasowy kierownik zespołu wydziałów wyposażeniowych.
„Kurier Szczeciński” z 20 września 1962 roku
Thalidomidy lekiem przeciw nowotworom?
Stosowanie przez kobiety ciężarne thalidomidów – środków uspokajających, spowodowało przyjście na świat wielu tysięcy zdeformowanych dzieci, przeważnie bez rąk i nóg. Obecnie lekarze angielscy zauważyli jeszcze jedną właściwość tego leku – tym razem pożyteczną. Jest on ponoć skuteczny przeciw niektórym postaciom nowotworów. Badania są w toku.
„Kurier Szczeciński” z 21 września 1962 roku