Czy zajezdnia tramwajowa musi być zbudowana na ogródkach działkowych?
Na liczne starania o przydział nowych terenów pod ogródki działkowe, WRZZ otrzymała w bieżącym roku od MRN propozycję zajęcia 70 ha ugoru po dawnym poligonie wojskowym na tyłach toru kolarskiego. Teren ten jednak wydzierżawić gotowa była MRN tylko na 5 lat. Oczywiście WRZZ grzecznie podziękowała za wspaniałomyślny gest, gdyż zagospodarowanie odłogu, wykarczowanie dzikich krzaków, zasypanie dołów, ogrodzenie, przeprowadzenie instalacji wodociągowej itd. kosztuje zbyt drogo, tym bardziej, że okres dzierżawy jest śmiesznie krótki. Innych terenów MRN na przeszło 300 km kw. powierzchni Szczecina nie znalazła. Biedny Szczecin!
Ostatnio jednak znaleźli się amatorzy na tereny już zagospodarowane. Otóż MPK wpadło na pomysł budowy centralnej zajezdni i warsztatów naprawczych. Gdzie chcą budować? Na kolonii ogródków działkowych „Bartoszówka”, przy al. Wojska Polskiego. Żądanie swoje MPK poparło pismem z MRN podpisanym także przez urbanistów miasta, która teren kolonii przydziela pod zabudowę. Wobec tego MPK domaga się szybkiego przekazania terenu pod roboty wstępne. (…)
„Kurier Szczeciński” z dnia 12 maja 1956 r.
W 60 PGR-ach woj. szczecińskiego są już czynne przedszkola
W około sześćdziesięciu szczecińskich PGR-ach są już czynne przedszkola, do prac polowych wychodzą prawie wszystkie kobiety, spokojne, że ich dzieci znajdują się pod dobrą opieką.
W wielu gospodarstwach jednak mimo, że termin uruchomienia przedszkoli już minął – niewiele zrobiono. W Zjednoczeniu Pyrzyce na zaplanowane 32 przedszkola otwarto dopiero 16.
W Zjednoczeniu Nowogard w dwudziestu gospodarstwach kobiety oczekują wciąż na uruchomienie przedszkoli. (….)
„Kurier Szczeciński” z dnia 17 maja 1956 r.