Przepisy na burgera awokado, koktajl upiększający, risotto ze szparagami i zielonym groszkiem, miodową sałatkę z kurczakiem oraz wiele innych potraw i napojów znalazły się w książce kucharskiej wydanej przez firmę home.pl. Ich autorami są pracownicy firmy.
Książka kucharska nazywa się „home made”. Znalazło się w niej ponad 30 przepisów, podzielonych na cztery działy. Wszystkie propozycje pochodzą od pracowników firmy. Są odzwierciedleniem tego, co w kuchni lubią najbardziej.
Jeden z działów nazywa się „szybkie śniadanie”. Co w tym zakresie proponują pracownicy home.pl? Choćby burgera z łososiem i warzywami. Tylko, że bułka zastępowana jest... dojrzałym awokado. Nie zabrakło także przepisów na koktajl upiększający (z imbirem, limonką, natką pietruszki, pomarańczą, awokado oraz miodem) i kaszę jaglaną na mleku.
W książce znajdziemy też smakołyki, które doskonale sprawdzają się jako dodatki do kawy i herbaty. Jakie? Np. tartaletki z kremem pomarańczowym i bezikiem czy sernik na kremówce. Jest też dział „wczorajszy obiad, czyli odgrzewane w mikrofalówce”. Tutaj pracownicy home.pl proponują m.in. risotto ze szparagami i zielonym groszkiem, kurczaka curry i szynkę w sosie mięsno-grzybowym. Ostatnim z działów książki kucharskiej jest „koniec miesiąca, czyli gotowanie przed wypłatą”. Co wtedy się je? Miodową sałatkę z kurczakiem albo mięsną bułę glutenowo-laktozową.
– Firmę tworzą ludzie. Dlatego chcieliśmy, żeby pracownicy mieli okazję się pokazać, ale trochę inaczej, nie przez pryzmat zajmowanego przez siebie stanowiska. Przecież podczas przerwy w pracy prawie każdy coś je. A to co mamy na talerzu, pokazuje trochę jak żyjemy – mówi Nina Pankiewicz, z działu HR home.pl.
Co ciekawe, każdy przepis jest okraszony sporą dawką wiedzy na temat wartości odżywczych polecanych posiłków, anegdotą lub wspomnieniami z dzieciństwa.
Za realizację tego 80-stronicowego wydawnictwa (zdjęcia, opisy, skład, grafika) odpowiedzialny jest zespół rozwiązań kreatywnych home.pl. Książka będzie wykorzystywana jako gadżet promujący firmę podczas targów pracy i konferencji.
– Kuchnia jest najważniejszym miejscem w każdym domu. W home.pl pełni ona także niezwykłą rolę. To właśnie tutaj spotyka się codziennie prawie 300 osób, które rozmawiają ze sobą i dzielą się swoimi pomysłami. – mówi Nina Pankiewicz.
Link do książki w e-wydaniu: "home made"
Home.pl