Na statku Polskiej Żeglugi Morskiej m/s „Jawor” rozpoczął się remont klasowy. Masowiec jest klasycznym panamaksem o nośności 80 tys. ton, więc w przyszłości – jeśli powstanie nowy duży dok w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie – będzie mógł skorzystać z jej usług. Na razie jednak prace wykonywane są w Gdańskiej Stoczni „Remontowa”, która posiada odpowiednią infrastrukturę do wydokowania tej wielkości jednostki.
Masowiec „Jawor” został zbudowany w 2010 roku, więc to druga tego typu wizyta statku w stoczni remontowej (klasa odnawiana jest co pięć lat).
– Na jednostce zostaną wykonane typowe przy odnawianiu dokumentów klasyfikacyjnych prace konserwacyjno-malarskie – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy Polska Żegluga Morska. – Będzie również zamontowany system uzdatniania wód balastowych, co wynika z wymagań konwencyjnych.
Jak dodaje rzecznik, prace przebiegają bardzo sprawnie i terminowo, a PŻM po raz kolejny wysoko ocenia jakość współpracy z GSR.
Planowe zakończenie remontu to 8-10 listopada.
(ek)
Fot. Marek CZASNOJĆ