Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Elektroniczne pełnomocnictwo

Data publikacji: 19 lipca 2016 r. 08:11
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Elektroniczne pełnomocnictwo
 

Podatnicy, którzy chcą zgłosić pełnomocnictwo ogólne, mogą to zrobić przy wykorzystaniu nowej funkcjonalności Portalu Podatkowego. Dodatkowo udostępniono tam też rejestr pełnomocnictw ogólnych, czyli narzędzie do ich weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.

– Od 1 lipca weszły w życie przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego, zawarte w artykule 138d Ordynacji podatkowej – tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik Izby Skarbowej w Szczecinie. – Takie pełnomocnictwo może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Podatnicy, którzy będą chcieli ustanowić pełnomocnika ogólnego, zrobią to za pomocą nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym w części dla zalogowanych, w zakładce „Pełnomocnictwa”.

Konto podatnika na Portalu Podatkowym stanowi bezpośredni kanał komunikacji z organami podatkowymi i umożliwia dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Rejestracja na portalu umożliwia nie tylko przesyłanie deklaracji bezpośrednio z własnego konta, ale także pozwala na elektroniczną komunikację z administracją podatkową, dzięki składaniu i odbieraniu pism do administracji podatkowej. To wszystko bez wychodzenia z domu – wystarczy się zarejestrować w serwisie. (jps)

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA