Podatnicy, którzy chcą zgłosić pełnomocnictwo ogólne, mogą to zrobić przy wykorzystaniu nowej funkcjonalności Portalu Podatkowego. Dodatkowo udostępniono tam też rejestr pełnomocnictw ogólnych, czyli narzędzie do ich weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.
– Od 1 lipca weszły w życie przepisy dotyczące pełnomocnictwa ogólnego, zawarte w artykule 138d Ordynacji podatkowej – tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik Izby Skarbowej w Szczecinie. – Takie pełnomocnictwo może zostać złożone wyłącznie w wersji elektronicznej. Podatnicy, którzy będą chcieli ustanowić pełnomocnika ogólnego, zrobią to za pomocą nowej funkcjonalności na Portalu Podatkowym w części dla zalogowanych, w zakładce „Pełnomocnictwa”.
Konto podatnika na Portalu Podatkowym stanowi bezpośredni kanał komunikacji z organami podatkowymi i umożliwia dostęp do własnych danych podatkowych, m.in. złożonych deklaracji i prowadzonych spraw. Rejestracja na portalu umożliwia nie tylko przesyłanie deklaracji bezpośrednio z własnego konta, ale także pozwala na elektroniczną komunikację z administracją podatkową, dzięki składaniu i odbieraniu pism do administracji podatkowej. To wszystko bez wychodzenia z domu – wystarczy się zarejestrować w serwisie. (jps)
Fot. Dariusz Gorajski