Nowy gmach – kolos w służbie szczecińskiej WSR
60 tys. metrów sześciennych liczy jeden z największych wzniesionych w Szczecinie budynków. Jest to gmach wybudowany dla najmłodszej na Pomorzu Zachodnim uczelni – Wyższej Szkoły Rolniczej, 26 bm. rano przekazany został on do użytku studentów i pracowników naukowych.
Dzięki rozbudowie tej uczelni w nowym roku akademickim możliwe będzie rozszerzenie zakresu badań naukowych. Obok nowych katedr – biochemii i rybactwa, laboratoriów i zakładów dla tych katedr, w gmachu będzie również czynna pracownia izotopów tzw. zimnych. Przy ich pomocy prowadzone będą badania z zakresu fizjologii roślin, chemii rolnej, gleboznawstwa i biochemii.
„Kurier Szczeciński” z 27 września 1959 r.
Takiego kolosa w naszym porcie jeszcze nie było!
Wczoraj o godz. 20 zacumował przy nabrzeżu CPN 3 zbiornikowiec m/s „Karpaty”. Jest to największy statek naszej floty i największy ze wszystkich, jakie kiedykolwiek zawinęły do Szczecina. Ma on 170 m długości i 9 m zanurzenia.
Dowodzi nim kpt ż.w. Jerzy Kalwasiński.
„Kurier Szczeciński” z 29 września 1959 r.
Żubr i Karosa już wkrótce na szosach
W Jelczańskich Zakładach Samochodowych dobiegają końca przygotowania do uruchomienia seryjnej produkcji autobusów „Karosa” opartych na dokumentacji dostarczonej przez Czechosłowację. Juz od 1 listopada ruszy tu pierwsza taśma.
Do roku 1965 jelczańskie zakłady samochodowe wykonają około 5 tys. tych wygodnych i nowoczesnych autobusów.
W fabryce przystąpiono również do budowy samochodów ciężarowych „Żubr”. Jest to samochód przeznaczony do dalekich transportów. Jego ładowność wynosi 8 ton, a razem z przyczepą – 15 ton. Moc silnika wysokoprężnego – 150 koni mechanicznych. Dotychczas w Jelczu zbudowano już cztery „Żubry”.
„Kurier Szczeciński” z 4 października 1959 r.
Trzebież-osada bez wody
W Trzebieży są trudności z zaopatrzeniem w wodę pitną. W roku ub. wywiercono w polu studnie prawie 130 m głęboką. Koszt prac wiertniczych wyniósł 700 tys. zł. Woda od roku tryska pod własnym ciśnieniem. Do Zalewu płynie już strumień, w którym podobno dobrze „biorą” szczupaki…
Dłużej nie należy tolerować tego marnotrawstwa. Wodę trzeba wreszcie doprowadzić do mieszkań i portu.
„Kurier Szczeciński” z 8 października 1959 r.
80 ton margaryny dla Szczecina z NRD
10 ton margaryny „Marina” nadeszło wczoraj do Szczecina z NRD. Jest to pierwszy transport z zapowiadanych dla naszego miasta.
W sklepach „Marina” ukaże się w najbliższych dniach w paczkach po 1/2 i 1/4 kilo. Nadaje się najbardziej do użytku kuchennego.
Margaryna niemiecka jest dodatkowym „zastrzykiem” tego, ostatnio bardzo poszukiwanego tłuszczu.
„Kurier Szczeciński” z 10 października 1959 r.