BB już zdrowa
Paryż. W Paryżu podano, że Brigitte Bardot po ciężkiej grypie podjęła prace przy nakręcaniu filmu "Le Repos du Guerrier.
„Kurier Szczeciński” z 2 marca 1962 roku
Pomnik 1 Dywizji Pancernej stanie w Normandii
W Normandii powstał projekt wystawienia pomnika dla uczczenia walki 1-szej Dywizji Pancernej na wzgórzach "Maczugi" pod Chambois w sierpniu 1944 r.
W wyniku narady dwóch gmin - Montormal i Condehard - na których terenach leżą te wzgórza, ukonstytuował się komitet z merem Chambois jako prezesem i dwoma i dwoma wiceprezesami gmin - Polakami.
Jeden z mieszkańców oflagował już teren pod budowę pomnika.
„Kurier Szczeciński” z 3 marca 1962 roku
Zmiana nazw ulic w Szczecinie
Specjalny zespół pracowników MRN, pod kierownictwem sekretarza Prezydium MRN, A. Celiana, opracował projekt zmiany nazw niektórych ulic w Szczecinie. Np. ul. Wiślana położona pomiędzy ul. Grodzką i Podgórną ma się nazywać ul. Staromiejską. Część ul. Łabędziej, na odcinku między ul. Chopina i Wiosny Ludów - ul. Zakole. Nowo utworzona ulica między między ul Janusza i ul. Świerszczową, w kierunku północnym od ul. Jodłowej, ma się nazywać ulicą Agrestową. Ulica bez nazwy, między Borsuczą i Fiołkową - ul. Tulipanową. Plac bez nazwy, u zbiegu al. Wojska Polskiego, Piotra Skargi i Wawrzyniaka - Konstantego Gałczyńskiego, natomiast ul. równoległa do Wszystkich Świętych, pierwsza poprzeczna ul. Arkońskiej, oznaczona dotychczas jako Arkońska nr 1 - ul. Władysława Broniewskiego. Projekt ten będzie poddany pod dyskusję i zatwierdzenie na dzisiejszej sesji MRN.
Ciekawe, dlaczego zespół nie wziął pod uwagę dotychczasowej ul. Zygmunta Felczaka. Przecież nawet w Bydgoszczy, gdzie był on niegdyś redaktorem chadeckiego dziennika, nie uczczono tego faktu jego imieniem?
„Kurier Szczeciński” z 3 marca 1962 roku
Usprawnienia komunikacyjne na linii Szczecin - Trzebież
W szczecińskim DOKP odbyła się ostatnio narada przedstawicieli zakładów pracy, leżących na linii Szczecin Gł. - Trzebież (m.in. stoczni, Huty, Papierni i "Superfosfatu", w celu omówienia komunikacji kolejowej na tym odcinku.
Przedstawiciele dyrekcji przyrzekli, że przy układaniu letniego rozkładu jazdy wezmą pod uwagę liczne postulaty, wysunięte w toku dyskusji przez zakłady pracy. Wskazane niedomagania w obsłudze tej trasy, jak np. brak dostatecznej ilości wagonów w okresach największego nasilenia ruchu, dyrekcja obiecała jak najszybciej usunąć.
Warto dodać, że w ramach dalszego usprawniania komunikacji między miejscowościami na lewym brzegu Odry a miastem, PKS uruchamia we wrześniu br. linię autobusową na trasie Szczecin - Police - Trzebież.
„Kurier Szczeciński” z 7 marca 1962 roku