Piątek, 25 lipca 2025 r. 
REKLAMA

Już wiadomo kto i za ile chce wybudować obwodnicę Mierzyna [GALERIA]

Data publikacji: 24 lipca 2025 r. 17:16
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2025 r. 19:52
Już wiadomo kto i za ile chce wybudować obwodnicę Mierzyna
Fot. GDDKiA O Szczecin  

Oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Mierzyna w ciągu drogi krajowej nr 10 zostały otwarte. W postępowaniu wzięło udział 10 wykonawców, a zadeklarowane kwoty wynoszą od 139,9 do 227,2 mln zł.

- Złożone oferty będą teraz sprawdzane, aby wybrać najkorzystniejszą. Jest to wspólna inwestycja GDDKiA i Miasta Szczecin. Nowa droga zapewni odpowiedni dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu S6, która obecnie również jest w trakcie przetargu - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.

Wspólna inwestycja GDDKiA i Szczecina 

Nowa droga o długości 4,64 km w połowie będzie przebiegała na terenie Szczecina. W związku z tym inwestycja musi być prowadzona wspólnie przez GDDKiA i samorząd. W 2022 r. podpisane zostało porozumienie dotyczące prac przygotowawczych, na podstawie których został przygotowany projekt budowlany. Dokumentacja dla drogi była gotowa w ubiegłym roku, co pozwoliło na rozpoczęcie procedury uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Na początku tego roku GDDKiA podpisała porozumienie z Miastem Szczecin obejmujące etap robót budowlanych. Zapisano w nim, że każda ze stron będzie ponosiła koszty prac na swoim terenie. W marcu tego roku Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję ZRID dla całej trasy.

- Inwestycja będzie realizowana w systemie "Buduj". Roboty będą mogły ruszyć wkrótce po podpisaniu umowy z wykonawcą, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Zakończenie inwestycji planujemy w 2028 r. - relacjonuje Mateusz Grzeszczuk.

Trasa ominie gęstą zabudowę

Obecnie DK10, wychodząca ze Szczecina w stronę granicy polsko-niemieckiej, przebiega przez gęsto zabudowany Mierzyn. Na drodze codziennie, w godzinach szczytu, tworzą się korki. Na połączeniu DK10 z Zachodnią Obwodnicą Szczecina powstanie węzeł Szczecin Zachód, który będzie jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina.

Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do ekspresowej obwodnicy Szczecina. Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 m, to teren Miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym, do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Następnie droga ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Po ok. 2,1 km trasa opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu ok. 1,3 km dotrze do węzła Szczecin Zachód (Dołuje). Za ten ostatni fragment również odpowiada GDDKiA.

(k)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pola w domach
2025-07-25 18:50:59
Slalom pomiędzy domami.Bo żaden urzędnik czy planista za wczasy nie pomyślał.Wiedej na polach domów stawiajcie.
zajezdnia tramwajowa
2025-07-25 17:59:43
a to znaczy sie ze zajezdni tramwajowej juz nie ma w planach? A taka miala byc fantastyczna zwana dojazdem do Mierzyna mimo ze do mierzyna z tej zajezdni to jeszcze het het.
@Wojtek
2025-07-25 14:32:25
Pewnie masz wytłumaczenie, dlaczego wciska się obwodnicę Mierzyna do zachodniego Szczecina, czyli w zachodni odcinek Łukasińskiego? Nie można było tej obwodnicy poprowadzić na południe od Mierzyna?
Wojtek
2025-07-24 23:46:55
Oszaleliście już z tymi krzaczorami! Co by nie ruszyć to głupie protesty. Przedszkole nie bo chaszcze niezbędne dla pijaczków i działkowców śmieciarzy. Droga na północ nie bo bagno i kolejne chaszcze. Teraz przyzwoita droga, która już dawno powinna powstać nie, bo spróchniałe, chore kasztanowce. Miasto musi się rozwijać, a zieleń ma być nasadzona świadomie i w pełni zagospodarowana, nie przypadkowe samosiejki albo dogorywające wiejskie nasadzenia niemieckie,
Rexona
2025-07-24 20:38:37
Odezwali się planiści drogowi. A sami nawet łopaty nie potrafią wbić porządnie w ziemię bez obcięcia sobie palców u nóg.
@Ad rem
2025-07-24 20:12:46
masz racje - tez uważam że tylko tunel byłby OK
Ad rem
2025-07-24 19:51:57
To OCZYWIŚCIE niczego nie rozwiązuje. Taki sam lub większy potok samochodów przez Rondo Gierosa, wycięta w pień aleja kasztanowców na ul. Łukasińskiego, ronda w przebiegu zablokowane non stop, a jak rozpoczną realizację, to mieszkańców Mierzyna i Modrej czeka ARMAGEDON. Głupia i nieprzemyślana decyzja ɓędąca kolejnym dowodem niekompetencji rządzących Szczecinem. Wincyj prawniczych pasożytów do władzy i zarządzania!!!!Wincyj!!!
Tytuł
2025-07-24 19:50:33
"Już wiadomo kto i za ile chce wybudować obwodnicę Mierzyna" - fajnie że wy wiecie, ale czytelnicy też by chcieli się dowiedzieć. W treści pada nazwa ani jednej firmy. Co to jakaś tajemnica? A może znów oferty złożyły firmy słynące z partactwa i opóźnień, jak ci "fachowcy" od Kolumba, i dlatego nie chcecie pisać, żeby nie denerwować mieszkańców takimi newsami.
A szkoda
2025-07-24 18:29:16
... bo drzewa na Łukasińskiego pod topór
Autostrada
2025-07-24 18:25:05
Przez gęsta zabudowę Mierzyna. Śmieszne. A Szczecin nie ma gęstej zabudowy. Pierwszy korek na pierwszym rondzie. Super
Bmw
2025-07-24 17:39:22
Te długie proste będą idealne do palenia gumy

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA