Wywodząca się ze Szczecina firma home.pl uruchamia sprzedaż usług internetowych w Bułgarii i na Węgrzech oraz zapowiada wejście na kolejne europejskie rynki.
"Strategia home.pl zakłada obecność na co najmniej piętnastu rynkach zagranicznych do 2025 roku. Na Węgrzech i w Bułgarii funkcjonuje ponad 1,1 mln małych i średnich firm" - czytamy w komunikacie.
– Bułgaria i Węgry to kraje z wysokim wzrostem PKB i potencjałem w zakresie transformacji cyfrowej. W obu przypadkach strategie rządowe aktywnie wspierają rozwój sektora nowych technologii, a małe i średnie firmy są ich głównymi beneficjentami. Chcemy być ich partnerem w zakresie wykorzystania nowych technologii informatycznych – mówi Marcin Kuśmierz, prezes home.pl.
W drugim kwartale 2020 home.pl planuje uruchomić sprzedaż usług internetowych na rynkach czeskim i słowackim. Będzie to odpowiednio 5. i 6. rynek w Europie Środkowo-Wschodniej. Za granicą firma wykorzystuje międzynarodową markę IONOS.
100 procent udziałów w szczecińskim Home.pl w 2015 roku nabyła firma hostingowa 1&1 Internet należąca do koncernu United Internet z Niemiec.
(ip)
Fot. Marek Klasa