Co drugi dzień na ulicach Szczecina pijany kierowca
„Kto w stanie nietrzeźwym prowadzi pojazd mechaniczny, służący do komunikacji lądowej, wodnej lub powietrznej, podlega karze aresztu do 2 lat lub karze grzywny do 5 tys. zł, albo obu tym karom łącznie” – tak brzmi art. 28 ustawy o zwalczaniu alkoholizmu, ogłoszonej 19 grudnia 1959 roku.
Do Wydziału Komunikacji Drogowej MRN coraz częściej przychodzą ostatnio zapłakane kobiety. Przyczyna? Mąż, kierowca został zatrzymany po pijanemu. Odebrano mu na kilka miesięcy prawo jazdy.
Artykuły: 28, 30 i 31 wspomnianej ustawy pozwalają wyciągać wobec pijanych kierowców surowe konsekwencje m.in. odebranie prawa jazdy. Przedsiębiorstwo zatrudniające takiego kierowcę, automatycznie rozwiązuje z nim stosunek pracy. Stąd te rodzinne tragedie.
Przez 27 minionych dni stycznia zatrzymano prawa jazdy 51 kierowcom, w tym 14 za pijaństwo.
„Kurier Szczeciński” z 31 stycznia 1960 r.
Wielkie emocje „Małego Kryterium”
Redakcja nasza organizuje lub współorganizuje kilkadziesiąt imprez rocznie. Często są to zawody z udziałem najwybitniejszych sportowców.
Do najbardziej udanych pod każdym względem możemy jednak zaliczyć czwartkowe „Małe kryterium” – wyścigi dla najmłodszych kolarzy, organizowane przez MKKF i „Kurier”.
Pomyślcie, 400 kolarzy, cztery różne kategorie wieku, ponad czterdzieści grup startowych – a impreza zakończyła się w dwie godziny od momentu punktualnego rozpoczęcia. Tak sprawnej organizacji (chwalimy się z rumieńcem zażenowania) i takiej dyscypliny, jaka panowała wśród najmłodszych, nie widzieliśmy jeszcze na żadnej z tego rodzaju imprez.
Pochwała należy się nie tylko dzieciom, ale również rodzicom, którzy tym razem spisali się na medal. Dziękujemy!
Ponieważ około 300 dzieciom musieliśmy odmówić przyjęcia ich zgłoszeń, postaramy się jeszcze w tym roku zorganizować drugie takie zawody.
Na razie więc pilnie trenujcie, przestrzegając dokładnie przepisów ruchu drogowego.
„Kurier Szczeciński” z 20 czerwca 1960 r.
Tor wodny Świnoujście – Szczecin będzie pogłębiony
Rozpoczęto dalsze pogłębianie toru wodnego wiodącego ze Świnoujścia do Szczecina. Ponieważ do portu w Szczecinie zawija z roku na rok coraz więcej statków i to o dużym tonażu, tor na całej długości pogłębiony zostanie do 10 m.
Roboty prowadzone będą odcinkami, ich zakończenie przewiduje się za półtora roku. Pogłębienie toru wpłynie bardzo poważnie na podniesienie atrakcyjności portu, gdyż zawijać tu będą mogły przy sprzyjających warunkach statki o nośności 12 tys. DWT.
„Kurier Szczeciński” z 15 września 1960 r.