Papiernia Skolwin dla uczczenia 22 Lipca
Zobowiązania pracowników Papierni w Skolwinie dla uczczenia 22 Lipca opiewają na 220 ton papieru i 160 ton ścieru ponad w III kwartale. Prócz tego podjęto szereg niemniej cennych zobowiązań idących w kierunku dalszej modernizacji fabryki, zagospodarowania zakładu i prac społecznych.
„Kurier Szczeciński” z 28 czerwca 1961 roku
Stewardessy w… autobusach PKS
Na trasie Dzierżoniów – Łódź rozpoczęły regularne kursy autobusy pospieszne PKS, obsługiwane przez stewardessy. Za ich pośrednictwem pasażerowie mogą otrzymać ze znajdującego się w autobusie bufetu wyposażonego w lodówkę, kanapki, napoje, słodycze itp.
Stewardessy udzielają również informacji o trasie przejazdu, mijanych miastach.
„Kurier Szczeciński” z 29 czerwca 1961 roku
Motorowery tańsze!
Na podstawie zarządzenia Nr 227-102-61 PKC z dnia 16.6.61 r. została obniżona cena motorowerów: „Ryś” 6 500 zł na 5800 zł, „Żak” z 5200 na 4800 zł.
„Kurier Szczeciński” z 30 czerwca 1961 roku
Studenci w NRF nie mają mieszkań
Według informacji zachodnioniemieckiego Związku Studentów, sytuacja mieszkaniowa młodzieży akademickiej pogarsza się coraz bardziej, zwłaszcza jeśli chodzi o miejsca w domach akademickich. W tej chwili brak ok. 40 tys. miejsc, zaś w roku 1963 – w związku ze wzrostem liczby studentów – niedobór miejsc w domach akademickich wyniesie około 20 tys.
„Kurier Szczeciński” z 30 czerwca 1961 roku
Zmiany w ratalnej sprzedaży „Warszaw”
Od 1 lipca br. uległy zmianie warunki ratalnej sprzedaży samochodów osobowych „Warszawa”. Pierwsza wpłata gotówkowa została obniżona z 30 do 20 proc. ceny samochodu, a liczba rat płatnych w terminach miesięcznych zwiększono z 23 do 36.
„Kurier Szczeciński” z 2 lipca 1961 roku
Nowe typy samochodów ciężarowych „Star”
W Fabryce Samochodów Ciężarowych im. F. Dzierżyńskiego w Starachowicach trwają prace nad przygotowaniem nowych typów samochodów ciężarowych.
Jeszcze w br. wykonana zostanie próbna seria samochodów ciężarowych „Star 27”, które wyposażone będą w wysokoprężny silnik o mocy 100 KM oraz w nowy rodzaj skrzyni ładownej o nośności 4 ton – z bokami metalowymi. „Star 27” posiadać będzie również sprawniejsze hamulce nadciśnieniowe.
W opracowaniu konstrukcyjnym znajduje się również „Star 200”. Będzie to samochód o ładowności do 5 ton z silnikiem wysokoprężnym o mocy 125 KM. Przypuszczalne zużycie paliwa wyniesie 23 l na 100 km. „Star 200” posiadać będzie nowoczesną kabinę dla kierowcy, tłoczoną ze stalowych blach oraz szybę panoramiczną.
„Kurier Szczeciński” z 4 lipca 1961 roku