Piątek, 15 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Szybkie Nadania InPost

Data publikacji: 2022-03-10 00:07
Ostatnia aktualizacja: 2022-03-10 00:07

Szybkie Nadania InPost to usługa pozwalająca klientom wysłać paczkę z dowolnego paczkomatu® przy minimum formalności. Można nadać paczkę za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile lub przez specjalny serwis online. Dlaczego Szybkie Nadania cieszą się tak dużą popularnością? Jak nadać paczkę w InPost Mobile? Jak nadać przesyłkę online? Dowiesz się tego na stronie InPost: https://inpost.pl/wysylam albo czytając dalej ten artykuł.

Szybkie nadania - dlaczego warto korzystać z usług InPost?

Szybkie Nadania są sposobem na skorzystanie z najpopularniejszej obecnie metody nadania przesyłki. Jak wykazały badania rynku, przeprowadzone przez Kantar Polska w kwietniu 2021 roku, nawet 70% klientów korzysta z możliwości nadania przesyłki w Paczkomacie®. To o dwadzieścia pięć punktów procentowych więcej niż odsetek osób nadających paczkę na poczcie, która dotąd była bezapelacyjnym liderem w sektorze przesyłek dla klientów indywidualnych. Jest to też znacznie więcej niż Paczkomat® uzyskał w poprzedniej fali badania i wyraźnie więcej niż odsetek osób nadających przesyłki u kuriera. Skąd tak duża i tak szybko rosnąca popularność nadania w Paczkomacie®? Przede wszystkim stąd, że Paczkomat® stoi już prawie że na każdym rogu. W całym kraju jest już ponad szesnaście tysięcy urządzeń i stale przybywa nowych. To ponad dwa razy więcej niż urzędów pocztowych, a do tego Paczkomat® czynny jest całą dobę, siedem dni w tygodniu. Tak więc każdy może podejść do niego po drodze i wygodnie odebrać lub nadać paczkę. Niewątpliwym plusem nadawania w Paczkomacie® jest też to, że przesyłkę można wysłać do innego Paczkomatu®, a Paczkomat® jest, jak wskazuje raport Gemius dla e-commerce Polska, najczęściej wykorzystywaną metodą dostawy ze sklepów internetowych. Wiele osób korzysta więc z usługi Szybkie Nadania, żeby wysłać paczkę do Paczkomatu®. Wiele osób jest też już zaznajomionych z tą technologią i ma do niej zaufanie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że nadanie przesyłki przez Szybkie Nadania zapłacimy nie kosztuje więcej niż paczka pocztowa, czy nawet większy list polecony, a za przesyłkę do Paczkomatu® zapłacimy jeszcze o parę złotych mniej niż za kuriera. No i możemy się spodziewać, że paczka już następnego dnia dotrze do adresata: InPost podaje, że nawet 90% przesyłek ląduje w Paczkomacie® docelowym już nazajutrz po nadaniu. Wreszcie, przesyłkę przez Szybkie Nadania można nadać naprawdę łatwo i wygodnie. Przekonaj się jak to zrobić.

Szybkie Nadania w InPost Mobile

Korzystając z aplikacji InPost Mobile można szybko i wygodnie nadać przesyłkę bez drukowania etykiety nadawczej. Całkowicie cyfrowy obrót informacji i wiążący się z tym brak potrzeby drukowania etykiety nadawczej jest główną innowacją jaką wprowadza do nadawania paczek InPost Mobile. W końcu nie każdy dziś ma drukarkę, a nawet jeżeli masz możliwość wydrukowania etykiety nadawczej, to dzięki aplikacji InPost możesz nadawać paczkę spontanicznie, w biegu, w każdej chwili. Wystarczy wybrać ikonę "Nadaj paczkę" na dole ekranu głównego i wypełnić formularz na kolejnych ekranach. Na pierwszym wybierzesz sposób dostarczenia przesyłki - do wyboru masz Paczkomat® i dostawę przez kuriera pod wskazany adres - oraz jej gabaryt.

Gabaryty są trzy, odpowiadające trzem różnym skrytkom Paczkomatu®:

  • Gabaryt A - 8 x 38 x 64 cm, waga max. 25 kg;
  • Gabaryt B - 19 x 38 x 64 cm, waga max. 25 kg;
  • Gabaryt C - 41 x 38 x 64 cm, waga max. 25 kg.

Jak widać wszystkie mają tą samą wagę maksymalną i różnią się tylko jednym wymiarem, więc łatwo jest ocenić jaki rozmiar wybrać. Na kolejnych ekranach wprowadzisz dane nadawcy i odbiorcy - adres i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Numer telefonu jest tu najważniejszy, bo to po nim system identyfikuje użytkownika. Twój zresztą będzie już wpisany, ponieważ jest przypisany do konta użytkownika. Jeżeli kurier ma przesyłkę dostarczyć pod wskazany adres, to trzeba będzie podać ten adres. Alternatywnie, Paczkomat® docelowy można wybrać na mapie albo używają wyszukiwarki adresów. Na koniec zostało opłacić usługę (BLIKiem, kartą, lub przelewem online) i zanieść paczkę do dowolnego Paczkomatu®. W opisie przesyłki w aplikacji znajdziesz kod QR oraz kod nadania (dostaniesz go też w mailu od InPost). Po prostu zeskanuj kod QR z aplikacji w terminalu dowolnego Paczkomatu®, a otworzą się drzwiczki skrytki, do której włożysz paczkę. Ewentualnie możesz na ekranie Paczkomatu® wpisać numer telefonu i kod nadania.

Szybkie Nadania online

Serwis Szybkich Nadań InPost online działa bardzo podobnie do tego co oferuje aplikacja. Można by nawet stwierdzić, że jest prostszy, ponieważ wszystkie dane wprowadza się na jednej stronie internetowej, ale dodatkową komplikacją jest konieczność drukowania etykiety nadawczej. Standardowo można wybrać między dostawą przez kuriera i do Paczkomatu® oraz trzema gabarytami paczek. Poniżej w formularzu wprowadza się dane nadawcy i odbiorcy oraz adres dostawy, jeżeli jest potrzebny. Paczkomat® docelowy można wybrać z listy. Z prawej strony ekranu znajduje się cały czas widoczne okienko zawierające podsumowanie wszystkich wyborów i wynikającą z niego cenę. Wystarczy zaakceptować regulamin, opłacić usługę (BLIKiem, kartą, lub szybkim przelewem online) i pobrać etykietę nadawczą w postaci pliku .pdf, którą po wydrukowaniu trzeba nakleić na paczkę. Z tak przygotowaną przesyłką udaj się do Paczkomatu®, zeskanuj w nim kod kreskowy z etykiety i włóż paczuszkę do skrytki, która się otworzy.