Budownictwo szkieletowe na Osiedlu Grunwaldzkim
Ostatnio grupa specjalistów z Osiedla Grunwaldzkiego wraz z pracownikami SZB opracowuje nową technologię wykonywania ścian nośnych, opartą na konstrukcji szkieletowej. Do tej pory bloki odpowietrzane są monolitycznie. Nowa metoda przewiduje wykonywanie szkieletu żelbetowego wypełnianego następnie lekkim betonem. Ściana taka będzie znacznie lżejsza i tańsza od dotychczasowych. Obecnie rozpracowywane są rysunki robocze. Pierwsze próby zastosowania konstrukcji szkieletowych przewidziane są jeszcze w IV kwartale br.
„Kurier Szczeciński” z 29 września 1961 roku
Kino o 3 tysiącach miejsc powstanie w Świnoujściu
Około 100 tys. osób odwiedziło w ubiegłym sezonie Świnoujście. Wielu przyjezdnych narzekało, iż kąpielisko nie posiada punktów rozrywkowych. Sytuacja ulegnie poprawie, już bowiem w przyszłym roku powstanie tutaj największe w Polsce kino z panoramicznym ekranem, scena letnia obliczona na 3 tys. miejsc. Do Świnoujścia będą kierowane najlepsze filmy sezonu oraz czołowe polskie zespoły artystów estradowych.
„Kurier Szczeciński” z 3 października 1961 roku
W dni świąteczne hydrobusami do Zdrojów
Wprawdzie sezon kąpieliskowy skończył się, ale piękna pogoda sprzyja urządzaniu wycieczek na łono natury. Pragnąc umożliwić szczeciniakom kontakt z przyrodą, MPK organizuje od 1 października br. rejsy hydrobusów do Zdrojów. W każdy świąteczny dzień „Margitka” i „Juliszka” będą kursować z przystani MPK przy Wałach Chrobrego do basenu dawnej cementowni w Zdrojach. Stamtąd już tylko 5 minut spacerkiem do Puszczy Bukowej oraz 15 minut do Jeziora Szmaragdowego. Odjazd hydrobusów z Wałów Chrobrego w godzinach nieparzystych poczynając od godziny 9-tej, z tym, że ostatni odpłynie o godz. 17-tej. Odjazd ze Zdrojów w godzinach parzystych – pierwszy hydrobus o godz. 10 – tej, a ostatni o godz. 18-tej. Ceny biletów normalnych – 6 zł, ulgowych – 4 zł.
Według wyliczeń MPK oba hydrobusy przewiozły do końca sierpnia br. 100 tysięcy pasażerów.
„Kurier Szczeciński” z 3 października 1961 roku
„Klient ma rację” w gastronomii społemowskiej
Od 1 października br. wprowadzona została w całej gastronomii społemowskiej zasada „Klient ma rację”. Oznacza to, że konsumenci mogą nie płacić za potrawy w zakładach gastronomicznych spółdzielni spożywców, o ile są one złej jakości, a więc zbyt słone, przypalone, niedogotowane lub zostały niechlujnie podane.
Dotychczas zasada „Klient ma rację” obowiązywała tylko w 312 zakładach gastronomicznych spółdzielni spożywców na terenie całego kraju, tj. w jednym zakładzie w każdej spółdzielni.
Całkowicie zwolnione od wprowadzenia zasady „Klient ma rację” są tylko zakłady gastronomiczne o dużym udziale w obrocie napojów alkoholowych.
„Kurier Szczeciński” z 4 października 1961 roku