Największy i efektowny pawilon PSS z artykułami AGD – otwarty
Wczoraj w południe przy al. Niepodległości (obok baru „Extra”) otwarto dawno oczekiwany w Szczecinie samoobsługowy pawilon PSS z artykułami gospodarstwa domowego. Jest to największy, najnowocześniejszy sklep w tej branży w Szczecinie. W branżach wymagających sprzedaży tradycyjnej wprowadzono wygodne dla klienta, nowoczesne, oszklone lady typu „Woolworth” stosowane w Europie, za przykładem angielskiego domu towarowego o tej nazwie.
„Kurier Szczeciński” z 25 lutego 1962 roku
„Jaguary-Special” dla drużyny narodowej
Bydgoszcz PAP. W Bydgoszczy odbyła się konferencja prasowa, na której dyrektor „FAFARO” poinformował dziennikarzy o sprawach związanych z dostawą sprzętu dla naszej kadry kolarskiej. Dostawa polskich „Jaguarów” dla naszej czołówki przebiega w br. zgodnie z planami PZKol. Tegoroczna seria reprezentacyjnych rowerów polskiej produkcji będzie nosiła nazwę „Jaguar-Special”.
„Kurier Szczeciński” z 28 lutego 1962 roku
Dziury przy torach zagrażają bezpieczeństwu ruchu
Rzadko która ulica w Szczecinie nie ma wybojów i zapadniętej kostki. Dotyczy to przede wszystkim ulic z torowiskami. Zapadanie się kostki na torach jest już nagminne, o czym może świadczyć przykład ul. Jaromira, Ludowej, Wojska Polskiego, al. Niepodległości i wiele innych. Głębokość tych wyrw dochodzi do kilkunastu centymetrów. Dziury zagrażają bezpieczeństwu jazdy motocykli i rowerów. Również kierowcy samochodów muszą wykazać maksimum umiejętności, aby na pełnej szybkości nie połamać resorów.
Uważamy, że taki stan rzeczy nie może trwać dalej. Prezydium MRN, a szczególnie Miejski Zarząd Dróg powinien podjąć stanowcze kroki.
„Kurier Szczeciński” z 28 lutego 1962 roku
Cenny czyn nauczycieli szkoły nr 18
Dla uczczenia XX-lecia PPR grono nauczycielskie szkoły nr 18 przy ul. Komuny Paryskiej zobowiązało się przedterminowo wpłacić zadeklarowane pieniądze (12 tys.zł) na Społeczny Fundusz Budowa Szkół.
„Kurier Szczeciński” z 1 marca 1962 roku
Silniki okrętowe z Poznania
Zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu specjalizują się ostatnio w budowie silników okrętowych. O tym jak bardzo potrzebna jest ta produkcja, może najlepiej świadczyć fakt występowania stałych opóźnień w dostawach silników z importu, co staje się główną przyczyną niedotrzymywania terminów przez przemysł okrętowy.
W samej jedynie Stoczni Szczecińskiej im. Adolfa Warskiego szereg statków oczekuje od kilku miesięcy na dostawy silników z Jugosławii i Hiszpanii. Natomiast silniki dostarczane przez zakłady H. Cegielskiego wpływają równomiernie w ciągu roku i w terminach przewidzianych przez kontrakty.
„Kurier Szczeciński” z 3 marca 1962 roku