Poniedziałek, 25 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Zapisane w „Kurierze” (19.12.1949 – 5.01.1950)

Data publikacji: 19 października 2020 r. 19:51
Ostatnia aktualizacja: 27 września 2022 r. 16:13
Zapisane w „Kurierze” (19.12.1949 – 5.01.1950)
 

Uroczyste otwarcie nowej radiostacji

W dniu wczorajszym Szczecin przeżywał jeden ze swoich wielkich dni. Dni, które głęboko zapadają w pamięć mieszkańców, które zapisują się złotymi zgłoskami w historii polskiego Szczecina. Otwarcie nowoczesnej, 50-ciokilowatowej radiostacji – to jeden z potężnych siedmiomilowych kroków w odbudowie naszego miasta. To widomy dowód odbudowy Szczecina. To jeszcze jeden symbol pokoju i bezpieczeństwa Polski.

W dniu wczorajszym wszyscy Szczeciniacy, zebrani przy głośnikach, po raz pierwszy słuchali audycji rozgłośni szczecińskiej, nadawanej z nowej radiostacji. Skończyły się już utrapienia i utyskiwania na radio szczecińskie. Obecnie nasza rozgłośnia nie ustępuje w niczym innym rozgłośniom krajowym i zagranicznym, a niektóre z nich na pewno przewyższa pod względem doskonałości technicznej. Jest to bowiem jedna z najnowocześniejszych konstrukcji tego rodzaju. Konstrukcji, która jest w całości dziełem rąk polskich robotników, techników i inżynierów.

„Kurier Szczeciński” z dnia 19 grudnia 1949 r.

 

Trzecia wielka fabryka konfekcyjna powstała w Szczecinie

Wczoraj odbyło się w Szczecinie otwarcie spółdzielczej fabryki odzieżowej im. 22 Lipca. (…)

Robotnicy budowlani firmy „OGMET” dokonali nie lada czynu, bowiem w niespełna pięciu miesiącach powstał na miejscu kompletnie wypalonego 5-piętrowego budynku obecnej spółdzielczej fabryki odzieżowej im. 22 Lipca nowy gmach o obszernych salach. Znalazło w nim zatrudnienie około 500 pracowników-krawców, którzy na nowoczesnym systemie taśmowym i nowych maszynach rozpoczęli wczoraj swą produkcję garderoby damskiej i męskiej.

„Kurier Szczeciński” z dnia 22 grudnia 1949 r.

 

Zakaz palenia w tramwajach szczecińskich

Czytelnicy nasi pamiętają na pewno akcję, jaką przeprowadził niedawno „Kurier” w sprawie niepalenia (ale tytoniu) w tramwajach szczecińskich.

Ostatnio sprawa ta była omawiana na posiedzeniu Miejskiej Rady Narodowej. Należy z uznaniem podkreślić stanowisko radnych, którzy większością głosów powzięli uchwałę, że od dnia 1 stycznia 1950 r. we wszystkich wozach tramwajowych miasta Szczecina obowiązuje zakaz palenia tytoniu.

Zarządzenie jest ważne aż do odwołania.

„Kurier Szczeciński” z dnia 28 grudnia 1949 r.

 

Fabryka chleba zaopatrzy Szczecin w 18 rodzajów pieczywa

W pierwszym kwartale 1950 roku, Spółdzielnia „Robotnik” otwiera dużą fabrykę chleba na Golęcinie, która zaopatrzy Szczecin w duże ilości pieczywa. 10 elektrycznych pieców urządzonych według najnowszych wymagań technicznych produkować będzie 45 ton pieczywa na dobę.

Każdy obywatel będzie mógł się zaopatrzyć w pieczywo według swojego upodobania, gdyż nowa piekarnia przewiduje produkcję w 18-tu gatunkach.

Fabryka mieścić się będzie w dawnej piekarni, dotychczasowych zakładach „Remo”. Prace remontowe dobiegają końca.

„Kurier Szczeciński” z dnia 5 stycznia 1950 r.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do "A to Kurier"
2020-10-20 00:23:22
Ale jak te tramwaje musiały wyglądać przed wprowadzeniem zakazu palenia! Przecież wtedy niczym innym się nie jeździło. Wyobraźmy sobie ścisk, w drewnianym wagonie człowiek na człowieku, z czego połowa paląca i to takie gwoździe bez filtra. Ciekawe ile po hamowaniu było powypalanych dziur w ubraniach? A ile omdleń z braku tlenu? Inna rzecz, że jak ktoś wsiadł na jednym końcowym z kiełbasą surową, to na drugim wysiadał z wędzoną :)
A to Kurier
2020-10-19 20:35:38
Teraz już wiem, komu zawdzięczam zakaz palenia w tramwajach
vit
2020-10-19 20:11:21
Piekne i radosne lata.Jadlem chleb z tej piekarni.||Pycha!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA