Sobota, 07 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Nieszczelne finanse oświaty

Data publikacji: 06 kwietnia 2016 r. 21:33
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:49
Nieszczelne finanse oświaty
 

Nie najlepiej przedstawia się system finasowania oświaty. Należy go uszczelnić. Sporo pieniędzy przetrawianych jest nie wiadomo na co - uważają przedstawiciele Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wczoraj na ten temat dyskutowano w Szczecinie podczas wielkiej debaty oświatowej.

Finansowanie oświaty samorządowej i niesamorządowej oraz wynagrodzenie nauczycieli były tematami dyskusji panelowych w auli Uniwersytetu Szczecińskiego przy ul. Krakowskiej. Było to  jedno z wielu spotkań wielkiej debaty oświatowej, organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

- Chcemy wypracować dobre rozwiązania w zakresie finansowania oświaty. Jak ma wyglądać wynagradzanie nauczycieli: przez państwo, czy samorząd? Na ile ważny jest czynnik motywacyjny - mówił podczas debaty Maciej Kopeć, podsekretarz stanu w MEN.

Regionalne debaty „Uczeń. Rodzic. Nauczyciel – dobra zmiana” toczą się w całej Polsce. Zaplanowano ich 16. Dyskusje służą wypracowaniu najlepszych zmian przed ostatecznym wprowadzeniem reformy oświaty. We wczorajszej debacie obok przedstawicieli MEN, wojewody i kuratora oświaty, uczestniczyli przedstawiciele władz samorządowych, parlamentarzyści, pedagodzy, rodzice, uczniowie, oświatowe związki zawodowe oraz przedstawiciele uczelni, stowarzyszeń 
i organizacji związanych z oświatą. Ogólnopolskie debaty dotyczą czterech zagadnień: finansowania szkół, bezpieczeństwa, szkolnictwa specjalnego i kształcenia zawodowego. Debata zachodniopomorska miała dać odpowiedż na pytanie: Jak powinna być finansowana oświata w Polsce?©℗

 

Elżbieta KUBERA

Więcej w czwartkowym Kurierze szczeciński i e-wydaniu

Fot. Robert STACHNIK

Wojewoda Piotr Jania i wiceminister Maciej Kopeć podczas debaty oświatowej

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

red
2016-04-07 14:12:43
karta nauczyciela do likwidacji. System płacowy premiujący najlepszych nauczycieli a tych co nic już nie robią degradować. Dać realne możliwości wyciągania konsekwencji kadrowych dyrektorom szkoły a nie jakiejś komisji dyscyplinarnej w kuratorium. Zmienić pensum - nauczyciel WF więcej godzin od matematyka czy polonisty. Zmniejszyć wpływy związków bo one kosztem ochrony przywilejów niszczą polską oświatę dbając o wygody nauczycieli- taka jest prawda.
Noname
2016-04-07 10:56:40
Debata?? Czy pani redaktor była na tym spotkaniu? Przedstawiciele MEN przyjechali z gotowymi tezami, które wygłosili. Teraz wdrożą swoje pomysły i zasugerują, że były one wynikiem przeprowadzanych "debat".
Edukacja
2016-04-07 08:02:07
Środki finansowe mają mieć realny wpływ na proces edukacji, więc warto naprawdę przeanalizować ich przepływ, aby najbardziej skorzystali na tym zainteresowani, czyli uczniowie i studenci, nie wspominając o naukowcach.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA