sobota, 26 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > Bilet na każdym kroku

Bilet na każdym kroku

Bilet na każdym kroku
Data publikacji: 2016-01-08 19:22
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 10:51
Wywietleń: 853 91015

Kupno biletu na autobus czy tramwaj to jeden z tych problemów, na który pasażerowie miejskiej komunikacji najczęściej narzekają. Sytuacja taka trwa od lat i mimo że - według zapewnień ZDiTM - firma ma podpisanych kilkaset umów na sprzedaż, nie wszyscy przedsiębiorcy mają bilety w swojej ofercie. Sytuacji nie poprawiały też awaryjne automaty, które na nielicznych przystankach stały od kilkunastu lat.

Obecnie jednak problemy z zakupem biletów są mniejsze. Od kilku lat nowy tabor, zarówno tramwajowy, jak i autobusowy, fabrycznie wyposażano w biletomaty. To poprawiło dostępność do biletów. Natomiast w ramach II etapu wdrażania Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską zakupiono 317 biletomatów, które docelowo mają być w każdym autobusie i tramwaju.

Niestety, pasażer, choć ma pewność, że w pojeździe powinien trafić na biletomat (bo w nie wszystkich jeszcze urządzenia się pojawiły), nie ma pewności, czy bilet kupi. Część urządzeń obsługuje bowiem tylko karty bankowe, część wyłącznie gotówkę. O tym, na jaki automat trafimy dowiadujemy się dopiero wtedy, gdy znajdziemy się wewnątrz pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem przygotowanie się na obie formy płatności.

Kupując bilet w pojeździe musimy pamiętać o jednej, stosunkowo nowej zasadzie: bilety z automatów w pojazdach od niedawna sprzedawane są już skasowane - z datą i godziną zakupu. Nie róbmy więc zapasów, bo w późniejszym terminie takich biletów i tak już nie możemy wykorzystać.

Lepszym rozwiązaniem są biletomaty stacjonarne, pełniące również funkcję infokiosków. Kupimy w nich dowolną ilość tradycyjnych biletów papierowych i doładujemy elektroniczną sieciówkę. Każdą transakcję opłacimy zarówno gotówką, jak i kartą. Co więcej - uzyskamy w nich także informację na temat funkcjonowania komunikacji - ze szczegółowymi mapami sieci, trasami linii, godzinami odjazdów z konkretnych przystanków. W różnych punktach miasta pojawiło się 35 takich urządzeń. (t)

 

Na zdjęciu W przystankowym infokiosku uzyskamy szczegółowe informacje na temat kursowania danej linii. Kupimy też tradycyjny bilet papierowy i elektroniczną sieciówkę, a każdej transakcji możemy dokonać zarówno przy użyciu karty, jak i gotówki.

Fot. Ryszard PAKIESER

Komentarze

Jasiek
A w autobusach i tramwajach automat GMV co drugi nie działa.
2016-01-10 19:06:56
Konrad
Biletomat stacjonarny na Placu Szeregów nie działa a na Placu Zwycięstwa nie przyjmuje bilony, tylko banknoty i karty.
2016-01-10 18:27:43
Iwo
O proszę jak pięknie "obsrany" malowidłami....
2016-01-09 19:38:57

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

kondolencje

Joannie Walczak

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie