Żyje boisko w Parku Kasprowicza
Wyjątkowo aktywny w działalności sportowej szczeciński oddział Związku Zawodowego Komunalnych i Terenowców uporządkował znajdujące się od kilku lat bez opieki boisko sportowe przy ul. Wyspiańskiego przed wjazdem do Parku Kasprowicza. Pięknie położony ten obiekt przy odpowiedniej konserwacji i wyposażeniu może służyć właśnie potrzebom sportu rekreacyjnego dla wszystkich chcących uprawiać sport, a nie zrzeszonych w sekcjach wyczynowych.
Oddanie tego obiektu nastąpi dzisiaj o godz. 10. Inauguracyjną imprezą będzie pięciobój nowoczesny.
„Kurier Szczeciński” z 30 lipca 1961 roku
Jeszcze w tym roku co dziesiąty obywatel NRD posiadać będzie własny telewizor
Imponujące jest tempo umasowienia TV w Niemieckiej Republice Demokratycznej. Już obecnie 1.230.00 obywateli republiki posiada własne aparaty telewizyjne. Oznacza to, że licząca 17 milionów mieszkańców NRD posiada tyle telewizorów co 46-milionowa Francja.
Mimo wysokiej produkcji własnej NRD musi importować telewizory z Czechosłowacji i Węgier. Przewiduje się, zgodnie z planami gospodarczymi, dostarczenie w ciągu bieżącego roku na rynek aż 567 tys. nowych telewizorów nowych telewizorów. Sprawi to, iż w drugiej połowie tego roku co dziesiąty obywatel NRD będzie właścicielem telewizora.
„Kurier Szczeciński” z 13 sierpnia 1961 roku
Angielski profesor rewiduje ogólnie przyjęte poglądy
Na łamach angielskiego czasopisma medycznego „The Practitioner” ukazał się interesujący artykuł doktora Johna Judkina, profesora dietetyki na Uniwersytecie Londyńskim. Autor artykułu podważa ogólnie przyjętą w świecie lekarskim tezę o szkodliwym działaniu tłuszczów zwierzęcych na układ krążenia i naczyń wieńcowych.
Według opinii profesora Judkina choroby naczyń wieńcowych są zjawiskiem niezmiernie skomplikowanym, wiele składa się na nie przyczyn. Do głównych profesor Judkin zalicza wrodzone skłonności, wyczerpanie fizyczne, i psychiczne, nadużywanie palenia i alkoholu oraz nadmiar wagi. U różnych pacjentów różne przyczyny wywołują chorobę serca – stwierdza autor artykułu. W każdym razie jednak nie należy ich przypisywać spożywaniu tłuszczów zwierzęcych, a zwłaszcza masła. Masło, zdaniem profesora Judkina nie jest szkodliwe, pod warunkiem oczywiście, że nie spożywa się go w nadmiarze.
„Kurier Szczeciński” z 15 sierpnia 1961 roku
50 tys. ton trzciny dla skolwińskiej celulozy
W rejonach Zalewu Szczecińskiego, doliny Odry i Gryfic — od Mrzeżyna do Niechorza — rozpoczynają się prace pomiarowe pól trzcinowych. Mają one celu ustalenie ilości i jakości surowca, jakim dysponujemy dla przyszłej naszej wielkiej celulozowni w Skolwinie. Pomiary zakończą się we wrześniu br. i pozwolą ustalić wysokość plonów na przyszłe lata.
Budowa celulozowni rozpocznie się w 1962 r. i trwać będzie- zgodnie z założeniami planu 5-letniego - do 1964 roku. Jej zapotrzebowanie roczne na trzcinę i słomę wyniesie 50 tys. ton. Jakość celulozy ze Skolwina w niczym nie będzie się różniła od drzewnej. w efekcie osiągniemy duże oszczędności w naszym drzewostanie.
„Kurier Szczeciński” z 16 sierpnia 1961 roku
Zegar dla fotoamatorów
Ile nerwów kosztuje zepsuta odbitka, niedowołany, czy "przewołąny" film - wiedzą dobrze pracownicy laboratoriów fotograficznych. Dokładny elektronowy zegar wyłącznikowy (produkcji Domu Techniczno-Handlowego) w Warszawie), który ukaże się w sklepach Foto-Optyki w IV kwartale br., zaoszczędzi wielu emocji związanych z obróbką filmu czy sporządzeniem odbitek. Zegar wyróżnia się efektownym wykonaniem i wyposażony jest w klawisze, co ułatwia i upraszcza obsługę. Cena orientacyjna zegara ok 490 zł.
„Kurier Szczeciński” z 17 sierpnia 1961 roku
Kiedy pojedziemy warszawskim metrem?
Zespół projektantów z warszawskiego "Metro - Projektu" zakończył już prace nad projektem koncepcyjnym tras przyszłej szybkiej kolei miejskiej. Projekt ten został zaakceptowany przez zespół ekspertów przy Prezydium St. RN.
W projekcie przewidziano, że trasa kolei o łącznej długości ok. 38 km, połączy dzielnice północnej wielkiej Warszawy z południkowymi i ciągnąć się będzie od Łomny do Natolina. Realizacja tej inwestycji będzie rozłożona na szereg lat. Większa część trasy (ok. 26 km) przebiegać będzie w wykopie otwartym, a jedynie pozostała ok 12 km (głownie na terenach śródmiejskich) płytkim tunelem. Na trasie północ - południe zostanie zbudowanych ok. 30 stacji.
„Kurier Szczeciński” z 18 sierpnia 1961 roku