DOKP Szczecin pozbywa się niesumiennych pracowników
Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych w Szczecinie wzmogła ostatnio kontrolę nad pracą podległych sobie placówek. Stwierdzono w licznych przypadkach szereg usterek w pracy, niedbalstwa, nieuczciwości, natrafiono także na wypadki łapownictwa, szczególnie w komórkach mających bezpośrednią styczność z klientami. Zdarzają się np. fakty podstawiania wagonów kolejowych prywatnym osobom poza kolejką, mimo terminowych zamówień ze strony przedsiębiorstw państwowych czy spółdzielczych. Wykryto również łapownictwo wśród pracowników w kasach bagażowych.
Dochodzenia w tych sprawach toczone są z całą bezwzględnością, wobec winnych stosuje się kary dyscyplinarne, a tam gdzie zachodzi potrzeba, sprawy kieruje się do prokuratora.
DOKP stosuje kary od upomnienia poprzez przesuwanie do niżej nagradzanej pracy aż do zwolnienia włącznie.
Ta ostatnia kara jest specjalnie dotkliwa, gdyż zwolniony traci prawo do wszelkich świadczeń, jakie przysługują kolejarzom z tytułu wysługi lat, biletów bezpłatnych i zniżkowych.
„Kurier Szczeciński” z 13 października 1957 r.
10 kutrów rybackich wybudowała szczecińska SSR
U nabrzeża Szczecińskiej Stoczni Remontowej stoją trzy jednostki: „Toruń”, „Wieluń” oraz „Pstrowski”. Wczoraj po 9-cio dniowym remoncie, przekazany został armatorowi m/s „San”.
Z usług szczecińskiej stoczni korzystają armatorzy zagraniczni. Ostatnio np. remontowano tu kocioł fińskiego parowca „Kenneth”. Brygady naprawcze wyjeżdżają często do portu, gdzie podczas załadunku lub wyładunku usuwają awarie na statkach. We wrześniu przeprowadzono takie remonty na 21 jednostkach różnych bander.
W Stoczni Remontowej buduje się także 17-metrowe kutry rybackie. Dotychczas przedsiębiorstwom rybołówstwa przekazano 10 jednostek.
„Kurier Szczeciński” z 15 października 1957 r.