Sobota, 27 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Chcą zachowania miejsc postojowych w al. Wyzwolenia [GALERIA]

Data publikacji: 24 stycznia 2020 r. 16:08
Ostatnia aktualizacja: 27 stycznia 2020 r. 12:09
Chcą zachowania miejsc postojowych w al. Wyzwolenia
 

W związku z przebudową torowiska w alei Wyzwolenia zlikwidowanych ma zostać kilkadziesiąt miejsc postojowych na odcinku od ul. Lubomirskiego do placu Kilińskiego. Sprzeciwiają się temu okoliczni przedsiębiorcy i mieszkańcy. "Apelujemy do władz miasta o zmianę planów przebudowy w taki sposób, aby miejsca parkingowe zostały zachowane po przynajmniej jednej stronie al. Wyzwolenia" - czytamy w petycji przygotowanej przez radnego osiedlowego Radosława Adamskiego.

Miejsca postojowe wzdłuż chodników mają zostać usunięte na rzecz ścieżek rowerowych. Adamski uważa, iż "zła zmiana planowana przez urzędników" spowoduje spadek obrotów okolicznych punktów usługowych, a to może doprowadzić do ich zamknięcia. Dodatkowo wycinka drzew spowoduje pogorszenie jakości powietrza oraz wzrost temperatury na tym odcinku, który stanie się "betonową studnią".

Apel o zachowanie miejsc postojowych w al. Wyzwolenia

Przedsiębiorcy i mieszkańcy liczą na pozytywne rozpatrzenie petycji złożonej w piątek w Urzędzie Miasta.

- Uważam, że zabranie tych miejsc to bardzo słaby pomysł. To jedna z głównych ulic, przy której znajdują się lokale usługowe oraz szkoła tańca. Miejsca postojowe są potrzebne, chociażby po to, aby przedsiębiorcy i rodzice czekający na dzieci, mieli gdzie zaparkować - mówi pani Paulina, która w tygodniu zawozi brata na zajęcia do szkoły tańca "Astra". - Jeśli te miejsca zostaną zabrane, to kto wie, czy ludzie nie będą parkować na ulicy przy włączonych światłach awaryjnych, co już totalnie spowolni ruch. To kolejna ulica w centrum miasta, na której likwidowane są miejsca parkingowe. Wystarczy spojrzeć na aleję Piastów przy ulicy Małkowskiego. Teraz auta stoją na chodnikach lub w bramach.

Przebudowa al. Wyzwolenia w Szczecinie

Alternatywne rozwiązanie zaproponował radny miejski Koalicji Obywatelskiej Przemysław Słowik. Chodzi o wykorzystanie placu w okolicy ulicy Unisławy.

"Plac obecnie jest wykorzystywany przez prywatny podmiot, nie jest nawet dostatecznie oznakowany informacją, że jest tam płatny parking. Ponieważ to teren miasta, można go zamienić w parking publiczny na około 50 aut. Pozwoliłoby to zrekompensować redukcję miejsc parkingowych przy al. Wyzwolenia" - argumentuje Słowik na portalu społecznościowym.

Radny złożył w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta z pytaniami dotyczącymi placu oraz możliwości przeznaczenia go pod parking publiczny.

Kompleksowa przebudowa al. Wyzwolenia

Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich sp. z o.o. przypomina, że projekt jest "ogromnym zadaniem": - Zakłada przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do Ronda Giedroycia. Projekt jest gotowy, a ogłoszenie przetargu na to zadanie planowane jest w najbliższych tygodniach.

Projekt zakłada kompleksową przebudowę między innymi ulicy Wyzwolenia.

- Jesteśmy ograniczeni miejscem, a zadaniem objęta zostanie część praktycznie „od ściany do ściany” - tłumaczy Hanna Pieczyńska. - Celem tej inwestycji jest poprawa dostępności i funkcjonowania komunikacji miejskiej, przede wszystkim dzięki remontowi torowiska, ale także jezdni i chodników. Pojawią się także ścieżki rowerowe. Ulica stanie się bardziej przyjazną pieszym, bo oprócz tego, że chodniki będą równe, staną się także szersze. Zdecydowanie zwiększamy priorytet komunikacji miejskiej poprzez wprowadzenie PAT-a, no i łączymy ciąg dróg rowerowych w spójny szlak od Dworca Głównego PKP (ul. 3 Maja), aż po Niebuszewo.

Według rzeczniki Tramwajów Szczecińskich "nie ma możliwości takiego wykonania projektu na omawianym odcinku, żeby uwzględnione zostały przepisowe szerokości chodnika, ścieżki, pasów jezdni i miejsc parkingowych jednocześnie".

(KaNa)

Na zdjęciu: Na al. Wyzwolenia powstaną m.in. pas tramwajowo-autobusowy, wyniesione przystanki typu wiedeńskiego, ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni, nowe chodniki. Część mieszkańców protestuje - w piątek złożyli petycję w Urzędzie Miasta

Fot. Dariusz GORAJSKI

Wizualizacja ZDiTM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

W.Bąkowski
2020-01-27 11:26:49
W nowczesnych miastach nie tylko w Europie (np: Bogota) o zamknięciu ruchu czy ograniczeniu ruchu na wybranej ulicy zajmują się ekonomiści , socjologowie, specjaliści od ruchu, urbaniści. a nawet prawnicy, te zespoły po opracowaniu swojej opinii i debatach prezentują swoje stanowisko "decydentom" i opini społecznej. Proces taki niekiedy trwa do dwóch lat. I po wypracowaniu kompromisu podejmuje się decyzje. Przykładów jaskrawych z wielu miast Świat możn mnożyć. Najbardziej wyraista dotyczy zamknięcia ulicy o najwiękscej ruchliwości na Świecie. w Nowym Jorku . Po dość długim przygotowaniu Burmistrz Nowego Jorku zamkną ją w ciągu 6-ci ( słownie sześci godzin i odnusł sukces. Pochopne decyzje nawet w słusznej sprawie mogą być bardzo kontrowersyjne.
gasboss
2020-01-26 07:40:37
tylko podziemna sciezka rowerowa
SRM
2020-01-25 19:28:14
Wszystkie stacje SRM muszą być bezpośrednio połączone. Pas rowerowy na Wyzwolenia jest poprostu niezbędny.
Tomasz Majewski
2020-01-25 18:04:22
Po raz setny: decyduja sobie jak chcą! 0 konsultacji, 0 odpowiedzialnosci, 0 myslenia.Sciezka rowerowa idzie Sczanieckiej przypomne, nieskonczona Panu Bogu w okno., Piotra Skargi, przez Jasne Blonia po cholere jeszcze na Wyzwolenia? Rozumiem ze lubicie zasuwac drogami posrod samochodow autobusow i tramwaji??? Jara was to? Co za ignorantow wybieramy do Rady Miasta??? Wybudujcie jeszcze ze 3 centra handlowe w centrum i z 20 hansa tower, to na 100 bedzie mniejszy ruch! Masakra jakas.
Radosław Adamski- radny osiedla
2020-01-25 16:48:17
W artykule to nie wybrzmiało, ale w treści petycji którą złożyliśmy jest także mowa o zachowaniu drzew tak by nie tworzyć kolejnej betonowej pustynni w naszym mieście. Tam naprawdę jest tyle miejsca że można zachować i drzewa i miejsca parkingowe i zrobić ścieżkę rowerową. Jedyny warunek jest taki by ścieżka była jedynie po jednej stronie i takie rozwiązanie jest rozsądne i kompromisowe. Upieranie się na rozwiązaniu zakłócającym ścieżki rowerowe po obu stronach jest niepoważne.
cykliściświriści
2020-01-25 15:17:20
Czy przy każdej ulicy musi być prowadzona ścieżka rowerowa?Nie ma alternatywnej trasy powyżej Wyzwolenia lub poniżej?Przecież to nieprzyjazne środowisko dla cyklistów zarówno ze względu na ekologię jak i bezpieczeństwo.Dlaczego projektant wciska ścieżkę rowerową w wąskie gardło?
anna
2020-01-25 14:36:36
Janusze płaczą bo trzeba będzie 500 metrów się przejść, a nie gruchotem pod drzwi podjechać.
@@gdyby
2020-01-25 11:43:21
czy decyzja o likwidacji ruchu pasażerskiego na linii kolejowej Szczecin Police Trzebież nie zapadła przypadkiem w pyrlandii?
nx
2020-01-25 11:41:26
może pora pójść po rozum do głowy i przesunąć torowisko do skraju chodnika, tak by zatrzymujący się tramwaj albo autobus nie blokowały ruchu na środkowych pasach? dosyć knotów takich jak Arkońska
auto
2020-01-25 09:54:09
A Ja k...wa grzecznie pytam czy musisz mieć jeszcze piąty samochód .
Darek
2020-01-25 09:52:42
Przecież tam potrzebny jest na wczoraj pas dla rowerzystów. Po chodnikach mają jeździć?
NO
2020-01-25 09:42:28
Jakie tam są usługi ? czy każdy dupek musi postawić swoje autko -gruchota pod bramą. A ruszyć przyrośnięte nogi do d..y i brzuch nie będziesz opierać o kierownicę i będziesz zdrowszy.
oberwator
2020-01-25 09:42:22
Czy w Szczecinie mieszkają tylko rowerzysci ????, miasto jest dla wszystkich mieszkanców a nie tylko dla rowerzystów, moze prezydent zastanowi się kto go wybiera??? czy tylko rowerzysci czy jednak własciciele samochodów też ?
marko
2020-01-25 08:17:14
wprowadźcie całkowity zakaz wjazdu do miasta to nie trzeba będzie remontów parkingów a pedałowcy będą szczęśliwi po cholerę komuś samochód jak nie ma gdzie zaparkować a na al.Wyzwolenia nasze miasto wyzwoli wszystie sklepy od pracy bo kto tam przyjdzie jak nie ma parkingu .U nas w Szczecinie jest promocja ale galerii handlowych a mały biznes przeszkadza
Gienio
2020-01-25 07:30:13
Tpo lobby rowerowe zablokuje Szczecin. Ostatnio stalem na Al.Piastow i w ciagu godziny nie przejechal ANI JEDEN roweerzysta. Tu na Wyzwolenia wybudujecie 2 sciezki rowerowe, dla kogo?
Rowerowa Anka
2020-01-24 21:51:08
al. Wyzwolenia, tam powinna być ścieżka rowerowa! al. Wyzwolenia jest bardzo niebezpieczna dla rowerzystów! Jeśli uda się zrobić ścieżkę rowerową to będzie szansa na bezpieczne połączenie rowerowe centrum przez al. Wyzwolenia z rondem Giedroycia i dalej już z kolejnymi dzielnicami. To jest wąskie gardło i bardzo niebezpieczne dla rowerów.
:)
2020-01-24 21:46:17
Na targowisku Manhhatan macie bezplatny parking, a pseudo targowisko na pl kilinskiego? na co to komu jak tam 70% lokali nie działa ? ,posiadanie samochodu mieszkanca centrum miasta nie jest obowiazkowe, to nie wieś gdzie tylko rowerem i samochodem mozna gdziekolwiek dojechac, a i motorem i hulajnoga elektryczna ostatnio,
abc
2020-01-24 20:36:30
I te beznadziejne przystanki typu wiedeńskiego. Pomimo, że zafundowali już nam taki bubel na ul. Arkońskiej to nadal brną w swej głupocie na oślep dalej. Przystanek tego typu na tak ważnej ulicy - gratuluję. Zabiorą mieszkańcom parkingi, zakorkują tę ulicę jeszcze bardziej, będzie więcej spalin, hałasu i itd. Czego to się nie robi dla mieszkańców...
@Ano
2020-01-24 20:20:39
Gdzie mógłby taki parking podziemny powstać żeby szanownemu panu za daleko do pracy nie było i żeby nóżki nie bolały? Proszę wskazać lokalizację
krzychu
2020-01-24 20:18:52
Szkoda drzew
No tak..
2020-01-24 20:18:38
Przestawić kamienice w prawo, tory w lewo ...i jezioro w inne miejsce ...jak było w filmach Barei :-)
@gdyby
2020-01-24 20:16:39
Gdyby rządzili tu durnie z Wielkopolski to by dodatkowo Ci zrobili zakaz skrętu w lewo na każdej ulicy. Po tym chorym mieście zboczeńców czyli Poznaniu jeździ sie dookoła trujac mieszkańców.
No zaraz
2020-01-24 19:41:21
A którędy niby ma pójść wtedy ścieżka rowerowa?
Gdyby myślało to...
2020-01-24 18:57:37
Można by Wyzwolenia zrobić na pewnym odcinku jednokierunkowa, torowisko przesunąć na prawą stronę jadąc "w dol", a ruch przekierowac w ulicę Staszica. Ale musieliby tu rządzić ludzie z Wielkopolski...
Ano
2020-01-24 17:48:02
To wybudujcie w końcu parking podziemny, chociaż jeden!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA