Ponad 30 mln zł (brutto) zamierzał przeznaczyć Urząd Morski w Szczecinie na usługę pełnienia funkcji inżyniera kontraktu dla inwestycji pod nazwą „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”, wraz z wykonywaniem nadzoru i monitoringu przyrodniczego. W ub. tygodniu otwarto oferty od zainteresowanych podmiotów. Wpłynęły dwie, z cenami: ok. 21 mln oraz 11,5 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inżyniera kontraktu w trakcie realizacji sztandarowej obecnie inwestycji Urzędu Morskiego w Szczecinie, czyli zaprojektowania i wykonania robót budowlanych związanych z modernizacją toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m. Chodzi m.in. o: nadzór inwestorski nad realizacją robót, kontrolę jakości sprzętu i materiałów, gospodarowanie odpadami na terenie budowy, sprawdzanie i potwierdzanie dokumentów wykonawcy robót oraz sprawowanie nadzoru i przeprowadzenie badań monitoringu przyrodniczego środowiska (przedinwestycyjnego i realizacyjnego) zgodnie z raportem oddziaływania na środowisko. Do obowiązków inżyniera kontraktu będzie należało również sporządzanie okresowych raportów z wykonanych czynności.
W minionym tygodniu otwarto oferty, które wpłynęły w związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym. Złożyły je dwa podmioty. Konsorcjum firm TFP z Warszawy i TFP Getinsa Euroestudios z Madrytu zaproponowało za usługę pełnienia funkcji inżyniera kontraktu cenę ok. 20,9 mln zł (brutto). Z kolei spółka Sweco Consulting z Poznania zaoferowała nieco ponad 11,5 mln zł (brutto).
– Komisja przetargowa zajmie się teraz analizą ofert, które złożono w postępowaniu – poinformował Urząd Morski w Szczecinie.
Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany do wykonania zamówienia od dnia podpisania umowy do dnia podpisania przez strony protokołu odbioru raportu końcowego (jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2022 r.).
Przypomnijmy, że przetarg na wykonanie prac projektowych i budowlanych związanych z pogłębieniem toru do 12,5 m UMS ogłosił pod koniec 2017 roku. Otwarcie ofert zaplanowano na 27 lutego.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA