PLO – poważny klient Stoczni Szczecińskiej
Do najpoważniejszych kontrahentów Stoczni Szczecińskiej należy Gdyńskie Przedsiębiorstwo Żeglugowe – Polskie Linie Oceaniczne. Dla niego rozpoczęto budowę nowej serii statku typu B-56 nośności 6.100 DWT z pokładem ochronnym i zmniejszoną nadbudówką. Pierwszy z tej serii statek m/s „Legnica” zostanie przekazany armatorowi już w maju br., a dwa następne (będą zwodowane w lutym i czerwcu br.) wejdą do eksploatacji jeszcze w tym roku.
O ile kooperanci stoczni dotrzymają terminów, to Stocznia Szczecińska, wzbogaci PLO (linię południowo-amerykańską o trzy nowe statki.
„Kurier Szczeciński” z 3 lutego 1960 r.
SOT już stroi telewizory na Szczecin
W Szczecinie rozpoczęto już przestrajania odbiorników telewizyjnych na system wschodnioeuropejski i na częstotliwość, na jakiej pracować będzie nasz nadajnik. Zajmują się tym placówki SOT-u. Jak nam wiadomo, nowe typy polskich telewizorów „Turkus” (14 cali) są sprzedawane obecnie już po przestrojeniu na odbiór Berlina i Szczecina (pracować będzie na kanale 12).
Telewizory „Oriony”, które w najbliższym czasie nadejdą, przystosowane już będą do odbioru wszystkich stacji polskich i berlińskich.
„Kurier Szczeciński” z 4 lutego 1960 r.
M/s „Solski” nowy statek oceaniczny spłynie z pochylni stoczni im A. Warskiego w Szczecinie
W celu uczczenia pamięci nestora scen polskich, Ludwika Solskiego, dyrekcja Polskich Linii Oceanicznych postanowiła nazwać jego imieniem jeden z zamówionych statków morskich.
M/s „Ludwik Solski” – statek budowany obecnie w stoczni im A. Warskiego w Szczecinie – będzie piękną i nowoczesną jednostką oceaniczną. Jest jedną z zamówionych w br. przez PLO.
„Kurier Szczeciński” z 5 lutego 1960 r.