Czwartek, 13 czerwca 2024 r. 
REKLAMA

Czy warto sprzedawać w dropshippingu i gdzie szukać hurtowników?

Data publikacji: 2024-05-20 09:40
Ostatnia aktualizacja: 2024-05-20 09:45

Dropshipping to jedna z form e-commerce, którą szczególnie warto się zainteresować. Może się okazać, że stanowi atrakcyjny sposób na wejście do branży dla osób poszukujących biznesowej drogi. Co trzeba o nim wiedzieć i gdzie szukać niezbędnych narzędzi do uruchomienia biznesu?

Dropshipping – jak działa model biznesowy?

Dropshipping to forma sprzedaży polegająca na tym, że sprzedawca kompletuje asortyment z towarów udostępnianych przez hurtowników. Nie musi prowadzić własnej produkcji, ponieważ pośredniczy w sprzedaży pomiędzy producentami a konsumentami online.

Do zadań sprzedawcy należą w dużej mierze działania marketingowe, które pozwalają zdobywać klientów i budować rozpoznawalność sklepu. Przedsiębiorcy mogą wystawiać produkty na własnych stronach internetowych, platformach sprzedażowych, a także w serwisach abonamentowych, które bazują na podlegających personalizacji szablonach.

Sprzedawca może pracować w pełni zdalnie, więc nie musi przebywać nawet w Polsce, by realizować sprzedaż przez internet i zarabiać. Czasami jednak do jego obowiązków należy realizacja zwrotów, więc musi odpowiednio zapoznać się z warunkami poszczególnych hurtowników, z którymi nawiązuje współpracę. Działania marketingowe, jakie powinien podjąć, to:

  • kampanie w social mediach;
  • blog firmowy służący pozycjonowaniu;
  • budowanie spójnego wizerunku marki online.

Czy dropshipping się opłaca?

Na pytanie o opłacalność dropshippingu nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Wszystko zależy od tego, jak sprzedawca poprowadzi działalność – jaki asortyment skomponuje, jakie działania marketingowe podejmie czy jakie ceny produktów zarządzi. Dużym plusem tego modelu biznesowego jest niski koszt wejścia do branży.

Brak konieczności początkowych inwestycji sprawia, że można zacząć działalność, nie dysponując nawet żadnymi oszczędnościami. Wystarczy uruchomić sklep online na jednej z platform abonamentowych i zintegrować system z systemami hurtowników. Podstawowe działania marketingowe da się prowadzić niskim kosztem lub za darmo, budując np. wizerunek za pomocą content marketingu na blogu czy w social mediach.

Aby biznes był opłacalny, sprzedawca musi odpowiednio skompletować asortyment. To podstawa do tego, by zainteresować klientów i zachęcić ich do zakupu. Warto zatem śledzić trendy e-commerce, by wiedzieć, jakie produkty są aktualnie na czasie i cieszą się wysokim popytem.

W dropshippingu należy docenić fakt, że można oferować wiele różnorodnych towarów bez konieczności ich samodzielnego magazynowania. To sprawia, że łatwiej zbudować atrakcyjny asortyment, który zadowoli klientów. Ze względu na to, że z usług tych samych hurtowników korzystają różni sprzedawcy, trzeba umiejętnie konstruować ofertę, by wyróżnić się na tle konkurencji.

Należy jednak pamiętać, że wybór produktów to nie wszystko. Trzeba jeszcze zapoznać się z ich jakością. Może to być niełatwe bez opcji dotknięcia cy przetestowania każdej z rzeczy. Dlatego tak ważne jest zapoznanie się z opiniami na temat poszczególnych producentów czy standardami wytwórstwa, jakie utrzymują.

Gdzie szukać hurtowników i jak wybierać produkty?

Hurtowników, od których da się zaimplementować towary w swoim sklepie, najlepiej szukać na stronie https://sky-shop.pl/integracje-hurtownie-dropshipping/. Sky-Shop to platforma dla wszystkich osób zainteresowanych dropshippingiem, która ułatwia wszystkie kwestie związane z uruchamianiem własnego sklepu.

W tej bazie hurtowników można znaleźć kilkaset zintegrowanych hurtowni, które proponują asortyment z wielu różnych kategorii. Należą do nich m.in.:

  • biuro i magazyn;
  • elektronika i RTV/AGD;
  • gastronomia;
  • kosmetyki;
  • odzież i obuwie;
  • zabawki i artykuły dziecięce.

To tylko część szerokiej oferty Sky-Shop. Nie brakuje w niej również bardziej specjalistycznych wyrobów np. medycznych. Każdy znajdzie tam coś, co chciały sprzedawać swoim klientom. Po kliknięciu zakładki konkretnego producenta można zaznajomić się z opisem jego działalności, co pozwala lepiej go poznać.

Niżej znajdują się wszelkie instrukcje dotyczące integracji systemów. Zawsze należy zapoznać się najpierw z warunkami współpracy proponowanymi przez danego producenta.

Jak wybrać produkty do swojego sklepu? Należy przede wszystkim przeprowadzić badania rynkowe i sprawdzić, jakie są aktualnie preferencje klientów. Warto zapoznać się również z działaniami konkurencji i sprawdzić, co oni oferują swoim konsumentom. Jeśli to możliwe, najlepiej ukierunkować swój asortyment na niszę rynkową.

Warto ocenić, czy marża zysku na wybranych produktach jest wystarczająco wysoka, aby pokryć koszty prowadzenia biznesu i generować zyski. Wpływ na to mają przede wszystkim ustalenia z hurtownikiem lub producentem. Trzeba unikać produktów niskiej jakości, ponieważ mogą one zaszkodzić wizerunkowi sklepu.

Należałoby wziąć pod uwagę sezonowość wybranych produktów. Niektóre przedmioty (np. ozdoby świąteczne) mogą być bardziej pożądane w określonych porach roku lub w związku z konkretnymi wydarzeniami. Dobrze byłoby dostosować swoją ofertę do zmieniających się trendów.

Jakie korzyści płyną z dropshippingu?

Jedna z kluczowych korzyści prowadzenia biznesu w ten sposób to swoboda w lokalizacji i szansa pracy zdalnej. Sprzedawca odgrywa bardzo ważną rolę w firmie, ale nie musi być nigdzie stacjonarnie, by np. doglądać procesów produkcyjnych. Zarządzanie sklepem w tej formule jest możliwe bez wychodzenia z domu.

Trzeba docenić także takie aspekty jak:

  • duży wybór towarów od różnych hurtowników;
  • możliwość łatwego skalowania biznesu czy aktualnej oferty do bieżących potrzeb;
  • brak ryzyka związanego z nadmierną ilością zapasów.

Co trzeba mieć na uwadze, wchodząc do branży e-commerce?

Kiedy wchodzi się do branży e-commerce, trzeba zdawać sobie sprawę z tego, jak ważne jest precyzyjne określenie grupy docelowej. Należy znać potrzeby swoich klientów i umieć na nie odpowiadać. Ogromne ważną rolę w sprzedaży odgrywają także działania marketingowe, w szczególności online. Powinno się dokładać wszelkich starań, by zapewnić jak najwyższy poziom obsługi.