Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Co wziąć pod uwagę podczas planowania optymalizacji witryny SXO?

Data publikacji: 2021-09-14 00:03
Ostatnia aktualizacja: 2021-09-14 00:03

Doświadczenie użytkownika powinno być wartością nadrzędną w procesie optymalizacji strony internetowej. Kolejna kwestia to wartościowe treści, które przyciągną uwagę czytelnika na dłużej. Jeżeli content na Twojej stronie będzie bez wartości, to prawdopodobnie będziesz obserwować w statystykach wysoki współczynnik odrzuceń.

Co zawrzeć w optymalizacji strony?

·       treści na stronie (w powiązaniu z wyselekcjonowanymi frazami kluczowymi),
·       strukturę witryny,
·       znaczniki HTML,
·       adresy URL,
·       linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
·       grafiki,
·       intuicyjność serwisu,
·       wygląd witryny,
·       wdrożenie odpowiednich ścieżek nawigacyjnych.

To optymalizacja w wersji zupełnie podstawowej. Działania, jakie będą niezbędne do przeprowadzenia, zależą m.in. od wielkości serwisu, jego rodzaju (czy jest to strona ofertowa, czy sklep internetowy) oraz historii domeny. Jeżeli audytor ocenia poprawność elementów na nowej stronie, która została zarejestrowana pod zupełnie nową domeną, to nie musi sprawdzać informacji o filtrach. Za to powinien się upewnić, czy wszystkie podstrony zostały już poprawnie zaindeksowane.

Optymalizacja serwisu krok po kroku

W pierwszej kolejności sprawdź, czy Twoja strona internetowa znajduje się już w indeksie Google. Jeżeli okaże się, że roboty jeszcze nie trafiły do Twojego serwisu i nie poddały go szczegółowej ocenie, to samodzielnie zgłoś stronę do indeksowania. Możesz to zrobić w kilku prostych krokach dzięki Google Search Console. Kolejna kwestia to optymalizacja treści w serwisie. Pamiętaj o tym, aby zamieszczać wyłącznie unikalne teksty cechujące się wysokim poziomem merytorycznym. Duplicate content czy teksty pochodzące z automatycznych generatorów to jeden ze skuteczniejszych sposobów na szybki spadek w rankingu wyszukiwarki. Teksty zamieszczane w portalu powinny mieć odpowiednią długość (w artykule wyczerpuj temat, tak aby użytkownik docenił jego wartość). Muszą być także oryginalne – szukaj inspiracji u konkurencji, jednak treści twórz samodzielnie. 

Podczas optymalizacji należy sprawdzić także to, które słowa kluczowe mają potencjał w Twojej branży. Możesz optymalizować stronę internetową pod kątem fraz brandowych, ogólnych lub z długiego ogona. Zwróć uwagę na to, aby wybrane wyrażenia kluczowe były źródłem wartościowego ruchu. Każde wyrażenie, na które w rankingu Google ma się wyświetlać witryna, musi zostać uwzględnione w procesie optymalizacji. Frazy kluczowe możesz umieszczać nie tylko bezpośrednio w tekstach, lecz również w znacznikach HTML. Istotny jest m.in. tytuł strony. To element, z którego roboty wyszukiwarki czerpią informacje na temat zawartości serwisu. Ponadto, wyświetla się w wynikach wyszukiwania i jest widziany przez użytkowników. Poprawnie zoptymalizowany znacznik <title> może przyciągnąć uwagę użytkownika przeglądającego listę stron z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Zwróć także uwagę na to, aby optymalizacji poddać grafiki znajdujące się w Twoim serwisie. Każde zdjęcie, każdy obrazek oraz wykres muszą mieć uzupełniony atrybut alt. Roboty wyszukiwarki nie mają oczu, nie będą zatem w stanie docenić nawet najpiękniejszej grafiki. Jej tematykę poznają jedynie wówczas, gdy zapiszesz ją przy pomocy słów kluczowych.

Jakie praktyki SEO są niedozwolone przez Google?

Google wciąż aktualizuje algorytmy robotów wyszukiwarki, aby były w stanie jeszcze sprawniej wyłapywać działania, które uznane zostały za niedozwolone. Jeżeli chcesz uniknąć nałożenia kary od Google, to trzymaj się z daleka od poniższych praktyk.

●        Zapomnij o automatycznym generowaniu treści – jedynie świeży, aktualny i unikalny content jest wartościowy dla użytkownika (a co za tym idzie, również dla robotów Google).

●        SWL-e – systemy wymiany linków, zwane również potocznie farmami linków, to serwisy, z których na masową skalę pozyskiwane były linki przychodzące do stron internetowych. Jeżeli myślisz o optymalizacji strony z uwzględnieniem rozbudowy profilu odnośników, to postaw na działania content marketingu i publikację artykułów sponsorowanych w serwisach dobrej jakości. Pozyskiwanie linków ze stron spamerskich to droga na skróty nie do wyższych pozycji w rankingu, lecz do kary od Google.

●        Nie ukrywaj tekstu ani linków na swojej stronie internetowej.

●        Nie nadużywaj znaczników danych.

Samodzielna optymalizacja strony WWW czy z pomocą specjalisty?

Oczywiście możesz przeprowadzić optymalizację serwisu samodzielnie. Jeżeli jednak nie masz dostępu do specjalistycznych narzędzi, zadanie to będzie utrudnione. Podstawowy audyt SEO jesteś w stanie przeprowadzić przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi, jednak jeżeli chcesz szczegółowo przeanalizować stan witryny i stopień jej optymalizacji, to konieczne okażą się odpowiednie programy. Gdy nie masz doświadczenia w obszarze pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, skorzystaj z pomocy agencji od pozycjonowania. Zyskasz pewność, że wszelkie zmiany, które zostaną wdrożone na Twojej witrynie, będą zgodne z aktualnymi wytycznymi Google. Pamiętaj, że prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa to szansa na skuteczniejsze pozycjonowanie.