Pod koniec lutego powinien być przywrócony ruch tramwajów linii 1 i 9 do pętli Głębokie. Odblokowanie ich trasy z nowym odcinkiem torowiska przez powstające rondo od wysokości szczecińskiej zajezdni Pogodno do kortów tenisowych przez wyspę powstającego ronda u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Arkońską i Władysława Szafera najprawdopodobniej w czasie zbiegnie się z zawieszeniem kursowania tramwajów linii 3 i 10 do pętli Las Arkoński, którą też czeka przebudowa.
- Nie wykluczam, że dzień oddanie do użytku torów w obu kierunkach (relacje na wprost do centrum i Głębokiego), jeśli chodzi o planowany termin lutowy zbiegnie się z wycofaniem tramwajów z pętli Las Arkoński - uprzedza Paweł Knap, dyrektor oddziału szczecińskiego spółki Eurovia Polska, generalnego wykonawcy przebudowy układu drogowego.
W dotychczasowym kształcie pozostanie w tym rejonie wciąż organizacja ruchu kołowego. Aż do czasu ukończenia robót na częściowo gotowym nowym odcinku jezdni w kierunku centrum. Tam wciąż do wykonania pozostaje nowy fragment początkowego pasa jezdni ul. Władysława Szafera w stronę ronda Szczecińskich Olimpijczyków. Wytyczony on został po nowym śladzie na wzniesieniu z wjazdem od łuku na rondzie. W jezdnię od wyspy centralnej, gdzie znajduje się już na betonowej podbudowie rozjazd dla tramwajów, w tym miejscu nie zostały też jeszcze wbudowane odcinki torów. Na montaż czekają odcinki szyn na łukach torowego rozjazdu do relacji skrętnych w lewo i w prawo z każdego kierunku.©℗
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 24 stycznia 2019 r.
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK