poniedziałek, 21 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > Komisja Europejska zgodziła sie na przebudowę torowisk tramwajowych w Szczecinie

Komisja Europejska zgodziła sie na przebudowę torowisk tramwajowych w Szczecinie

Komisja Europejska zgodziła sie na przebudowę torowisk tramwajowych w Szczecinie
Data publikacji: 2019-01-11 18:07
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:30
Wywietleń: 2837 371106

Komisja Europejska wydała zgodę na przebudowę torowisk tramwajowych w Szczecinie - poinformowało w piątek (11 stycznia) Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Do Szczecina trafi blisko 175 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę kilkunastu kilometrów torowisk.

Pozytywna decyzja Komisji oznacza, że projekt na pewno otrzyma dofinansowanie unijne - podały służby prasowe ministerstwa inwestycji i rozwoju. Jak wyjaśniono, każda duża inwestycja w rozumieniu prawa unijnego, która otrzymuje dofinansowanie z UE musi też uzyskać zgodę Komisji na wsparcie.

Według ministerstwa, decyzja oznacza że przebudowa torowisk tramwajowych na pewno otrzyma 174,69 mln zł unijnego dofinansowania z Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Pieniądze będą przeznaczone na przebudowę niemal 13 kilometrów torowisk wraz z siecią trakcyjną. Przebudowane zostaną także dwie podstacje przy ul. Kolumba i ul. Kaszubskiej, a jedna przy ul. Chmielewskiego zostanie wybudowana od podstaw. Miasto przebuduje również zajezdnię Golęcin.

Wartość wszystkich prac to 334,46 mln zł. Inwestycja ma zakończyć się w 2023 r.

Jednym z planowanych przedsięwzięć jest przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości przez pl. Żołnierza Polskiego, al. Wyzwolenia i pl. Rodła do Ronda Giedroycia. W ramach tego etapu zmodernizowane będzie także torowisko w ciągu ul. Kołłątaja i ul. Asnyka do pętli Niebuszewo, a także od pl. Żołnierza Polskiego przez pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki, ul. Piłsudskiego do pl. Rodła.

Kolejnym etapem jest także przebudowa torowiska na al. Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z jej rozbudową, a także przebudowa torowiska w ciągu ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do skrzyżowania z ul. Brzozowskiego.

Zmodernizowane zostaną także tory wraz z siecią tramwajową na trasie "trójki" i "szóstki" od ul. Podwale, przez ul. Kolumba po pętlę na Pomorzanach oraz w ciągu ulicy Nowej wraz ze skrzyżowaniem pod wiaduktem kolejowym. Przebudowane będą także torowiska i sieć przy ul. Wyszyńskiego.

(PAP)

Fot. Ryszard PAKIESER (arch.)

Komentarze

Komik
Aha, super tytuł. Brzmi, jakby UE miała władzę absolutną. Wielce łaskawy sojuz europejski.
2019-01-13 20:11:39
@do pseudo
No to takie "jednostki" jak TY nadają się do życia w lesie.Jesteś całkowicie niereformowalny i osadzony w realiach głębokiej komuny.Najdalej gdzie byłeś to pewnie podwórko sąsiada.Zrób coś z sobą bo " miejska dżungla" cię wykończy.
2019-01-12 14:55:06
Do (pseudo) motorniczy
A bez tego ogrodzenia to w ogole ludzkie barany co chwile będą sobie gdzie tylko będą chciały przechodzić nawet po ukośnie z jednej strony ulicy na drugą. Póki polaczki nie nauczą się chodzić po ulicy to niestety takie zasieki będą robione choćby na glownych ciągach komunikacyjnych miasta.
2019-01-12 11:03:46
@do Motorniczy
Sam już jakiś czas temu zachodziłem w głowę o co z tymi siatko-płotkami na Mickiewicza chodzi.Co "geniusz" pomysłu miał na myśli.Ktoś musiał być nieźle nawiedzony,że wymyślił sobie swoisty "mur berliński" ciągnący się faktycznie setki metrów.Tam aż się prosi zrobić piękną arterię z torowiskiem w drodze jak na Krzywoustego.
2019-01-12 09:58:50
kasa
co z tego że jest kasa na remonty jak nie ma wykonawców.
2019-01-12 00:27:19
Motorniczy
Czy "przy okazji" przebudowy-wymiany torowiska usunięte zostaną szpetne metalowe siatki grodzące torowiska-?. Jest to tak brzydkie i degradujące infrastrukturę,otoczenie na Poodnie,że temu kto wpadł na ten idiotyczny pomysł należy się medal z ziemniaka.Piękna Aleja a decyzją nierozgarniętych urzędników ulica została sprowadzona do wiejskiej drogi na pola. 2 km płotu demarkacyjnego wygląda koszmarnie.Miano chyba kiedyś nadmiar siatki i stali i wymyślili co z tym zrobić..Czas się tego świństwa pozbyć przy okazji przebudowy.
2019-01-11 21:58:02
premski13
Niech jak najszybciej doprowadzą tory na Pl Rodła.Tam co drugi dzień leją hektolitry spawów,CO DRUGI DZIEŃ!!!
2019-01-11 20:49:55
Antoni
Brawo! Coś się dzieje ale minusem "nawału" prac jest brak dotrzymywania terminu końca realizacji w 90% inwestycji! To jest straszne, a proszę zauważyć, że prawdzią zimę mamy tylko w lutym i część marca!
2019-01-11 20:41:22
mm
jak tam pękające szyny na linii SST?
2019-01-11 20:32:12
mieszkaniec
Dziękujemy szanownej komisyji. Pana Prezydenta prosimy by jak najszybciej rozpoczął inwestycję. Miasto jest jeszcze niedostatecznie zakorkowane.
2019-01-11 20:13:34
Że to
Wystarczy przeczytać artykuł.
2019-01-11 19:51:23
ze co ?
" . . . komisja europejska zgodziła się na przebudowę torowisk tramwajowych w Szczecinie . . . " co to znaczy ? To oni teraz rzada w Szczecinie ? Co za bzdurny tytuł !!!!
2019-01-11 19:46:21

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Solidarność na fasadzie szczecińskiej filharmonii

Nekrologi

Sonda

Czy zaproponowane przez miasto podwyżki opłat i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania wraz z obniżkami cen w komunikacji miejskiej uzdrowią sytuację parkingową w śródmieściu Szczecina?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie