czwartek, 12 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują

Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują [GALERIA]

Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują
Data publikacji: 2018-12-22 14:14
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:28
Wywietleń: 3468 368141

Z końcem tego tygodnia znikły resztki wyburzonych zabudowań po nieczynnej szczecińskiej stacji kolejowej Łękno. Trwają wycinki zarośli, krzewów i drzew w pasie przyległym do torów kolejowych na tyłach budynków przy ul. Pawła Jasienicy i od frontu pustostanu też do rozbiórki po wysiedleniu z niego ludzi (to budynek przy al. Wojska Polskiego 185). A od poświątecznego piątku (28 grudnia) w tej okolicy ze zmianami w organizacji ruchu przyjdzie oswajać się zarówno kierowcom, jak i pasażerom komunikacji miejskiej.

W związku z przebudową układu drogowo-kolejowego w rejonie al. Wojska Polskiego oraz ulic Romualda Traugutta i Bohdana Zaleskiego, będącej częścią budowy kolejnego odcinka tzw. trasy średnicowej w Szczecinie, niwelowany jest już także teren od wiaduktu (też będzie on wyburzony, a w jego miejsce powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie) w al. Wojska Polskiego do przejazdu kolejowego u zbiegu ulic Bohdana Zaleskiego i Samuela Lindego, w sąsiedztwie parku Bolesława Briksa.

Ponadto na etapie prac przygotowawczych do inwestycji w wielu miejscach zabezpieczane są przed uszkodzeniem drzewa rosnące zarówno wzdłuż al. Wojska Polskiego po obu jej stronach na odcinku od ul. Bohdana Zaleskiego do ulic Ludwika Solskiego i Bolesława Prusa, przy ul. Bohdana Zaleskiego oraz na skwerze Mieczysława Tarchalskiego u zbiegu al. Wojska Polskiego i ul. Pawła Jasienicy. Na wielu z nich wykonane zostały przycinki gałęzi od strony jezdni.

Przypomnijmy, że to dopiero preludium szóstego etapu inwestycji, która ma potrwać najbliższe dwa lata, a całkowity jej koszt to 128 990 000 zł. Na realizację projektu samorząd Szczecina otrzymał 73 mln zł unijnego dofinansowania. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa z Walencji.

* * *

Od poświątecznego piątku, 28 grudnia, w związku z inwestycją szykują się pierwsze z poważnych utrudnień w ruchu samochodowym i zmian w komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta. Zamknięty zostanie na najbliższe 9 miesięcy odcinek nitki al. Wojska Polskiego w kierunku Głębokiego od ul. Bohdana Zaleskiego do wysokości ul. Marii Skłodowskiej Curie. Po porannym szczycie, około południa, zamknięta dla ruchu ogólnego zostanie również ul. Pawła Jasienicy i końcowy odcinek ul. Jana Kochanowskiego. Ruch pojazdów al. Wojska Polskiego odbywać się będzie po nitce jezdni do centrum (po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku). Kierowcy nie skręcą też w lewo z al. Wojska Polskiego w ul. Romualda Traugutta (nie dotyczy tylko autobusów miejskich linii 67). Ponadto niemożliwy będzie skręt w lewo z ul. Romualda Traugutta w al. Wojska Polskiego na kierunku do Głębokiego.

Zmiany czekają też korzystających na co dzień z autobusów i tramwajów. Zniknie przejście dla pieszych przez al. Wojska Polskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Romualda Traugutta. Od piątku, 28 grudnia, zlikwidowane zostaną przystanki tramwajów linii 1 i 9 w rejonie tego skrzyżowania. Nowe tymczasowe przystanki i przejście dla pieszych znajdą się na wysokości skrzyżowania z ul. Marii Skłodowskiej Curie. Pasażerowie chcący przesiąść się z linii tramwajowych na linie autobusowe bądź odwrotnie będą musieli to uczynić na przystankach „Lodogryf” lub „Unii Lubelskiej”. Ponadto zlikwidowany będzie przystanek autobusów linii 53, 60 i 67 za Rajskim Ogrodem na wysokości skweru przed skrzyżowaniem z ul. Pawła Jasienicy. Autobusy linii 53 i 60 zatrzymywać się będą dopiero na przystanku przy ul. Wincentego Pola i dalej na ul. Unii Lubelskiej. A tymczasowy przystanek dla autobusów linii 67 znajdzie się na ul. Romualda Traugutta tuż za skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego.

Objazd placu budowy i przebudowy, którego częścią jest al. Wojska Polskiego i przyległe do niej ulice, wytyczony też zostanie dla ciężarówek.

Szczegóły planowanych zmian w organizacji ruchu m.in. w oficjalnym serwisie internetowym szczecin.pl.©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK/Marta TESZNER

Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują

Komentarze

Agient Bolek
Super miasto rozwiązuje problemy komunikacyjne ale też przy okazji zmienia się urbanizacja terenu na parę lat w przód
2018-12-28 16:38:03
In szczec.
Swoją drogą warto zwrócić uwagę na budynek z nowym dachem.Ktoś za to odpowiada,że wpierw remontuje się dach za gruby pieniądz a po roku budynek się rozwala.Fajnie,że miasto znalazło kasę na tą priorytetową inwestycje infrastrukturalną.Kolej w Polsce co robi to przypomina bombardowanie hajsem.Co dziennie coś nowego ,z kąd na to jest kasa?
2018-12-24 14:05:35
re: @Ojejku
Ma racje, dość terroru opcji niemieckiej. Już pokazaliście co potraficie, wystarczy. Jesteście zwykłymi ćwokami z przerostem ego. Ale to się da leczyć, najlepiej wyciąć.
2018-12-24 12:56:53
Wawrzek
Dawno powinno być zrobione i przywrócona komunikacja do Stoczni i Polic, dzięki temu północne Dzielnice Szczecina będą mogły "odżyć". Powodzenia.
2018-12-22 21:24:54
@Ojejku
Zaświecileś inteligencja i polska kultura.
2018-12-22 21:04:36
Antoni
Gruba inwestycja, oby bez niespodzianek typu schodzenie z placu budowy itp. A ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, te same firmy na poczatku wiosny mają wykonywać także bardzo dużą inwestycję na krzyżówce ul. Granitowej i Krygiera. Nie ma co, cały Szczecin liczy na te dwie firmy...
2018-12-22 16:49:48
Brawo
Przynajmniej widać, że praca wre.
2018-12-22 15:13:19
Parkowa wiewiórka
Dzięki za foto relację ;-) Dla tych którzy interesują się takimi inwestycjami a nie mają możliwości naocznie jej śledzić,to cenna relacja.Czekam na kolejne w dalszych etapach.Przebudowa będzie rosła z"Kurierem" tak jak inny projekt-Arkońska-rondo przy Wojska Polskiego ;-) Fajnie i dziękuję-już czekam na kolejne
2018-12-22 14:58:18
Ojejku,
a takie było ładne, niemieckie i co teraz? Zniszczone święta sedinowców...
2018-12-22 14:51:01

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
2
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie