wtorek, 12 listopada 2019.
Strona główna > Wiadomości > Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej

Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej

Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej
Data publikacji: 2019-01-18 13:42
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:30
Wywietleń: 4904 371955

Jeszcze w tym miesiącu ma być rozpisany przetarg na pierwszy z etapów nowej inwestycji tramwajowej połączonej z przebudową kolejnego odcinka ul. Władysława Szafera w Szczecinie. To będzie drugi element nowej trasy, jaka powinna w przyszłości spiąć Osiedla Arkońskie-Niemierzyn, Zawadzkiego-Klonowica i Krzekowo-Bezrzecze ze Świerczewem, a w perspektywie również z Turzynem.

W tegorocznym budżecie miasta na realizację tego przedsięwzięcia znaleźć się 38 011 019 zł. Ta pula pieniędzy przeznaczona została na wypłaty odszkodowań za przejęte pod inwestycję nieruchomości, a także powinna wystarczyć na rozpoczęcie robót budowlanych. 

- Została opracowana dokumentacja, został wydany też ZRID. W tej chwili prowadzimy postępowania o wypłaty odszkodowań. Planujemy ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót w styczniu. Zakładany termin na realizację tej inwestycji to 18 miesięcy - poinformowała Bożena Kowalewska, dyrektor wydziału inwestycji miejskich w Urzędzie Miasta Szczecin.

W ramach zadania przebudowany zostanie pozostały odcinek ulicy Władysława Szafera od nowego jej krótkiego odcinka powstającego teraz z wydzielonym torowiskiem przy okazji budowanego ronda u jej zbiegu z al. Wojska Polskiego i ul. Arkońską, tj. od rejonu ronda Szczecińskich Olimpijczyków aż do skrzyżowania z ulicami Eugeniusza Romera, Szeroką i Modrą. Tam ma powstać kolejne rondo. Wybudowane zostanie torowisko tramwajowe (długość 1,2 km) wydzielone pomiędzy jezdniami z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na tym odcinku zaprojektowany został pas autobusowo-tramwajowy PAT wraz ze wspólnymi przystankami autobusowo-tramwajowymi.

Inwestycja obejmuje również budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową. Ponadto w celu optymalnego skomunikowania tego rejonu z nią i z zaprojektowaną w nowym kształcie ulicą Władysława Szafera, w okolicy pętli pojawić ma się skrzyżowanie typu rondo z dwoma pasami ruchu. Ponadto w okolicy pętli zaplanowano budowę trzech placów postojowych dla samochodów osobowych typu Park & Ride oraz jednego parkingu rowerowego Bike & Ride.

Szacowany - jak dotąd - koszt realizacji projektu to 260 milionów złotych. Na zadanie przewidziane jest współfinansowanie przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 z puli środków na rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., udzielone ma być na tę inwestycję ono w kwocie 85 729 000 zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: UM Szczecin

Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej

Komentarze

mieszkaniec Gumieniec
Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., kwota 85 729 000 zł była przeznaczona na trzy inwestycje m.in. na linię tramwajową na Gumiecach (do CH Ster - dokumentacja gotowa od 2016 r.), która nadal nie jest realizowana i Miasto ciągle ją przekłada . Inwestycja obejmująca budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową to nowy pomysł Miasta z grudnia 2018 r. i ma być teraz realizowana (choć na nią dofinansowania z UE nie było). Gumieńe czują się lekceważone. Czyżby przyznane dofinasowanie z UE na torowisko dla Gumieniec zostało już zabrane i przyznane uznaniowo przez Miasto na inny cel.
2019-01-21 10:41:14
mieszkaniec Gumieniec
Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., kwota 85 729 000 zł była przeznaczona na trzy inwestycje m.in. na linię tramwajową na Gumiecach (do CH Ster - dokumentacja gotowa od 2016 r.), która nadal nie jest realizowana i Miasto ciągle ją przekłada . Inwestycja obejmująca budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową to nowy pomysł Miasta z grudnia 2018 r. i ma być teraz realizowana (choć na nią dofinansowania z UE nie było). Gumieńe czują się lekceważone. Czyżby przyznane dofinasowanie z UE na torowisko dla Gumieniec zostało już zabrane i przyznane uznaniowo przez Miasto na inny cel.
2019-01-21 10:15:06
skrzyżowanie koło jeziora Głębokiego ?
Kiedy wreszcie przebudowane zostanie skrzyżowanie koło jeziora Głębokiego ? Codziennie kilometrowy korek.
2019-01-20 19:59:07
Ja
Kiedy planowane są prace, przetarg wiemy. Jeżeli w tym samym czasie co przebudowa Łękna i ronda na Wojska Polskiego i Głebokim to... słów mi brak.
2019-01-18 21:59:48
@ho
A gdzie ty masz obecnie zajezdnie na Krzekowie ? Zajezdnie tramwajowe w Szczecinie są na: Woj. Polskiego i Wiszeslawa. I to wszystko.
2019-01-18 21:57:12
ho
Dobra wizualizacja. Wszystko jasne. Np na 4 zdjęciu jest w centrum obrazu obecna plebania przy pętli na Krzekowie. Na przeciwko plebani budynki po Rethmanie. Po obecnej zajezdni na Krzekowie , śladu nie ma na tym zdjęciu, bo to będzie ul. Nowoszeroka w kierunku Sosabowskiego, Taczaka. Czego jeszcze nie wiecie ?
2019-01-18 20:41:05
xxx
Co chwila rondo i zaraz zrobią się tutaj drugie Gumieńce jak na Gierosa. Jeżeli w Szczecinie nie zaczną budować rond turbinowych lub polturbinowych to korki gwarantowane. Inne miasta już klasycznych rond nie projektują.
2019-01-18 20:38:55
tutejszy
A co z obwodnicą Wołczkowa? Miała wpadać do ronda za hala widowiskową? Czy jest szansa na odciążenie zakorkowanej Modrej-Koralowej?
2019-01-18 20:27:58
Jarek
Ja widzę co jest co, ale faktycznie opisy i mapka, ale mapka wizualizacja calego przedsiewiecia by się zdała dla tych co nie rozpoznają
2019-01-18 20:08:42
Ary
Jako byly mieszkaniec Bezrzecza stwierdzam ze na wysokosci ul.Romera i Modrej-Szerokiej powinno byc jedno bardzo duze rondo z trzema pasami. Tak jak teraz jest na wizualiacji to beda tworzyc sie korki na laczniku miedzy rondami.
2019-01-18 19:57:35
Michał
powiem szczerze, że przydała by się tu mała mapa
2019-01-18 16:51:45
ala66
"Sczzecinie" :)
2019-01-18 15:27:24
wizualizacje koszmar
Szkoda,że ta wizualizacja nie jest opisana.Ja patrzę na nią już chyba dziesiąty raz i przyznaję się szczerze bladego pojęcia nie mam co jest co i jakie fragmenty ulicy-osiedla są na niej prezentowane.Tak ciężko opisać-? Ja jestem młody,a co dopiero mówić o osobach starszych.Na bank oni też nie mają żadnego punktu odniesienia do obecnie istniejących.Pozdrawiam autora tekstu i polecam uwadze moje sugestie na przyszłość.
2019-01-18 14:38:07
Olka
Bardzo dobra decyzja. Po co ma być rozgrzebywane dwa razy. Może można by to jakoś zespolić z teraźniejszą budową. Drogowcy z Eurovii mogliby wyprofilować tak jezdnie z krawężnikami pod górę ul. Szafera, by następna firma mogła tylko połączyć nową jezdnie. Ale to tylko moje przemyślenia.
2019-01-18 14:02:14

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
4
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Z wielką flagą przez Szczecin

Nekrologi

Sonda

Czy ścieżki wydeptane przez pieszych na trawnikach, poboczach i skwerach powinny być uwzględniane przez projektantów miejskich przestrzeni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie