Niedziela 28 listopada 2021r. 
REKLAMA

Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej

Data publikacji: 2019-01-18 13:42
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:30
Przebudowa ul. Szafera bliżej niż dalej
 

Jeszcze w tym miesiącu ma być rozpisany przetarg na pierwszy z etapów nowej inwestycji tramwajowej połączonej z przebudową kolejnego odcinka ul. Władysława Szafera w Szczecinie. To będzie drugi element nowej trasy, jaka powinna w przyszłości spiąć Osiedla Arkońskie-Niemierzyn, Zawadzkiego-Klonowica i Krzekowo-Bezrzecze ze Świerczewem, a w perspektywie również z Turzynem.

W tegorocznym budżecie miasta na realizację tego przedsięwzięcia znaleźć się 38 011 019 zł. Ta pula pieniędzy przeznaczona została na wypłaty odszkodowań za przejęte pod inwestycję nieruchomości, a także powinna wystarczyć na rozpoczęcie robót budowlanych. 

- Została opracowana dokumentacja, został wydany też ZRID. W tej chwili prowadzimy postępowania o wypłaty odszkodowań. Planujemy ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót w styczniu. Zakładany termin na realizację tej inwestycji to 18 miesięcy - poinformowała Bożena Kowalewska, dyrektor wydziału inwestycji miejskich w Urzędzie Miasta Szczecin.

W ramach zadania przebudowany zostanie pozostały odcinek ulicy Władysława Szafera od nowego jej krótkiego odcinka powstającego teraz z wydzielonym torowiskiem przy okazji budowanego ronda u jej zbiegu z al. Wojska Polskiego i ul. Arkońską, tj. od rejonu ronda Szczecińskich Olimpijczyków aż do skrzyżowania z ulicami Eugeniusza Romera, Szeroką i Modrą. Tam ma powstać kolejne rondo. Wybudowane zostanie torowisko tramwajowe (długość 1,2 km) wydzielone pomiędzy jezdniami z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Na tym odcinku zaprojektowany został pas autobusowo-tramwajowy PAT wraz ze wspólnymi przystankami autobusowo-tramwajowymi.

Inwestycja obejmuje również budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową. Ponadto w celu optymalnego skomunikowania tego rejonu z nią i z zaprojektowaną w nowym kształcie ulicą Władysława Szafera, w okolicy pętli pojawić ma się skrzyżowanie typu rondo z dwoma pasami ruchu. Ponadto w okolicy pętli zaplanowano budowę trzech placów postojowych dla samochodów osobowych typu Park & Ride oraz jednego parkingu rowerowego Bike & Ride.

Szacowany - jak dotąd - koszt realizacji projektu to 260 milionów złotych. Na zadanie przewidziane jest współfinansowanie przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 z puli środków na rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach. Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., udzielone ma być na tę inwestycję ono w kwocie 85 729 000 zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

mieszkaniec Gumieniec
2019-01-21 10:41:14
Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., kwota 85 729 000 zł była przeznaczona na trzy inwestycje m.in. na linię tramwajową na Gumiecach (do CH Ster - dokumentacja gotowa od 2016 r.), która nadal nie jest realizowana i Miasto ciągle ją przekłada . Inwestycja obejmująca budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową to nowy pomysł Miasta z grudnia 2018 r. i ma być teraz realizowana (choć na nią dofinansowania z UE nie było). Gumieńe czują się lekceważone. Czyżby przyznane dofinasowanie z UE na torowisko dla Gumieniec zostało już zabrane i przyznane uznaniowo przez Miasto na inny cel.
mieszkaniec Gumieniec
2019-01-21 10:15:06
Zgodnie z umową o dofinansowanie z 21.12.2017 r., kwota 85 729 000 zł była przeznaczona na trzy inwestycje m.in. na linię tramwajową na Gumiecach (do CH Ster - dokumentacja gotowa od 2016 r.), która nadal nie jest realizowana i Miasto ciągle ją przekłada . Inwestycja obejmująca budowę nowej pętli tramwajowo–autobusowej za halą widowiskowo-sportową to nowy pomysł Miasta z grudnia 2018 r. i ma być teraz realizowana (choć na nią dofinansowania z UE nie było). Gumieńe czują się lekceważone. Czyżby przyznane dofinasowanie z UE na torowisko dla Gumieniec zostało już zabrane i przyznane uznaniowo przez Miasto na inny cel.
skrzyżowanie koło jeziora Głębokiego ?
2019-01-20 19:59:07
Kiedy wreszcie przebudowane zostanie skrzyżowanie koło jeziora Głębokiego ? Codziennie kilometrowy korek.
Ja
2019-01-18 21:59:48
Kiedy planowane są prace, przetarg wiemy. Jeżeli w tym samym czasie co przebudowa Łękna i ronda na Wojska Polskiego i Głebokim to... słów mi brak.
@ho
2019-01-18 21:57:12
A gdzie ty masz obecnie zajezdnie na Krzekowie ? Zajezdnie tramwajowe w Szczecinie są na: Woj. Polskiego i Wiszeslawa. I to wszystko.
ho
2019-01-18 20:41:05
Dobra wizualizacja. Wszystko jasne. Np na 4 zdjęciu jest w centrum obrazu obecna plebania przy pętli na Krzekowie. Na przeciwko plebani budynki po Rethmanie. Po obecnej zajezdni na Krzekowie , śladu nie ma na tym zdjęciu, bo to będzie ul. Nowoszeroka w kierunku Sosabowskiego, Taczaka. Czego jeszcze nie wiecie ?
xxx
2019-01-18 20:38:55
Co chwila rondo i zaraz zrobią się tutaj drugie Gumieńce jak na Gierosa. Jeżeli w Szczecinie nie zaczną budować rond turbinowych lub polturbinowych to korki gwarantowane. Inne miasta już klasycznych rond nie projektują.
tutejszy
2019-01-18 20:27:58
A co z obwodnicą Wołczkowa? Miała wpadać do ronda za hala widowiskową? Czy jest szansa na odciążenie zakorkowanej Modrej-Koralowej?
Jarek
2019-01-18 20:08:42
Ja widzę co jest co, ale faktycznie opisy i mapka, ale mapka wizualizacja calego przedsiewiecia by się zdała dla tych co nie rozpoznają
Ary
2019-01-18 19:57:35
Jako byly mieszkaniec Bezrzecza stwierdzam ze na wysokosci ul.Romera i Modrej-Szerokiej powinno byc jedno bardzo duze rondo z trzema pasami. Tak jak teraz jest na wizualiacji to beda tworzyc sie korki na laczniku miedzy rondami.
Michał
2019-01-18 16:51:45
powiem szczerze, że przydała by się tu mała mapa
ala66
2019-01-18 15:27:24
"Sczzecinie" :)
wizualizacje koszmar
2019-01-18 14:38:07
Szkoda,że ta wizualizacja nie jest opisana.Ja patrzę na nią już chyba dziesiąty raz i przyznaję się szczerze bladego pojęcia nie mam co jest co i jakie fragmenty ulicy-osiedla są na niej prezentowane.Tak ciężko opisać-? Ja jestem młody,a co dopiero mówić o osobach starszych.Na bank oni też nie mają żadnego punktu odniesienia do obecnie istniejących.Pozdrawiam autora tekstu i polecam uwadze moje sugestie na przyszłość.
Olka
2019-01-18 14:02:14
Bardzo dobra decyzja. Po co ma być rozgrzebywane dwa razy. Może można by to jakoś zespolić z teraźniejszą budową. Drogowcy z Eurovii mogliby wyprofilować tak jezdnie z krawężnikami pod górę ul. Szafera, by następna firma mogła tylko połączyć nową jezdnie. Ale to tylko moje przemyślenia.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ