Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Na węźle Łękno przebudowa i zmiany

Data publikacji: 18 marca 2020 r. 18:43
Ostatnia aktualizacja: 22 marca 2020 r. 20:39
Na węźle Łękno przebudowa i zmiany
 

Przed godz. 10 w środę (18 marca) drogowcy zablokowali w Szczecinie przejazd dla samochodów połową ul. Zaleskiego od strony Pogodna od przejazdu kolejowego do al. Wojska Polskiego. Zamknięte też zostało przejście dla pieszych i rowerzystów od skrzyżowania ul. Traugutta z al. Wojska Polskiego. Utrudnienia związane są z trwającą tam budową węzła Łękno i trasy średnicowej.

Z ul. Zaleskiego w prawo w jednokierunkową ul. Leszczyńskiego kierowcy już nie wjadą. Nie przejadą nią też jadący z ulic Waryńskiego i Lindego, zostaje im skręt w prawo w ul. Sienkiewicza i objazd ul. Mickiewicza. Ewentualnie wybór trasy przejazdu innymi okolicznymi uliczkami osiedla.

Ograniczenia dla pieszych i cyklistów

W ul. Zaleskiego czasowo znika też wjazd z ul. Spółdzielczej przy skwerze Badetki. W środę do południa blokady tam jeszcze nie było, ale i w tamtym rejonie parkujący powinni się liczyć z utrudnieniami. Bo utrzymywany dotąd prawoskręt z ul. Zaleskiego w al. Wojska Polskiego (jezdnią w kierunku centrum) też ma być zamknięty.

Dla pieszych i rowerzystów wyznaczone jest obejście pobliskimi ulicami od ul. Traugutta dalej ulicami Waryńskiego, Lindego i Zaleskiego. I tymi samymi ulicami w przeciwnym kierunku. Utrzymane dla nich pozostaje dojście do stacji Shella i budynku ze sklepem Netto od strony al. Wojska Polskiego.

Ograniczenia w poruszaniu się przez plac budowy dla pieszych i cyklistów mają być utrzymane przez najbliższe co najmniej pół roku. Blokada odcinka ul. Zaleskiego dla ruchu aut potrwa zaś do trzech miesięcy.

Rozbiórka starego poniemieckiego wiaduktu

Jak podkreśla Rafał Godlewski, kierownik budowy w imieniu konsorcjum spółek Roverpol-Rover Infraestructuras, wykonawcy inwestycji, całkowite wyeliminowanie ruchu pieszych, cyklistów jest wprowadzane dla ich bezpieczeństwa. Z uwagi na to, że drogowcy przystępują do kolejnego etapu prac przy murze oporowym przy nowym wiadukcie i związanych z nimi wykopami na głębokość do 7 metrów.

 - Staraliśmy się najdłużej jak to było możliwe utrzymywać ten przesmyk zwłaszcza dla pieszych i innych użytkowników, w tym rowerzystów, ale teraz musimy do zera ograniczyć obecność osób postronnych w obrębie placu budowy - wyjaśnia Rafał Godlewski

Ekipy budowlane ruszają z pracami przygotowawczymi niezbędnymi do operacji przeniesienia w tym rejonie powstającej trasy średnicowej fragmentu magistrali dla pociągów w nową lokalizację pod wykonany dotąd nowy wiadukt. A przed nimi również rozbiórka pozostałego jeszcze starego poniemieckiego wiaduktu nad obecnymi torami kolejowymi, gdzie ma być następnie wzniesiona nowa konstrukcja wiaduktu drogowego. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

jurek
2020-03-22 20:23:01
serce rośnie!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA