Przed godz. 10 w środę (18 marca) drogowcy zablokowali w Szczecinie przejazd dla samochodów połową ul. Zaleskiego od strony Pogodna od przejazdu kolejowego do al. Wojska Polskiego. Zamknięte też zostało przejście dla pieszych i rowerzystów od skrzyżowania ul. Traugutta z al. Wojska Polskiego. Utrudnienia związane są z trwającą tam budową węzła Łękno i trasy średnicowej.
Z ul. Zaleskiego w prawo w jednokierunkową ul. Leszczyńskiego kierowcy już nie wjadą. Nie przejadą nią też jadący z ulic Waryńskiego i Lindego, zostaje im skręt w prawo w ul. Sienkiewicza i objazd ul. Mickiewicza. Ewentualnie wybór trasy przejazdu innymi okolicznymi uliczkami osiedla.
W ul. Zaleskiego czasowo znika też wjazd z ul. Spółdzielczej przy skwerze Badetki. W środę do południa blokady tam jeszcze nie było, ale i w tamtym rejonie parkujący powinni się liczyć z utrudnieniami. Bo utrzymywany dotąd prawoskręt z ul. Zaleskiego w al. Wojska Polskiego (jezdnią w kierunku centrum) też ma być zamknięty.
Dla pieszych i rowerzystów wyznaczone jest obejście pobliskimi ulicami od ul. Traugutta dalej ulicami Waryńskiego, Lindego i Zaleskiego. I tymi samymi ulicami w przeciwnym kierunku. Utrzymane dla nich pozostaje dojście do stacji Shella i budynku ze sklepem Netto od strony al. Wojska Polskiego.
Ograniczenia w poruszaniu się przez plac budowy dla pieszych i cyklistów mają być utrzymane przez najbliższe co najmniej pół roku. Blokada odcinka ul. Zaleskiego dla ruchu aut potrwa zaś do trzech miesięcy.
Jak podkreśla Rafał Godlewski, kierownik budowy w imieniu konsorcjum spółek Roverpol-Rover Infraestructuras, wykonawcy inwestycji, całkowite wyeliminowanie ruchu pieszych, cyklistów jest wprowadzane dla ich bezpieczeństwa. Z uwagi na to, że drogowcy przystępują do kolejnego etapu prac przy murze oporowym przy nowym wiadukcie i związanych z nimi wykopami na głębokość do 7 metrów.
- Staraliśmy się najdłużej jak to było możliwe utrzymywać ten przesmyk zwłaszcza dla pieszych i innych użytkowników, w tym rowerzystów, ale teraz musimy do zera ograniczyć obecność osób postronnych w obrębie placu budowy - wyjaśnia Rafał Godlewski
Ekipy budowlane ruszają z pracami przygotowawczymi niezbędnymi do operacji przeniesienia w tym rejonie powstającej trasy średnicowej fragmentu magistrali dla pociągów w nową lokalizację pod wykonany dotąd nowy wiadukt. A przed nimi również rozbiórka pozostałego jeszcze starego poniemieckiego wiaduktu nad obecnymi torami kolejowymi, gdzie ma być następnie wzniesiona nowa konstrukcja wiaduktu drogowego. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK