Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Węzeł Podjuchy. Oswajanie z zakazami i objazdami

Data publikacji: 10 marca 2020 r. 12:38
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2020 r. 10:06
Węzeł Podjuchy. Oswajanie z zakazami i objazdami
 

Miniona sobota (7 marca) była pierwszym dniem obowiązywania w Szczecinie blokady przejazdu dla samochodów ul. Floriana Krygiera, która łączy Gumieńce z Podjuchami. Kierowcom upływał on, podobnie jak i niedziela, na oswajaniu się ze zmianami w organizacji ruchu w tym rejonie. Nie inaczej było w poniedziałek. O dziwo, tego dnia w godzinach porannego tzw. szczytu komunikacyjnego, nie było większych kłopotów z przejazdem autami przez tę część prawobrzeża. Zatorów nie było. Ruch odbywał się płynnie w obu kierunkach.

Zapowiadane od soboty ograniczenia wprowadzane były przez pracowników wynajętej firmy, świadczącej usługi w zakresie służby drogowej, stopniowo. Mimo ustawionych już wygrodzeń, barierek, znaków i tablic z informacjami o kierunkach zalecanych objazdów wielu kierowców jechało po staremu i niespodzianką były dla nich najwyraźniej przeszkody w poprzek jezdni. Część z nich po namyśle, co dalej robić, zawracała. Inni omijali znaki zakazu i jechali dalej na wprost.

Kierowco, patrz na znaki! 

Tak było nie tylko w miniony weekend, ale również w poniedziałkowy poranek. Sprawdziliśmy. Część kierowców wciąż jeździ na pamięć, licząc, że uda się przemknąć. Mimo że tablice informujące o tym, że ul. Floriana Krygiera jest nieprzejezdna, znajdują się zarówno od strony Gumieniec na dojazdach do ronda Hermanna Hakena, jak i na poboczach wokół niego. A w Podjuchach o zalecanych objazdach, w tym do centrum, stosowne tablice uprzedzają tych, którzy jadą ul. Granitową. Dodatkowo, jeszcze przed dojazdem nią do skrzyżowania z ul. Floriana Krygiera, ustawiony jest znak nakazu jazdy na wprost z adnotacją, że „nie dotyczy pojazdów budowy, komunikacji miejskiej, policji i dojazdu do ul. Niklowej”.

W rejonie skrzyżowaniu ul. Floriana Krygiera z ul. Ustowską pojawiły się barierki i wygrodzenia. Do jazdy na wprost udostępniony jest tylko jeden pas ruchu, który umożliwia dojazd za most Pomorzan do zjazdu na kąpielisko Dziewoklicz. Tuż przed dojazdem do przystanku „Dziewoklicz nż.” pas jezdni ul. Floriana Krygiera w kierunku Podjuch też jest zastawiony barierką ze znakiem zakazu ruchu w obu kierunkach. 

Od tej strony – o czym informuje stosowna pod znakiem dodatkowa tabliczka – możliwy pozostaje dojazd do pobliskiego toru regatowego.

Natomiast na ul. Granitowej wprowadzone zostały zmiany w oznakowaniu na odcinku od skrzyżowania z ul. Marmurową do skrzyżowania z ul. Złotą. Na skrzyżowaniu z ul. Floriana Krygiera dopuszczony jest wyłącznie przejazd na wprost ul. Granitową. Sygnalizacja świetlna u ich zbiegu działa w trybie „kolor żółty migający”, a wraz z postępem prac drogowych ma być ona stamtąd usunięta. Na skrzyżowaniu ul. Granitowej z ul. Marmurową sygnalizacja funkcjonuje na razie bez zmian.

Zakaz ruchu 

O ile łamiący tymczasowy zakaz ruchu w obu kierunkach w sobotę i w niedzielę ul. Floriana Krygiera mknęli jeszcze bezkarnie, o tyle już w poniedziałek – nie licząc barier na jezdni – czekali na nich w ich rejonie przy moście Gryfitów nad Regalicą i przy skrzyżowaniu ul. Floriana Krygiera z ul. Granitową funkcjonariusze policyjnej drogówki, a od strony skrzyżowania z ul. Ustowską przed dojazdem do Dziewoklicza patrol Straży Miejskiej. Niesfornych lub jeszcze niezorientowanych w zmianach organizacji ruchu mundurowi kierowali na właściwy szlak, niejednokrotnie nakazując zawracanie przed przeszkodą drogową. Dotyczyło to bez wyjątku aut osobowych, busów i TIR-ów.

Przypomnijmy. Tą trasą dopuszczony teraz jest tylko ruch autobusów miejskich linii nr 61, pojazdów budowy, służb ratunkowych i policji. Informują o tym czytelne znaki, więc warto się do nich stosować, a nie „cwaniaczyć” i łamać zakazy. Tak będzie do końca czerwca.

Zalecane są objazdy 

Zalecane objazdy poprowadzone są ul. Batalionów Chłopskich, drogą krajową DK10 (m.in. ulicami: Hangarową, Gdańską, Wyszyńskiego, Kopernika, Narutowicza, Mieszka I i al. Piastów) oraz drogą krajową DK13 (ulicą Południową i rondem Hermanna Hakena).

Wykonawca inwestycji, którym jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras SA, deklaruje zakończenie tego etapu robót najpóźniej do 30 czerwca tego roku.

Na czas robót drogowych przy inwestycji w Podjuchach z zapowiedzianą i zaplanowaną na najbliższe tygodnie wymianą instalacji w Zdrojach na ul. Batalionów Chłopskich postanowił wstrzymać się szczeciński Zakład Wodociągów i Kanalizacji. Po to, by nie kumulować już i tak dużych utrudnień, jakich należy się spodziewać w związku z wprowadzonymi właśnie blokadami i objazdami dla zmotoryzowanych, a które odczuwać będą na pewno mieszkańcy nie tylko Podjuch, ale także wspomnianych Zdrojów czy pobliskich Żydowiec i Klucza oraz ci wszyscy zmotoryzowani, których trasa przejazdu przez Szczecin zawiedzie w te jego rewiry. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Antoni
2020-03-11 09:56:32
Piszecie, żeby popisać. Dzieje się, bo spotkałem dwie koparki na środku drogi, przed i za mostem, więc jak nic nie widzieliście, to może akurat prace trwały w innych rejonach. Nie idzie czytać Waszych przemadrzalych argumentów. Ciekawe czy Wy jesteście tacy idealni w życiu i pracy! Janusze internetu.
Czy ktoś z ZDITM
2020-03-11 09:18:29
może ruszyć się zza biurka i zobaczyć bezsensowność tej blokady? Roboty i owszem wykonują, ale do tego nie potrzeba zamknięcia Krygiera. ZDITM zgodził się na taki bezssens, że głowa boli. Ja tam się śmieję - bo teraz pół miasta ma to, co mieszkańcy Podjuch mieli każdego dnia przez lata. Podam taki przykład już teraz nieistotny, ale by odblokować Podjuchy wystarczyło dołożyć pas do lewoskrętu z Krygiera, wydłużyć pasy skrętów na Krygiera/autostradę i by to usprawniło znacznie ruch. No ale nie wymagajmy od zarządzających ZDITM myślenia. To są kozaki pokroju sanepidu w Słubicach. Nie to jest jednak najgorsze, a bierność mieszkańców - to wy jesteście najbardziej winni - zachowujecie się jak szczury biegnące w pogoni za kasą.Ponarzekacie sobie w internecie i każdy u góry wie, że można was olać, bo nic realnego nie zrobicie. Rowerowy Szczecin i inne inicjatywy pokazują, jak mała grupka, ale dobrze zorganizowana może w tym mieście zrobić z 90% ludzi wszystko. Więc siedzieć teraz moi parafianie stać w korkach i narzekać. Mnie ogarnia pusty śmiech. Może stojąc w korku będziecie mieli w końcu czas pomyśleć nad swoim życiem i dlaczego tak się w nim układa
rerik
2020-03-11 08:15:52
Nasi "wspaniali" planiści znowu dali ciała na całego. Wyłączyli nitkę łączącą nie tylko prawobrzeże z lewą stroną Szvczecina ale spowodowali,że wjazd i wyjazd do pozostałej części kraju będzie musiał się odbywać przez Szosę Stargardzką i zwężkę na wężle Kijewo. Pogratulować wyobrażni... Tylko który to już raz? I dlaczego ci decydęci urządzają to sobie za nasze pieniądze ? Najniższej krajowej przecież za to nie biorą.
Pepe
2020-03-11 07:03:14
A może dtos z ZDiTM przejedzie się na tą owabudowe i zweryfikuje słuszność blokady drogi. Przecież tam nic się nie dzieje.na pasie drogi nictam nikt nie robi. Zamknąć aby zamkn. Bo taki harmonogram. Rozumiemtydzien ale 3 miesiące. Kpina i żenada...
@mądry inaczej
2020-03-11 06:55:01
a kto te inwestycje przygotowywał? jeden z nich grzeje się teraz na cieplutkiej posadce z partyjnego nadania twierdzi, że "odchodził niepokonany"...
horror na ulicach Szczecina
2020-03-10 22:26:20
co za piekło zostało nam mieszkańcom zafundowane i to na tyle miesięcy, pracuję po drugiej stronie Odry i przejazd do miasta po pracy wydłużył mi sie w zależnosci od długośc korków o tyle że nię zdązam do przedszkola po dziecko a potem jeszcze dalszy powrót do domu czy nikt z Magistratu nie pomyślał co robi?
mądry
2020-03-10 21:15:09
Przypomnijcie mi kto rządzi w Szczecinie... i tak by było w całej RP.
Mciek
2020-03-10 20:41:48
Pomimo takich utrudnień bardzo mało kierowców zamiast skorzystać z komunikacji miejskiej woli użalać się nad swoją sytuacją.Ja od poniedziałku tak zrobiłem i pomimo pewnych niedogodności jestem zadowolony.
StaryWit
2020-03-10 19:36:38
Niestety ta przebudowa jest kolejnym przejawem lekceważenia mieszkańców przez odpowiedzialnych urzędników którzy nie potrafią zarządzac inwestycjami drogowymi w obszarze miejskim i prowadzą je jakby to było na bezludnych pustyniach. Dopiero zakończyła się przebudowa Arkońskiej/Spacerowej gdzie bez racjonalnego uzasadnienie blokowano gotowe jezdnie aby spokojnie nasadzać roślinki i stawiać ławeczki. W tym czasie mieszkańcy nadkładali drogi a dodatkowo w końcówce stali w korkach na Łęknie. Niestety racjonalne myślenie przy realizacji inwestycji komunikacyjnych należy do przeszłości.
@cwaniaków nie brakuje
2020-03-10 18:40:38
w tych Niemczech, taki magistracki gryzipiórek, który odwaliłby podobny numer z zablokowaniem połowy miasta zostałby zniszczony przez tzw. inicjatywy obywatelskie (Bürgerinitiative) i nie wypłaciłby się na konto odszkodowań z pozwu zbiorowego.
mieszkaniec
2020-03-10 16:17:44
Tylko mandaty. Znaki widoczne z kilometra, ale skoro autosus przejedzie to ja też przejadę
Tak się zastanawiam czy u nas decydenci
2020-03-10 15:38:02
są pokroju Pani z Sanepidu ze Słubic. Wyjeżdżam z domu 0 7.00 i ledwo zdążam na 8.00 gdzie przed tą parodią 15 km jeździłem 20-25 minut. Dziś korek o 7.25 zaczynał się na moście Pionierów. Trasa Zamkowa korek, most długi korek. I niech aktywiści autobusowi i zwolennicy pedałowania mnie nie pouczają, bo tam gdzie dojeżdżam musiałbym komunikacją miejską jeździć 1,5 h. Tak mamy w Szczecinie takie miejsca, gdzie autobusy, czy tramwaje nie dojeżdżają.
Dziękujemy za zakorkowanie
2020-03-10 15:28:17
Cały Szczecin stoi, bo nasi dezorganizatorzy życia u steru zdecydowali, by ułatwić życie wykonawcy a w 4 literach mając mieszkańców ytrudnili życie 150000 ludzi na Prawym brzegu nie licząc przyjezdnych, firm transportowych etc. Jest ktoś pro mieszkańcom na górze??
W sumie to łatwo będzie z epidemią
2020-03-10 15:24:08
Zamykamy Gdańską i Szczecin odcięty od świata.
abcd
2020-03-10 15:07:40
Nawet dzisiaj rano jadąc pociągiem widziałem cebulaka jadącego za autobusem.
wojak
2020-03-10 14:47:38
W Polsce to jedynie bariery przeciwczołgowe są w stanie zatrzymać kierowców .Tylko i wyłącznie
xxx
2020-03-10 14:38:36
Głównie wsióry. Dzisiaj tez za autobusem rządek aut od ustowskiej.
oczywiście ZGL, ZMY
2020-03-10 13:58:17
czyli wieśniaki na wizytacji w Szczecinie
BŁAGAM
2020-03-10 13:53:40
Was! Zamknęli Krygiera, to niech robią wodociąg na Batalionów!!! Otworzą Krygiera i zamkną Batalionów i dalej wszyscy przez Gdańską będą musieli na Gumieńce z prawobrzeża jechać! To jakiś idiota wymyślił.
Stefan
2020-03-10 13:34:46
widać po tablicach rejestracyjnych co za inteligentni inaczej kierowcy nie widzą znaków i jadą jak idioci na pamięć albo na zasadzie "jestem cwaniak, ja przejadę". Tablice... ZGR, ZGL, ZMY i FG, przecież ta hołota ze wsi jeździć nie potrafi.
cwaniaków nie brakuje
2020-03-10 13:31:13
Cwaniaków nie brakuje. W Niemczech zapłaciłby ze 200 Euro mandatu, a u nas może się uda :)
wstyd
2020-03-10 13:27:03
Dlaczego wszędzie na świecie, gdy są prowadzone tego typu remonty, to tablice informacyjne są ustawiane we wszelkich możliwych punktach, aby kierowcy byli uprzedzeni, a tutaj Szczecin zachowuje się jak prowincjonalne miasteczko?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA