piątek, 03 lipca 2020.
Strona główna > Wiadomości > Łękno. Lanie betonu na dwie rury

Łękno. Lanie betonu na dwie rury [GALERIA, FILM]

Łękno. Lanie betonu na dwie rury
Data publikacji: 2020-02-25 09:22
Ostatnia aktualizacja: 2020-02-26 09:20
Wywietleń: 4864 444493

Przed świtem we wtorek (25 lutego) rozpoczęło się betonowanie płyty kolejnej części nowego wiaduktu drogowego nad powstającą nitką trasy średnicowej w rejonie przyszłego węzła komunikacyjnego Łękno w Szczecinie. To kolejna faza tej komunikacyjnej inwestycji realizowanej na zlecenie miasta przez konsorcjum firm Rover infraestructuras i Roverpol, której koszt na dziś zamyka się kwotą ponad 127,8 mln zł.

Przez minione tygodnie w rejonie skrzyżowania ul. Traugutta z al. Wojska Polskiego trwały prace przy spawaniu z prętów ze stali zbrojeniowej konstrukcji płyty na podporach z drewnianym pomostem oraz prace szalunkowe.

We wtorek operacja wylewania betonu ruszyła już po godz. 5. Z regularnie podjeżdżających na płac budowy tzw. gruszek z użyciem dwóch żurawi z podajnikami równocześnie beton zaczął wypełniać stalowy szkielet nowego wiaduktu. Cała operacja betonowania obliczona była w sumie co najmniej na kilkanaście godzin.

Inwestycja obejmuje przebudowę linii kolejowej, która biec będzie wzdłuż przyszłej nowej jezdni oraz budowę w nowym kształcie skrzyżowania w alei Wojska Polskiego na jej przecięciu z kolejnym odcinkiem tzw. trasy średnicowej przez nowy węzeł Łękno w kierunku Pogodna. Docelowo sam węzeł pełnić ma jednocześnie funkcję jednego z centów przesiadkowych na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na całe przedsięwzięcie miasto uzyskało  dofinansowanie z puli funduszy unijnych na zrównoważoną multimodalna mobilność miejską i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Zabezpieczona na ten cel kwota to 73 000 000 zł.

Realizujące ten kontrakt konsorcjum ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A. i ROVERPOL sp. z o.o. – zgodnie z zapisami zawartej umowy – dostało 24 miesiące na wykonanie tego zadania od dnia rozpoczęcia prac. Mimo licznych aneksów do pierwotnej umowy w żadnym z nich nie ma – jak na razie – choćby wzmianki o wydłużeniu tego terminu. Roboty rozpoczęły się 22 października 2018 r. i powinny zakończyć się – według założonego kalendarza i jak wynika z zamieszczonej informacji na tablicy budowy – do 22 października tego roku. Nadzór nad inwestycją sprawuje wydział inwestycji miejskich szczecińskiego magistratu. ©℗

Tekst, fot. i film Mirosław WINCONEK

Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury Łękno. Lanie betonu na dwie rury

Komentarze

czytelnik
Data październik 2020r.to nie omyłka pisarska-? Czy może chodzi o 2021-?. Coś bardzo optymistycznie by to wyglądało,patrząc na terminy dotychczasowych inwestycji w Szczecinie.No ale może rzeczywiście to termin z kontraktu.To byłaby niespodzianka dużego kalibru ;-)
2020-02-26 09:11:50
Widzę,że...
Każdy dzień przybliża nas do sukcesu ;-)
2020-02-25 23:29:31
Ciekawe czy pęknie tak samo jak strop w Stargardzie w bloku.
Ciekawe czy pęknie tak samo jak strop w Stargardzie w bloku na pyrzyckim?De facto wylewane przez tą samą betoniarnię.
2020-02-25 16:38:38

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
21
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Filmy

Dom Jutra Ikei

Nekrologi

Sonda

Czy zagłosujesz w drugiej turze wyborów prezydenckich?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie