Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Jest zezwolenie na budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic

Data publikacji: 01 października 2019 r. 09:07
Ostatnia aktualizacja: 01 października 2019 r. 19:51
Jest zezwolenie na budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic
 

Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13.

Droga o długości 6,5 km realizowana jest w formule „Projektuj i buduj”. Na podstawie tej decyzji zostaną przejęte nieruchomości pod inwestycję i wypłacone odszkodowania. Posiada ona rygor natychmiastowej wykonalności, więc w ciągu tygodnia plac budowy zostanie przekazany wykonawcy - firmie Energopol Szczecin, która będzie mogła rozpocząć roboty budowlane.

Równocześnie ruszą realizowane na zlecenie GDDKiA wykopaliska archeologiczne. Zakończenie realizacji inwestycji ma nastąpić w drugim kwartale 2021 roku.

Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji Szczecin - autostrada A6 z podszczecińskich miejscowości Przecław i Warzymice. Droga rozpocznie się od ronda Hakena, na którym powstanie nowy wylot w kierunku południowym. Będzie przebiegać na zachód od centrum handlowego w kierunku południowo-zachodnim około 1 km od istniejącego przebiegu DK13.

Na południe od Przecławia (pierwszy łuk za miejscowością) obwodnica wejdzie w obecny przebieg DK13, by następnie w rejonie Smętowic skręcić w kierunku południowym - do autostrady A6. Na tym końcowym fragmencie droga będzie miała parametry odpowiadające drodze ekspresowej, ponieważ w przyszłości będzie to fragment Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6.

W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe - węzeł Przecław na drodze Przecław - Ustowo i węzeł drogowy Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. Węzeł Szczecin Zachód będzie węzłem typu koniczyna z jezdniami w ciągu autostrady. Wraz z uruchomieniem nowego węzła zostanie zamknięty obecnie funkcjonujący węzeł, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów.

(k)

Graf. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kpina
2019-10-01 19:48:13
No chyba sobie jaja robią. Przecież ta firma już chyba nie prowadzi żadnej działalności budowlanej. Na węźle Kijewo jak i na S3 nic się nie dzieje.
Do capilano
2019-10-01 18:15:34
Jeśli chodzi o to co przeszkadza to nie jest to tylko hałas, lecz jest to droga wylotowa i wlotowa do Szczecina od strony zachodniej. Kiedy ostatni raz tamtędy podròzowałes? Stoi się tam w korku codziennie po kilkadziesiąt minut!!! Pozdrawiam
MTG
2019-10-01 15:46:55
Energopol??? Jak można po raz kolejny brnąć w kłopoty pod nazwą Energopol??? A co z węzłem Kijewo? O innych projektach nie wspomnę. Czy wcześniejsze wpadki z tymi "fachowcami" nikogo niczego nie nauczyły?!?
capilano
2019-10-01 14:09:13
Najpierw budują osiedla wzdłuż drogi, potem narzekają że hałas,że kurz, że za duży ruch i trzeba budować obwodnice. Najpierw budują domy na terenach zalewowych, a potem się dziwią że powodzie ich zalewają. Najpierw budują domy przy cmentarzach, a potem im przeszkadzają śpiewy i dzwony, itd. itd..... A wszystkiemu winien zdrowy rozsądek.
Szeryf
2019-10-01 13:56:49
Znając realia i moce przerobowe firmy Energopol termin zakończenia prac w 2-gim kwartale 2021 jest całkowicie nierealnym. Według moich uzyskanych wstępnych info - pojedziemy tą trasą dopiero w marcu 2023r.
P
2019-10-01 13:46:42
Czy zlecenie otrzymała firma w upadłości ?
No nie.
2019-10-01 11:30:10
Projektuj i buduj to znaczy najpierw trzeba zaprojektować, a wykonawca ma spore kłopoty i dlatego czarno to widzę.
Oj,oj.
2019-10-01 09:48:43
Nie widzę tego. Wiadomo dlaczego.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA