Czwartek 06 maja 2021r. 

Do 2021 r. powstanie obwodnica Warzymic i Przecławia

Data publikacji: 2018-03-09 15:01
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:05
Do 2021 r. powstanie obwodnica Warzymic i Przecławia
 

Minister Infrastruktury zwiększył budżet ważnej dla Szczecina inwestycji, dzięki czemu możliwe stało się podpisanie umowy z wykonawcą ekspresowej DK13, czyli obwodnicy Przecławia i Warzymic. W piątek w obecności Andrzeja Adamczyka, ministra infrastruktury i Joachima Brudzińskiego, ministra spraw wewnętrznych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na realizację inwestycji z firmą Energopol Szczecin S.A. Zgodnie z harmonogramem budowy obwodnicą Przecławia i Warzymic pojedziemy w II kwartale 2021 roku.

W sierpniu ubiegłego roku w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA wybrano najkorzystniejszą ofertę wykonawcy - Energopolu Szczecin S.A. Tyle tylko, że cena zaproponowana przez oferenta przekracza kosztorys inwestycji o 34 mln złotych. Wniosek GDDKiA o zwiększenie budżetu tego zadania ministerstwo rozpatrzyło pozytywnie.

Pod umową na wykonanie obwodnicy, która zdecydowanie ułatwi komunikację między Szczecinem a autostradą A6, drogą ekspresową S3 i w niedalekiej przyszłości S6, będącej obecnie w budowie, podpisy złożyli Piotr Bartoszewski oraz Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Szczecinie.

W trakcie uroczystości minister Joachim Brudziński nie szczędził miłych słów pod adresem swojego kolegi z rządu ministra Andrzeja Adamczyka.

- Choć jest krakusem, sercem jest na Pomorzu Zachodnim - powiedział J. Brudziński, odnosząc się do inwestycyjnych decyzji, które zmieniają infrastrukturę drogową w województwie.

Obecnie prace budowlane trwają na prawie 230 km dróg. Rekordowe są również nakłady na realizowane właśnie zadania. Ich wartość to 5,3 mld złotych.

Licząca 6,5 kilometra obwodnica Przecławia i Warzymic rozpocznie się od ronda imienia Hakena. Będzie biegła w kierunku południowo-zachodnim, omijając od wschodu Przecław i Warzymice. W rejonie skrzyżowania drogi krajowej nr 13 z drogą powiatową do Siadła Górnego obwodnica wejdzie w korytarz istniejącej „trzynastki”. W tym miejscu będzie zlokalizowane połączenie z planowaną Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie nowa trasa skręci na południe, łącząc się z autostradą A6 poprzez nowy węzeł Kołbaskowo, zlokalizowany około 1,2 km na wschód od istniejącego węzła drogowego Kołbaskowo. Węzeł Kołbaskowo w obecnym kształcie zostanie zlikwidowany.

W drugim etapie przedsięwzięcia powstać ma też jednojezdniowa obwodnica Kołbaskowa o długości ponad 6 km. Nastąpi to w momencie rozbudowy węzła Kołbaskowo.©℗

R.K. CIEPLIŃSKI

Fot. Ryszard PAKIESER

Komentarze

gh
2018-03-13 08:56:08
@tylko pytam Przyjrzyj się mapie. Odcinek os A-6 do Smętowic jest pierwszym odcinkiem Zachodniego Obejścia Szczecina - inwestycji planowanej już od dziesiątek lat. Poza tym budowa drogi dwupasmowej wymaga zastosowania konkretnych wymagań technologicznych typu np. promień łuku drogi, odległość od zabudowań, od infrastruktury itp.
obserwator
2018-03-10 11:22:23
Dobrze, że platfusy wpisały tą drogę do programu budowy dróg krajowych i autostrad na lata 2014-2023. ;) a czym taki Duklanowski przyłożył się do budowy nowego kawałka asfaltu?
jo
2018-03-09 17:51:43
Ale ktoś nr wycina numer krajanowi Brudzińskiemu i dyrektorowi GDDkiA. Wczoraj przed podpisaniem mowy na budowę obwodnicy wioski Warzymice i Przecław anulowano w Sądzie Okręgowym wyniki przetargu na tunel do Świnoujścia. Trzeba go powtórzyć. Będzie kasa na obwodnicę i jeszcze na dokończenie S3 starczy. A Świnoujście niech czeka na dobrą zmianę wyborczą. To jest zmysł polityczny. Brawo PiS
nh
2018-03-09 17:38:37
który bukmacher przyjmuje zakłady o wielkość opóźnienia - jak to z energopolem zazwyczaj bywa
do tylko pytam
2018-03-09 16:51:21
Ale ominie Warzymice i Przecław, gdzie teraz tworzą się korki.
tylko pytam
2018-03-09 15:12:50
Dlaczego nowa droga przecina się ze starą która pozostanie dwa razy, żeby było drożej?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ