Dzięki modernizacji toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m do szczecińskiego portu będą mogły zawijać w pełni załadowane statki o zanurzeniu ok. 11 m (dziś jest to 9,15 m). To oznacza, że jednostka wpływająca obecnie z ładunkiem ok. 20 tys. ton po pogłębieniu wejdzie z dwukrotnie większą masą towarową. Z modernizacji toru żeglugowego skorzysta też port policki.
– Ta inwestycja dla portu w Policach znaczy dokładnie to samo, co dla portu w Szczecinie ze względu na fakt, iż Szczecin i Police leżą wzdłuż tego samego toru wodnego – powiedział Andrzej Łuc, prezes Zarządu Morskiego Portu Police.
Zwrócił przy tym uwagę na to, że zaletą Polic jest krótsza odległość od Świnoujścia, co oznacza, że ładunki transportowane wodą z Bałtyku i całego świata docierają o wiele szybciej – co najmniej o dwie godziny – do Polic niż do Szczecina.
– Wykorzystamy pogłębienie toru do 12,5 m, bo większe jednostki, o większym tonażu i zanurzeniu będą mogły wpływać również do portu w Policach – podkreślił Andrzej Łuc, przypominając o niedawno podpisanej umowiez firmą Hunday na budowę nowego
...