poniedziałek, 27 maja 2019.
Strona główna > Wiadomości > Trzebież wraca na żeglarską mapę Polski

Trzebież wraca na żeglarską mapę Polski

Trzebież wraca na żeglarską mapę Polski
Data publikacji: 2019-02-10 10:34
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-13 01:08
Wywietleń: 1921 374941

COŻ PZŻ w Trzebieży – przez wiele lat był to przodujący w żeglarstwie morskim, najważniejszy i bardzo ceniony ośrodek w kraju. Od trzech lat praktycznie wyłączony z eksploatacji, ale staraniem PZŻ, ZOZŻ i Fundacji Port Jachtowy Trzebież udało się już bardzo dużo zrobić, by zmodernizowany obiekt „wrócił” do żeglarzy, szczególnie po podpisanej w styczniu 2018 r. umowie z generalnym wykonawcą prac modernizacyjnych. Ostatnio Urząd Morski w Szczecinie przychylił się do wspólnego wniosku PZŻ oraz Stowarzyszenia Armatorów Jachtowych w sprawie zmian oznakowania nawigacyjnego na podejściu północnym do portu w Trzebieży.

Urząd Morski w Szczecinie, rozumiejąc potrzeby żeglarzy, podjął już decyzję, że od sezonu letniego w 2019 r. będą dodatkowo wystawiane trzy pławy dzienne lewej strony toru (czerwone) zlokalizowane na jego wschodniej krawędzi, na wysokości pław TN-C, TN-D i TN-E. W związku z dodaniem oznakowania drugiej strony toru wodnego dokonana zostanie także zmiana nazewnictwa dotychczasowych pław, zgodnie z zasadami IALA. Szczegółowe informacje o nowych pławach, ich pozycjach i zmianie nazewnictwa pław ukażą się w publikacjach nautycznych: „Wiadomościach Żeglarskich” BHMW i ostrzeżeniach nawigacyjnych UMS.

Postępują też prace remontowe i modernizacyjne. Wyremontowany już jest i ocieplony cały budynek mariny. Ułożony został nowy dach, odtworzono zgniłe i spróchniałe dźwigary więźby. Wyremontowano łazienki i korytarze. Wybudowano nowe łazienki dla osób z niepełnosprawnościami. Przygotowano już większość dróg i placów postojowych dla jachtów. Kończy się budowa altany i miejsc gospodarczych do obsługi żeglarzy i jachtów. Wyremontowano dźwig, wybudowano od nowa schody i szlaki komunikacyjne. Podniesiono rzędną terenu, co pomoże przeciwdziałać słynnym trzebieskim cofkom. Co najważniejsze, zakupiono wszystkie pomosty (z prądem i wodą) i rozpoczęto zabezpieczenie nabrzeża północnego oraz przygotowano już wszystko do pogłębiania portu do głębokości minimum 2,5 m. Ta decyzja UMS i wykonane prace to kolejny krok do odbudowy kultowej i czołowej w Polsce mariny oraz ośrodka szkoleniowego, czyli słynnej „szkoły trzebieskiej”, która otwierała drogę na morza całym pokoleniom polskich i obcych żeglarzy i znanych kapitanów jachtowych.

(WS)

Fot. Wiesław Seidler

Trzebież wraca na żeglarską mapę Polski Trzebież wraca na żeglarską mapę Polski

Komentarze

cxi
Pomiędzy 1983 a 1989 r. pracowałem tam na 1/2 etatu, gdy COŻ kierował Pan Romuald Czapliński. To były chyba najlepsze lata dla tego Ośrodka, a Pan Romuald Czapliński był dobrym fachowcem. COŻ był jednak niedoceniany, pod różnym względem - przez Warszawę, aczkolwiek przez cały czas tętnił żeglarskim życiem. Pozdrawiam starą wiarę.
2019-02-10 12:45:17

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
18
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Młodzieżowy Strajk Klimatyczny
Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Na jakie wydarzenie czekasz najbardziej?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie