Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Szybciej do granicy

Data publikacji: 05 września 2017 r. 09:35
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Szybciej do granicy
Fot. Elżbieta Kubowska  

Wygodniejsza podróż, poprawa konkurencyjności kolei w transporcie ładunków, większa dostępność i przepustowość trasy ze Szczecina do granicy polsko-niemieckiej – takie efekty ma przynieść inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Prowadzone kosztem 140 milionów złotych prace mają się zakończyć w 2020 roku.

Obecnie prowadzony jest pierwszy etap inwestycji na trasie Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce. Wykonawca zdemontował stare tory oraz sieć trakcyjną i montuje nowe elementy linii. Przebudowane zostaną także cztery obiekty inżynieryjne. Poprawi się ponadto bezpieczeństwo na dwóch przejazdach kolejowo – drogowych. W Warzymicach do sygnalizacji świetlnej dodatkowo zamontowane zostaną rogatki.

– Poprawi się standard obsługi podróżnych – mówi Joanna Kubiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA. – Stacja Szczecin Gumieńce zyska nowy, wyższy peron z dojściem dostosowanym dla osób o ograniczonej mobilności. Obiekt będzie wyposażony w funkcjonalne wiaty, ławki, czytelne oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Dla cyklistów zamontowane zostaną stojaki rowerowe.

Nowy 300-metrowy peron na stacji Szczecin Gumieńce powstanie po zlikwidowaniu tam toru nr 3 i peronu nr 2 (ma on teraz 373 m długości), przy którym się będzie zaczynać. Dojście do niego od ul. Cukrowej ma być zapewnione wzdłuż stacyjnego budynku, z przejściem przez tor nr 5.

Realizacja zadania wraz z elektryfikacją odcinka Szczecin Gumieńce – granica państwa (linia nr 409) zaplanowana jest do 2020 roku. Obecnie trwają prace projektowe.

– Przewidziany jest montaż urządzeń sterowania ruchem oraz budowa mijanki w Kołbaskowie – dodaje Joanna Kubiak. – Możliwość „krzyżowania” pociągów dodatkowo usprawni ruch kolejowy.

Po modernizacji pociągi pasażerskie będą kursować z prędkością 120 km/h do stacji Szczecin Gumieńce, a dalej do granicy 160 km/h. Obecnie jest to odpowiednio – 80 i 120 km/h.

Efektem inwestycji PKP PLK będzie usprawnienie połączeń pasażerskich na trasie Szczecin – granica państwa (Tantow), która prowadzi w stronę Berlina. Lepsze możliwości zyska ruch towarowy z Gumieniec do Niemiec.

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej zadania „Prace na liniach kolejowych nr 408 i 409 Szczecin Główny – granica państwa (Tantow)" wygrał Transprojekt Gdańsk. Natomiast na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku linii kolejowej nr 408 wraz z peronem na stacji Szczecin Gumieńce i przejazdami kolejowymi na linii nr 409 konsorcjum firm: Schweerbau GmbH &Co.KG i SBM z Wrocławia. Zarządca infrastruktury na całe przedsięwzięcie wyda 140 mln zł ze środków budżetowych.

(mag)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pablos
2017-09-06 14:13:29
Za "tamtych" było lepiej? https://parezja.pl/140-sukcesow-d-tuska-platformy-obywatelskiej/
do Pablos
2017-09-06 07:27:56
W każdym aspekcie życia Polakom za tych rządów jest gorzej. Depcze się polską Konstytucję i wolność Polaków.
Pablos
2017-09-05 15:13:42
Opowiedz nam dokładnie, jaką krzywdę ci ten PiS wyrządził. Bardzo jestem ciekaw.
Pablos
2017-09-05 14:01:40
Ja nawet mam pewien pomysł na to, jaki napis na tych kratownicach nad torami umieścić :-)
do a po co to nam
2017-09-05 13:56:48
W Polsce bezpieczniej ? W Polsce rządzi PIS tu nie może być bezpiecznie
Pablos
2017-09-05 12:44:51
Będą nas szybciej wywozić na roboty :-(
A po co Nam to ? ?
2017-09-05 12:31:26
A po co Nam do "Helmutow" jezdzic ? By byc tam napadnietym, po-bitym i zgwalconym... przez "PO-lityczna PO-prawnosc" ? W Polsce jest Duzo Bezpieczniej !!
c
2017-09-05 10:00:52
A co z przejazdem kolejowym na Cukrowej? Kiedy ta ulica będzie asfaltowa??

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA