Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Rzecznik konsumentów obchodzi dwudziestolecie

Data publikacji: 24 października 2019 r. 16:51
Ostatnia aktualizacja: 25 października 2019 r. 20:24
Rzecznik konsumentów obchodzi dwudziestolecie
Longina Kaczmarek sprawuje funkcję rzecznika konsumentów od 20 lat. Fot. UM Szczecin  

Mija dwadzieścia lat od powołania w Polsce instytucji rzeczników konsumentów. W Szczecinie tę funkcję od początku sprawuje Longina Kaczmarek, znana ze swojej determinacji i skuteczności w obronie konsumenckich spraw. Dwie dekady tych działań podsumowano w czwartek (24 bm.) podczas merytorycznej konferencji w gronie specjalistów i współpracowników, omówiono także wyzwania na najbliższe lata.

Biuro rzecznika w szczecińskim Urzędzie Miasta zaczynało pracę w dwuosobowym składzie, dziś na rzecz konsumentów działa tu dziewięć osób. Początkowo zajmowano się tysiącem spraw rocznie, teraz jest ich ponad 16 tysięcy. Od najdrobniejszych, po bardzo skomplikowane, które swój finał mają również w sądzie.

Podczas czwartkowej konferencji w Szczecinie, z udziałem m.in. prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przewodniczącej Krajowej Rady Rzeczników Konsumentów, przedstawicieli Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Urzędu Regulacji Energetyki, Inspekcji Handlowej, powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów Longina Kaczmarek przywoływała te najważniejsze przypominając, że wiele afer i nieuczciwość na szeroką skalę na rynku swój początek miało w Szczecinie. Choćby afera Amber Gold, o której nasz rzecznik zawiadamiał instytucje państwowe.

Marek Niechciał, prezes UOKIK, chwalił skuteczność szczecińskiego rzecznika, docenił też m.in. skoordynowanie u nas porad konsumenckich z poradami prawnymi. Żartował, że Longina Kaczmarek jest trochę "celebrytką" wśród rzeczników, bo porad konsumenckich udziela nawet na łamach kolorowej prasy. Za pracę na rzecz konsumentów rzeczniczce i uczestnikom konferencji dziękował prezydent miasta Piotr Krzystek.

- Trzeba sporo empatii, zrozumienia, cierpliwości - mówił. - Trzeba zapanować nad emocjami towarzyszącymi sprawie i umiejętnie ją poprowadzić. Trzeba mieć też odpowiednie podejście do przedsiębiorców, którzy są drugą stroną, często ich przekonać do różnych działań, złagodzić stanowisko, wypracować racjonalny kompromis. Za to zaangażowanie wszystkim państwu dziękuję.

(gan)

Fot. UM Szczecin

Na zdjęciu: Longina Kaczmarek sprawuje funkcję rzecznika konsumentów od 20 lat.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Prawda
2019-10-25 19:43:26
Dobrze jest sarkac, utyskiwac, OBRAZAC, a prawda jest TAKA ze jak sie NIE znasz na tym co podpisujesz to NIE bierz i NIE podpisuj!!!! a jak CI zamydlili widzenie, bo ofiaropwali "gory brylantowe" tylko podpisz to tylko siebie obciazaj SKUTKAMI !!!! Juz stare przyslowie mowi" NIE BIERZ JAK PARZY!!!!!!
Szczecin
2019-10-25 13:00:48
Poprawna politycznie do bólu. Z każdą opcją. Czas odejść.
Zgniła alurka
2019-10-25 11:38:15
Tu są prawdziwe komentarze na temat pracy tej pani. Sprzed 2017 roku też znajdzie się masa nieprzychylnych komentarzy. https://24kurier.pl/aktualnosci/wiadomosci/longina-kaczmarek-odznaczona/ * Biuro pod kierownictwem tej Pani wykonywało działania pozorne. Korzystaliśmy dość dawno temu z usług tej Pani - efekt pomoc była zerowa, w każdym przypadku.Niesmak - żeby nie powiedziedzieć odrażenie - pozostało po widocznej gołym okiem manipulacji 2017-03-13 14:49:23 * Jak zasięgnę pamiącei i ja i moi znajomi, ta kobieta był mistrzynią manipulacja i spychania ważnych i dużej wagi materialnej sprawach jako specjalistycznych, lub w ramach jej możliwiości rzekomo nie możliwych do przeprowadzenia; megasekuracja, wysokeij klasy zręczna poprawność polityczna. Jest rzeczą konieczna, żeby wszystkie (nie) działania po po odejściu tej Pani na emeryturę - oby jak najszybciej - zweryfikować. To jest antywzór urzędnika! 2017-03-13 14:14:33 * Od lat widzę jak rzecznik L.Kaczmarek umiejętnie dostosowuje się do opcji aktualnie rządzącej.Tylko wtedy jest gotowa pomoc gdy jest to ktoś ważny,zwykły obywatel dowie się tylko... że ma czytać umowy i..tyle.Ze względu na skończone 65 lat,trzeba pożegnać te panią kwiatami i niech ma zasłużona,dobrze płatna emeryturę. 2017-03-13 12:54:54 * Rzecznik konsumenta ma być niezależny i bezstronny, a taki nie jest. W moim przypadku szczytem bezczelności rzeczniczki było zacytowanie słowo w słowo identycznej odpowiedzi z urzędu miasta. Jakim prawem rzeczniczka uzgadnia wspólne stanowisko z urzędem, który jest stroną w sprawie!? Generalnie to rzeczniczka zajmuje się pomaganiem wyłącznie w sprawach oczywistych, niewymagających od niej większego zachodu. Takiej pomocy sąsiadowi mógłby równie dobrze mogłaby udzielić większość z mieszkańców wyszukując w sieci kilka z brzegu artykułów. Jeśli chodzi o bardziej skomplikowane sporawy - rzeczniczka ma je w nosie. Radź sobie obywatelu sam. O żadnej pomocy w napisaniu pozwu, czy wzięcia udziału rzeczniczki w postępowaniu sądowym to już absolutnie nie ma żadnej mowy. * Hitem było skierowanie mnie do kancelarii w Białymstoku, bo podobno jako jedyna specjalizowała się w takich sprawach. Mam wrażenie, że szczecińscy RK stoją bardziej po stronie przedsiębiorcy niż konsumenta. Rozwala mnie formułka czytaj umowy, i takie są przepisy(jawnie antykonsumenckie). W przypadku sporu ze spółką miejską, nawet nie ma po co się ich radzić, wiadomo co powiedzą. * Ciekawe, ile ludzi w komentarzach napisze swoje pozytywnie rozwiązane historie w temacie konsumenckim. Oczywiście, poza otrzymaniem porady, aby zawsze dokładnie czytać umowy i gwiazdki ;)
5th_element
2019-10-25 10:08:13
Mi pani Rzecznik pomogła aż trzy razy w walce z nieuczciwymi sprzedawczykami. Chylę czoła i pozdrawiam.
do: Prawda
2019-10-25 06:53:32
A czy Ty dziękujesz kasjerce w kiosku, że wydała resztę albo śmieciarzom, że opróżnili kubły na śmieci? Taka praca, przecież nie za darmo, więc nie przesadzaj. Można tylko podziwiać, że tylu prezydentów się zmieniło i tylu ludzi było zmuszonych odejść na emeryturę, a tu bez zmiany warty.
Prawda
2019-10-24 21:16:15
Pani Lonia Kaczmarek to nieslychanie o stoickim spokoju KOBIETA. Ponadto jej psychologia podejscia do kazdej sprawy petenta zglaszajacego sie to wirtuologia glebokiej psychologicznej intuicyjnie zrozumialosci krzywdy jaka spotkala czlowieka, ktory "stoi" przed Pania Lonia. Ile ta KOBIETA wykonala telefonow, wyslala pism, otarla nieraz oczy pokrzywdzonego, ..... i jestem ciekawa CZY chociaz ktos jej za to PODZIEKOWAL!!!!? Ona powinna byc wycalowana od stop do glowy za OGROMNE SERCE do Szczecinian. 100 LAT i WIECEJ W ZDROWIU I RADOSCI PANI LONIU. DZEKUJEMY.
mirek
2019-10-24 20:42:48
:-)
:)
2019-10-24 20:41:01
A więc czas na zasłużoną od dawna emeryturę.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA