Środa 01 grudnia 2021r. 
REKLAMA

Przez energię nie śpią po nocach

Data publikacji: 2018-03-14 08:24
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:05
Przez energię nie śpią po nocach
Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie Fot. Dariusz Gorajski  

Prawie pięćdziesiąt indywidualnych pozwów do sądu kieruje w imieniu osób pokrzywdzonych przez spółkę Polski Prąd i Gaz Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie. Połowa z tych dokumentów zostanie złożona dziś (14 marca), pozostałe w ciągu miesiąca. - Reprezentuję w tej sprawie głównie seniorów, którzy zawarli ze spółką umowy pod wpływem błędu. Postępowanie na mój wniosek toczy się też w prokuraturze - stwierdziła L. Kaczmarek.

Od końca 2016 roku do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie zaczęły docierać starsze osoby (70-90 lat), które zawarły niekorzystne dla nich umowy kompleksowe dostarczania paliwa gazowego lub sprzedaży energii elektrycznej ze spółką Polski Prąd i Gaz. Jak tłumaczyły, nie miały świadomości, że zmieniają dostawcę, odwiedzający ich w domach akwizytorzy zapewniali, że trzeba tylko podpisać aneks do umowy.

- Przedstawiciele tej firmy mówili, że są z gazowni lub elektrowni i pytali ich, czy chcą płacić mniej - relacjonuje Longina Kaczmarek. - Przekonywali, że wystarczy tylko aktualizować umowę. Wiadomo, że dla starszego człowieka to magnetyzujące hasło. Z pierwszymi rozliczeniami seniorzy się orientowali, że rachunek jest takiej samej wysokości, tylko wcześniej przychodził co dwa miesiące, a teraz co miesiąc. Nastąpiła więc podwyżka o sto procent.

Dotąd do rzecznika w Szczecinie zgłosiło się ok. 200 poszkodowanych. 

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 14 marca 2018 r.

Anna Gniazdowska

Na zdjęciu: Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie

Fot. Dariusz Gorajski 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

....
2018-03-14 21:38:55
Jak sie czyta fakty,superekspresy ,oglada trudne sprawy ,szpitale itd.i tym podobne wynalazki to nic dziwnego ze sie potem takie cos podpisuje.
niebuszewo
2018-03-14 18:28:59
"Z pierwszymi rozliczeniami seniorzy się orientowali, że rachunek jest takiej samej wysokości, tylko wcześniej przychodził co dwa miesiące, a teraz co miesiąc. Nastąpiła więc podwyżka o sto procent". Kto to pisał ??? Jak płacenie rachunku co miesiąc ma kosztować dwa razy więcej?? Chyba, że chodzi o opłaty za fizyczny odczyt...
DDD
2018-03-14 13:23:00
Rzecznik do wymiany. I to szybko.
podatnik
2018-03-14 12:20:25
Pani Rzecznik - Nić nie może - Konsumenta - najwyższy czas przestać sie kompromitować, i bez skrupułów żerować na naszych podatkach dla podtrzymywania swojej ciepłej i luksusosowo opłacanej posadki. Posadki, z której nie broni pani obywateli, przed działaniami szkodliwych groźnych dla życia i zdrowia bandyckich korporacji, jak np. żywnościowych, chemicznych, paliwowych, zdrowotnych i wiele, wiele innych. To świadczy o fałszywych praktykach Urzędu kierowanego przez panią szkodliwych dla społeczeństwa. Dlatego należy domagać sie od decydentów, odwołania Pani ze Urzędu działajacego na szkodę obywateli!!!
Na "wnuczka" a teraz na tani prąd.
2018-03-14 11:56:06
Sebastian K.-będziesz siedział cieniasie. :-) A ta twoja wulgarna koleżanka, zostanie oskarżona o zniesławianie.
Bartek
2018-03-14 11:51:22
Kiedy państwo stanie po stronie konsumenta, całkowity zakaz akwizycji, smsów z reklamami, telefonów nękających starszych ludzi. Wsadzać oszustów do więzienia i zakazać takich praktyk systemowo.
U mnie też byli
2018-03-14 10:10:41
Za każdym razem poganiam i dzwonię na SM. Zakaz akwizycji. Szkoda, że wykorzustują starszych ludzi. Cwaniacy udają, że są z 'gazowni', często mają jakieś faktury PGNiG albo ENEi, a to zwykli naciągacze.
Odpoczynek
2018-03-14 09:42:21
Czy pani rzecznik sprawuje swoją funkcję dożywotnio?
Magdalena M.
2018-03-14 09:19:08
A chodziły dwie młode panie (niskie, otyłe) i jeden mężczyzna (Sebastian?) i naciągali na "tani prąd". Czy i tym razem oszustom ujdzie to bezkarnie, bo znajdą się "kruczki prawne".

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA