Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę drogi S11 Koszalin-Bobolice

Data publikacji: 15 czerwca 2019 r. 15:08
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:42
Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę drogi S11 Koszalin-Bobolice
 

W szczecińskim oddziale GDDKiA otwarto w piątek oferty w trzech postępowaniach przetargowych, w ramach których zaprojektowana i zbudowana ma być droga ekspresowa S11 na odcinku Koszalin-Bobolice o łącznej długości 47,7 km. Chętnych do realizacji zadań jest wielu.

Fragment S11 od Koszalina do Bobolic będzie miał 47,7 km długości. Został podzielony na trzy odcinki realizacyjne: Koszalin – Zegrze Pomorskie (16,8 km), Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,28 km) i Kłanino – Bobolice (11,6 km). 1 marca na zaprojektowanie i budowę każdego z nich ogłoszone zostały przetargi. Pierwotny termin składania ofert został wyznaczony na 9 kwietnia, ale ze względu na liczne pytania zainteresowanych oferentów (łącznie złożono ich ponad 2600 – PAP), termin przedłużany był kilkakrotnie.

W piątek otwarto oferty w trzech postępowaniach przetargowych.

Rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk poinformował, że dla odcinka Koszalin – Zegrze Pomorskie wpłynęło 10 ofert. Najtańszą z kwotą ponad 481 mln zł złożyło konsorcjum NDI z Sopotu. Ta kwota mieści się w tej, którą w przetargu zamierza wydać zamawiający.

To samo konsorcjum złożyło najtańszą ofertę wśród 12 złożonych na realizację odcinka Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice. Zobowiązało się wykonać zadanie za nieco ponad 393 mln zł, podczas gdy zamawiający na ten cel zarezerwował kwotę ponad 471 mln zł.

Natomiast odcinek Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) chce zaprojektować i zbudować 14 oferentów. Najniższą cenę, jak poinformował Grzeszczuk, ok. 478 mln zł zaproponował warszawski Mostostal. Z informacji otwarcia ofert wynika, że zamawiający zarezerwował na realizację tego odcinka blisko 402 mln zł.

Oferty złożyły zarówno podmioty polskie, jak i zagraniczne. Grzeszczuk zaznaczył, że ich liczba „świadczy o dużym zainteresowaniu wykonawców realizacją kontraktów”. Otwarte oferty będą sprawdzane. Kryteria wyboru to w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wybrane elementy i w 10 proc. skrócenie terminu realizacji kontraktu o 3 miesiące.

Rozpoczęcie procedury przetargowej było możliwe dzięki podpisanemu 7 lutego 2019 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka aneksu dotyczącego finansowania tej inwestycji, na której realizację zabezpieczono o prawie 280 mln zł więcej, niż pierwotnie zakładano.

Program inwestycji budowy S11 od węzła Koszalin Zachód do węzła Bobolice miał się zamknąć w kwocie 1 mld 208 mln zł. Te szacunki trzeba było urealnić ze względu na wzrost cen materiałów budowlanych i wynagrodzeń w sektorze budowlanym.

Szczeciński oddział GDDKiA chciałby umowy z wybranymi wykonawcami podpisać jeszcze w III kwartale 2019 r. Dyrektor oddziału Łukasz Lendner w oficjalnym komunikacie z marca uzależnił dotrzymanie tego terminu od sprawnego przebiegu procedury przetargowej i braku odwołań.

Wybrani wykonawcy na realizację inwestycji będą mieć 36-39 miesięcy, w tym 17 miesięcy na projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Zgodnie z założeniami S11 na odcinku Koszalin-Bobolice powinna być gotowa w 2023 r.

Trasa S11 na odcinku Koszalin-Bobolice w większości zostanie poprowadzona w oddaleniu od obecnej DK11. Umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z miejscowości przy obecnej DK11. W ramach inwestycji powstanie również łącznik S11 z DK25 na południe od Bobolic.

Rozbudowany zostanie węzeł Koszalin Zachód, oraz wybudowane zostaną 4 nowe węzły drogowe: „Zegrze Pomorskie", „Koszalin Południe", „Głodowa", „Bobolice”.

(pap)

Graf. GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wałczanin
2019-06-16 11:00:41
A na drodze ze Szczecina do Bydgoszczy nadal będą masowo ginąć ludzie, bo nawet gównianej obwodnicy Wałcza nie potrafią dokończyć, nie mówiąc już o budowie całej reszty trasy. Najpierw ta droga, a potem jakieś drugorzędne.
Robert
2019-06-16 07:43:43
Fakt, że ta S11 nam potrzebna jest jak kwiatek do kożucha. Trasa S10 Na Bydgoszcz i Toruń i dalej do Warszawy jest o wiele ważniejsza pod każdym względem: komunikacyjnym, gospodarczym, bezpieczeństwa. No, ale jak widać jakiś kacyk w rządzie forsował drogę sezonową do Kołobrzegu, za nic mając potrzeby Pomorza Zachodniego.
Max
2019-06-16 06:51:45
@Max2 a tak bez obrażania i coś merytorycznie można? Ja akurat przytoczyłem swój punkt widzenia, oparty na rzeczywistych priorytetach regionu w zakresie rozwoju sieci dróg ekspresowych. Ty poza głupkiem, idiotyzmami i brakiem zielonego pojęcia nie wniosłeś nic. Prawda w zakresie znaczenia tej drogi dla Pomorza zachodniego jest oczywista. Zresztą potwierdzona jej numeracją. Najważniejsza jest niewątpliwie S3, później S6, następnie S10, a dopiero później S11 do Kołobrzegu. Skoro nie ma wybudowanych kompleksowo tych trzech pierwszych podstawowych, to budowanie drogi sezonowej nad morze dla poznaniaków nie leży w interesie gospodarczym regionu. I każdy, kto choć trochę ma pojęcie o transporcie regionalnym to potwierdzi.
przetargi korupcyjne
2019-06-16 02:04:43
dlaczego w "wadze" nie ma czegoś takiego jak zrealizowane projekty i budowy , tak żeby firmy które mają bolączki z dotrzymaniem terminów z automatu były skreślane , jak taki eeeeeeeeneeeeergopol co ma opóźnienia na kilku budowach i dalej startuje ??!!!
Max2
2019-06-15 23:17:55
Wstyd to jest największy dlatego, że taki głupek jak ty, może publikować w internecie swoje idiotyzmy, nie mając zielonego pojęcia o czym pisze.
Max
2019-06-15 17:58:24
Zamiast bzdurnej, nic nie znaczącej dla naszego regionu S 11, powinno się zacząć wreszcie budować S10 - najkrótszej drogi między Szczecinem a Warszawą. A tak robimy tylko dobrze pyrom, którzy latem będą śmigać do Kołobrzegu. Bo przecież nikt poza sezonem nie będzie jeździć do Koszalina, bo i po co. Wstyd, że polityka zwycięża nad zdrowym rozsądkiem.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA