Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie [FILM]

Data publikacji: 07 listopada 2016 r. 20:43
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:20
Opłaty, parkowanie i jakie znakowanie
 

Czego nie powiedział w miniony czwartek radnym Szczecina z komisji komunalnej o oznakowaniu Strefy Płatnego Parkowania prezes komunalnej spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, która zarządzą tą strefą, tego w poniedziałek dowiedzieli się dziennikarze. W magistracie podczas specjalnie na ten temat zwołanego prasowego briefingu. I usłyszeli od urzędników, że zastosowanie oznakowania poziomego w całej SPP oznaczałoby likwidację do 20 proc. z istniejących w niej teraz miejsc płatnego postoju.

Służby miejskie wymalują białe linie tylko tam, gdzie nie będzie to skutkować ograniczeniem możliwości parkowania. I - jak zaznaczył Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM - do standardów wynikających z rozporządzenia ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, dostosowanych ma być ok. 750-800, czyli w tylu miejscach oznakowanie poziome zostanie wykonane w najbliższym możliwym terminie, tj. do czerwca-lipca 2017 roku.

Jak podkreślił M. Charęza, prawo nie nakłada na zarządzającego ruchem w gminie obowiązku podwójnego oznakowania miejsc postojowych. Raport, jaki urzędnicy magistratu przedstawili dziennikarzom, wyjaśnia już na wstępie, czy oznakowanie poziome miejsc postojowych w SPP jest wymagane prawem, a tym samym, czy warunkuje legalne pobieranie opłat za korzystanie z SPP.

Przypomnijmy, że zwolennicy tezy o nielegalności poboru opłat za postój w miejscach niewytyczonych białymi liniami na jezdniach, chodnikach i krawężnikach powołują się na wspomniane rozporządzenie ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. nr 220 poz. 2181 z późn. zm.), które m.in. określa wymogi techniczne związane z oznaczeniem miejsc dla postoju pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania. Przywołują także orzeczenia sądów w tej sprawie.©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i filmy: Mirosław WINCONEK

Więcej we wtorkowym "Kurierze Szczecińskim" i e-wydaniu z dn. 8.11.2016 r.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tylko kasa
2016-11-08 11:24:34
Nie oznaczałoby likwidacji 20% miejsc, tylko spowodowałoby, że na tych 20% miejsc nie możnaby pobierać opłaty, a to różnica ;/
nike
2016-11-08 09:17:04
Panowie z UM i NiOL. -przepis późniejszy ma pierwszeństwo przed wcześniejszym, -przepis szczególny w zał. nr 1 ma pierwszeństwo przed ogólnym w zał. nr 2, -ustawa w art. 13b ust. 6 pkt 1 stanowi o pobieraniu opłat tylko w wyznaczonych miejscach i to by było tyle w temacie.
fikus
2016-11-08 08:55:54
Mogą nic nie malować w strefie oraz nie stawiać znaków drogowych D-18 ale wówczas nie maja prawa pobierać opłat za parkowanie. Ustawa o drogach publicznych mówi "jak byk" że opłaty można pobierać tylko w miejscach wyznaczonych a jak je znakować rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków dla znaków drogowych.
Kuba
2016-11-07 21:24:09
A ZACHODNIACY dalej nie placa

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA