Środa 26 stycznia 2022r. 
REKLAMA

Elektrykiem po wertepach

Data publikacji: 2021-11-29 21:43
Ostatnia aktualizacja: 2021-12-01 09:52
Elektrykiem po wertepach
Najdroższe szczecińskie autobusy – za ponad 4 mln zł – od 11 grudnia będą mogły kursować tylko na linii 87, której trasa prowadzi przez rozkopaną al. Wojska Polskiego. Fot. Tomasz TOKARZEWSKI  

Po Szczecinie kursuje już osiem elektrycznych autobusów zamówionych w firmie Solaris Bus & Coach SA. Można je spotkać głównie na linii 75, ale zdarzają się również na 53 i 60. To jednak już wkrótce powinno się zmienić, bo zgodnie z umową o dofinansowanie, bez którego zakup nie byłby możliwy, dowolność w przydzielaniu ich na linie skończy się 10 grudnia.

Dzień później rozpocznie się okres eksploatacji wyłącznie na linii 87. Osiem przegubowych autobusów elektrycznych, które kosztowały łącznie 32,3 mln zł, (w tym 20,4 mln zł to dofinansowanie unijne), będzie kursowało z pętli przy ul. Podbórzańskiej do Dworca Głównego. Po drodze będą pokonywać m.in. rozkopane Niebuszewo, gdzie zostały wytyczone objazdy i będącą w przebudowie al. Wojska Polskiego. Autobusy za ponad 4 mln zł sztuka będą każdego dnia jeździć przez plac budowy, omijać ciężki sprzęt, zwężenia wytyczone słupkami i przede wszystkim wertepy, których na remontowanym odcinku przybywa.

– Serce mnie boli, jak sobie to wyobrażam – mówi jeden z kierowców. – Rozumiem, że główna ulica w mieście musi być wyremontowana i nawet się z tego cieszę, bo podobają mi się wizualizacje. Ale jak pomyślę, że będą tam jeździć najnowsze i najdroższe autobusy, to zaczynam się zastanawiać, jak długo nam posłużą? Rozwiązaniem mogłaby być częściowa zmiana trasy – tak, by ominąć rozkopany odcinek alei. To wprawdzie wydłużenie czasu jazdy i dodatkowe kilometry, ale koszty i tak będą niższe, niż ewentualne koszty wycofania ich z eksploatacji i naprawy. ©℗

ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

kontrakt
2021-12-01 09:06:15
Ciekawe jak to zapisali: autobusy mogą jeździć po dowolnej trasie, byle na Warszewo?
Rozwiązanie proste
2021-11-30 09:12:07
Zamknąć Wojska Polskiego dla ruchu kołowego i już wszystko będzie grać.
Paweł
2021-11-30 09:11:04
Dobrze że mają mało kierowców bo by namierzyli tego kierowcę i przestałby się skarżyć w gazecie. Szacunek dla Pana pracy i postawy Panie Kierowco!
Antek
2021-11-30 08:23:34
To jest ta parodia dofinansowania przez UE. Normalnie nikt by takich autobusów nie kupił bo są zbyt drogie, i na wertepy nimi nie wjechał... Ale UE dokłada - czyl8 jy dokładamy z naszych podatków - i n8by wszystko się zgadza... marketingowo.
Julka
2021-11-30 06:56:05
Prezydemt Krzystek chwali się że zatrudnia 13 000 ludzi. Ma do tego świetną ekipę koalicyjnych radnych która go wspiera i w dodatku całe europejskie PO za sobą. I nie znalazł się tam nikt który by ogarnąl taki temat. Nie mogę w to uwierzyć że sternik prowadzi miasto na skały a tam gra orkiestra klakierów
87
2021-11-30 05:24:51
Zmienić przez Krzywoustego i Piastów.
Jan
2021-11-30 02:43:11
Najlepszy wóz terenowy - służbowy...... za nasze pieniądze.
sp
2021-11-29 22:10:08
Proponuję zmienić numer linii 75 na 87

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA