Niedziela, 22 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Żurawie gotowe

Data publikacji: 24 listopada 2018 r. 10:22
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2019 r. 10:05
Żurawie gotowe
 

Spółka Bulk Cargo-Port Szczecin zakończyła modernizację dwóch żurawi portowych na nabrzeżu Chorzowskim w rejonie Basenu Kaszubskiego. To jedna z inwestycji mających na celu przygotowanie potencjału przeładunkowo-składowego szczecińskiego portu do obsługi większych statków.

Przypomnijmy, że inwestycję rządową pod nazwą „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m” prowadzi Urząd Morski w Szczecinie. Równolegle Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście realizuje projekty poprawiające dostęp do szczecińskiego portu w dwóch rejonach: Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego. To drugie przedsięwzięcie o wartości 246 mln zł (w tym 120 mln zł dofinansowania unijnego) planowane jest do wykonania w latach 2019 – 2022. Obejmuje modernizację nabrzeży Chorzowskiego i Katowickiego.

– Rządowe projekty infrastrukturalne (UMS oraz ZMPSiŚ) i suprastrukturalne przedsiębiorstw portowych powinny być kompatybilne przedmiotowo i czasowo – podkreśla Wojciech Pysiak, wiceprezes Bulk Cargo-Port Szczecin, największej spółki przeładunkowej w szczecińskim porcie.

Jak dodaje, 5 listopada br. zakończono i przekazano do eksploatacji drugi zmodernizowany żuraw portowy na nabrzeżu Chorzowskim.

– Modernizację wykonał producent żurawia, firma z Eberswalde – Koks Ardelt Kranbau GmbH – informuje W. Pysiak. – Menedżerem projektu był Wolfgang Wickboldt. Ze strony BC-PS zadanie prowadził dyrektor ds. technicznych Grzegorz Chruśliński. Modernizacja polegała m.in. na zwiększeniu udźwigu żurawi z 16 ton do 25 ton. Dzięki pracy zespolonych dwóch dźwigów na nabrzeżu Chorzowskim można przeładowywać ładunki o ciężarze do 50 ton.

To obecnie drugie nabrzeże BC-PS (po Górnośląskim, wyposażonym w żuraw Tukan 45 t), na którym jest możliwa obsługa tak ciężkich ładunków.

W drugiej połowie 2019 r. ZMPSiŚ rozpocznie w tym rejonie przebudowę nabrzeży Chorzowskiego i Katowickiego. Zostaną przystosowane do obsługi statków, które będą mogły transportować ok. 50 tys. ton ładunku (obecnie do 25 tys. t). ©℗

Elżbieta KUBOWSKA

Fot. BC-PS

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA