Z Antwerpii do Szczecina – przez Berlin. Pionierski rejs śródlądowy z kontenerami
Z Antwerpii do Szczecina – przez Berlin. Pionierski rejs śródlądowy z kontenerami
[GALERIA]
Data publikacji: 29 listopada 2024 r. 15:02
Ostatnia aktualizacja: 02 grudnia 2024 r. 21:57
Kontenery z ładowni barki „Poseidon” przeniosła na nabrzeże Norweskie najnowsza suwnica spółki DB Port Szczecin. Fot. Elżbieta KUBOWSKA
W czwartek (28 listopada br.) barka motorowa „Poseidon” dopłynęła z kontenerami do portu w Szczecinie. Jednostka, należąca do szczecińskiego armatora Navigar Trans, wyruszyła z belgijskiego portu Antwerpia 20 listopada. Był to pierwszy kurs z takim ładunkiem z Europy Zachodniej – przez Duisburg i Berlin – do stolicy województwa zachodniopomorskiego (https://www.youtube.com/shorts/sO9E2BRv8S8).
Jak mówi przedstawiciel firmy Navigar Trans Jacek Galiszkiewicz, rejs pierwotnie miał się odbyć do Gliwic. Niestety, z powodu przedłużającego się remontu śluzy Lipki barka musiała zmienić port docelowy.
– Jednak kontenery w Szczecinie to dobry znak dla rozwoju transportu multimodalnego w regionie – podkreśla Jacek Galiszkiewicz. – Barki będą w przyszłości obsługiwały port kontenerowy w Świnoujściu wykorzystując Odrzańską Drogą Wodną i dowozić kontenery do portów rzecznych.
Barka „Poseidon” przewiozła sześć kontenerów 40-stopowych i dwa 20-stopowe. W piątek (29 listopada) została rozładowana przy nowym nabrzeżu Norweskim w szczecińskim porcie.
Pomysłodawca projektu zamierza kontynuować w przyszłości podobne transporty po Odrze oraz Wiśle. Jest to kolejna szansa na rozwój śródlądowych dróg wodnych, które umożliwiają tani i ekologiczny transport.
no,nie, to ma być jakiś news,przecież takie transporty towarów barkami tym szlakiem odbywają się od dziesiątek lat.Niemcy wożą kontenery od dawna.To,że towary są akurat w kontenerach,to chyba nic odkrywczego w tych czasach? Jeszcze te debilne wpisy kwaczystowskich germanofobów na okrasę. Dlaczego nie napiszecie,że to artykuł sponsorowany? Lider projektu z Poznania, to pewnie dlatego dla niego taka nowość,he,he.Nie ośmie- szajcie się. Ciekawe dlaczego podniesiono most na Odrze Zach w Gryfinie?
Profesor
2024-12-01 12:51:48
A gdzie tutaj jest Nauka i Badania? Czy barka ma nowy elektryczny silnik? Czy na starym Dieslu przypłynęła? Czy miała jakieś urządzenia pomiarowe celem oceny jakości wody i powietrza przed barką i za barką? To zwykły projekt wdrożeniowy - przecieranie istniejących szlaków wodnych. Ale faktycznie, ktoś może w Poznaniu opiszę tą podróż, jako pierwszą w świecie i zrobi z tego habilitację. Taka Nauka w Polsce. Pomieszanie pojęć i definicji: badanie naukowe i projekt wdrożeniowy. Będą powtórzenia?
Emeryt
2024-12-01 09:31:13
To teraz takie kontenerowce do Szczecina będą przypływać? Szkoda prądu na te kilka puszek......dramat..
Kris
2024-11-30 22:08:06
Tak sie dzieje Chinach,my dowozimy,barki biorą w górę rzeki (jestem po Kozlu)
Kris S
2024-11-30 22:04:36
Tak się wozi w Chinach,oceaniczne statki dowożą do Szanghaju tak jak my,barki zabierają w górę rzeki(jestem po Kozlu)...
Doker
2024-11-30 09:32:18
M
Niesamowity byznes z sześcioma kontenerami koń by się uśmiał
Niestety
2024-11-29 21:20:23
żadnego portu kontenerowego i żeglugi Odrą nie będzie. Agent niemiecki wybrany głosami głupców do rządzenia już o to zadba.
Bosman
2024-11-29 18:05:04
Wysłać to do tej modrej vice minister chyba Zielińska
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.