Pierwsza nowoczesna węglarka miała być gotowa w zeszłym roku, seryjny montaż zaś ruszyć na początku obecnego. Nadal jednak nie ma umowy w sprawie uruchomienia w szczecińskim Zakładzie Napraw Taboru produkcji wagonów. Nowy prezes PKP Cargo z podjęciem decyzji czeka na pełen skład zarządu spółki.
PKP Cargo SA i Greenbrier Europe Wagony Świdnica list intencyjny w spawie uruchomienia w Szczecinie produkcji wagonów podpisały 1 lipca 2015 roku,a umowę sfinalizować w ciągu miesiąca. Spółka amerykańskiego potentata miała dostarczyć dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej. Natomiast PKP Cargotabor - spółka z Grupy Cargo- zapewnić m.in. wykwalifikowaną kadrę oraz zaplecze warsztatowe, którym dysponuje ZNT w Szczecinie - ten, w którym przed laty miały być montowane wagony robione w Chinach. PKP Cargo zapowiadało, że zainwestuje w uruchomienie linii w Szczecinie ok. 11,5 mln zł. Przy rocznej produkcji, jak prognozowano nawet 500 nowoczesnych węglarek, oprócz obecnej załogi - pracę miało znaleźć jeszcze ok. 150 osób ze spółki i rynku pracy.
Pod koniec ubiegłego roku PKP Cargotabor ogłosiły przetarg na wykonanie projektu technologicznego oraz budowlanego m.in. kabiny lakierniczej i śrutowniczej w szczecińskim ZNT. Tyle że był tylko jeden oferent, który się wycofał, bo ponoć zakres zadania został ograniczony.
- Wszystkie prace związane z powstaniem fabryki wagonów towarowych, przy których współpracujemy z firmą Greenbrier, są realizowane bez zbędnej zwłoki. Trwa uzgadnianie szczegółów związanych z przygotowaniem podpisania umowy z naszym partnerem. Pracujemy także nad planem inwestycji. Projekt nie jest zagrożony, produkcja ruszy w 2016 roku (pierwotnie w I kwartale br.- mag) - zapewniało nas w grudniu ubr. biuro prasowe PKP Cargo SA.
Okazuje, że umowa ciągle jest uzgadniana.
- Priorytetem jest podjęcie najlepszej dla PKP Cargo decyzji biznesowej - mówimy o zainwestowaniu kilkunastu, a w perspektywie kilkuset milionów złotych - przekazało nam teraz biuro prasowe. - Podejmie ją cały nowy zarząd spółki.
Przypomnijmy, że prezesem PKP Cargo SA od 19 stycznia jest Maciej Libiszewski. Konkurs na trzech członków zarządu spółki twa. ©℗
(mag)
Na zdjęciu: W szczecińskim ZNT prowadzi się obecnie utrzymanie i naprawy wagonów.