Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Węglarki czekają na skład …zarządu

Data publikacji: 19 marca 2016 r. 20:20
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Węglarki czekają na skład …zarządu
 

Pierwsza nowoczesna węglarka miała być gotowa w zeszłym roku, seryjny montaż zaś ruszyć na początku obecnego. Nadal jednak nie ma umowy w sprawie uruchomienia w szczecińskim Zakładzie Napraw Taboru produkcji wagonów. Nowy prezes PKP Cargo z podjęciem decyzji czeka na pełen skład zarządu spółki.

PKP Cargo SA i Greenbrier Europe Wagony Świdnica list intencyjny w spawie uruchomienia w Szczecinie produkcji wagonów podpisały 1 lipca 2015 roku,a umowę sfinalizować w ciągu miesiąca. Spółka amerykańskiego potentata miała dostarczyć dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej. Natomiast PKP Cargotabor - spółka z Grupy Cargo- zapewnić m.in. wykwalifikowaną kadrę oraz zaplecze warsztatowe, którym dysponuje ZNT w Szczecinie - ten, w którym przed laty miały być montowane wagony robione w Chinach. PKP Cargo zapowiadało, że zainwestuje w uruchomienie linii w Szczecinie ok. 11,5 mln zł. Przy rocznej produkcji, jak prognozowano nawet 500 nowoczesnych węglarek, oprócz obecnej załogi - pracę miało znaleźć jeszcze ok. 150 osób ze spółki i rynku pracy.

Pod koniec ubiegłego roku PKP Cargotabor ogłosiły przetarg na wykonanie projektu technologicznego oraz budowlanego m.in. kabiny lakierniczej i śrutowniczej w szczecińskim ZNT. Tyle że był tylko jeden oferent, który się wycofał, bo ponoć zakres zadania został ograniczony.

- Wszystkie prace związane z powstaniem fabryki wagonów towarowych, przy których współpracujemy z firmą Greenbrier, są realizowane bez zbędnej zwłoki. Trwa uzgadnianie szczegółów związanych z przygotowaniem podpisania umowy z naszym partnerem. Pracujemy także nad planem inwestycji. Projekt nie jest zagrożony, produkcja ruszy w 2016 roku (pierwotnie w I kwartale br.- mag) - zapewniało nas w grudniu ubr. biuro prasowe PKP Cargo SA.

Okazuje, że umowa ciągle jest uzgadniana.
- Priorytetem jest podjęcie najlepszej dla PKP Cargo decyzji biznesowej - mówimy o zainwestowaniu kilkunastu, a w perspektywie kilkuset milionów złotych - przekazało nam teraz biuro prasowe. - Podejmie ją cały nowy zarząd spółki.
Przypomnijmy, że prezesem PKP Cargo SA od 19 stycznia jest Maciej Libiszewski. Konkurs na trzech członków zarządu spółki twa. ©℗

(mag)

Na zdjęciu: W szczecińskim ZNT prowadzi się obecnie utrzymanie i naprawy wagonów. 

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA