Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Kolejny prom PŻB - „Nova Star”

Data publikacji: 13 lutego 2018 r. 10:38
Ostatnia aktualizacja: 28 marca 2018 r. 22:00
Kolejny prom PŻB - „Nova Star”
 

Kołobrzeski armator promowy Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) wprowadzi na linię Gdańsk - Nynäshamn (niedaleko Sztokholmu) kolejny prom. To używana jednostka „Nova Star”, zbudowana w 2011 roku. Jak zapowiada zarząd PŻB, wejście promu na linię ma nastąpić na przełomie marca i kwietnia tego roku.

- Prom ten był zaplanowany w strategii rozwoju spółki jako kluczowy element - do momentu zrealizowania budowy nowej jednostki - informuje PŻB, przypominając, że wspomniana strategia jest oparta o Program Batory, który ma na celu odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego. - Pozyskanie promu pozwoli na sprostanie oczekiwaniom rosnącego rynku oraz będzie idealnym uzupełnieniem użytkowanego już promu „Wawel”, także ze względu na podobne parametry ładunkowe.

M/f „Nova Star” ma znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w bardzo komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów.

- To wszystko sprawia, że „Nova Star” jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiego grona klientów, także dla rodzin z dziećmi - podkreśla zarząd PŻB, który jest przekonany, iż prom wprowadzi wysokie standardy świadczenia usług oraz zaoferuje nową jakość dla rynku pasażerskiego pomiędzy Polską a Skandynawią.

Popyt na przewozy między Polską a Szwecją rośnie, a budowa w ramach Programu Batory nowego promu, zamówionego przez PŻB w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie, ma potrwać ok. 3 lat. Aby przez ten czas nie stracić rynku, kołobrzeski armator zdecydował się na pozyskanie kolejnej używanej jednostki. Przypomnijmy, że na linii Świnoujście - Ystad kursują „Mazovia”, „Cracovia” i „Baltivia”.

„Nova Star” to ro-pax, zbudowany 7 lat temu w stoczni ST Marine, w Singapurze. Ma długość 161 m, szerokość 25,6 m, a zanurzenie - 6,20 m. Osiąga prędkość 21 węzłów. Łączna długość linii ładunkowej wynosi 2790 m, w tym 1575 m dla samochodów ciężarowych i 1215 m dla osobowych. Na promie są 652 miejsca noclegowe (156 kabin 4-osobowych i 7 również 4-osobowych lux) oraz 254 fotele lotnicze.

(ek)

Fot. PŻB

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Propaganda
2018-02-23 21:55:17
Jak zwykle lans kwitnącej dzięki PiS gospodarki morskiej. Ani słowa,że ten prom jest wydzierżawiony na 2 lata, tj. to "pozyskanie kolejnej używanej jednostki".
Kazimierz
2018-02-13 19:31:55
Ładnie się prezentuje prom na zdjęciach, widać możliwość oglądania morza. Może wybierzemy się na wycieczkę do Sztokholmu tym promem.
Platforma Oszustów
2018-02-13 15:27:30
I pomyśleć, że tylko chwil zabrakło dywersantom z PO do sprzedania w obce łapy tego przedsiębiorstwa razem z rynkiem bałtyckim! Ustawić przed molo w Kołobrzegu dyby i zakuć tam tych sprzedawczyków, tak żeby każdy mieszkaniec i kuracjusz mógł ich, tak jak lubią, klepnąć w dup..., to znaczy po ramieniu!
- dobre
2018-02-13 12:05:48
- widać iż PiS-ory myślą inaczej niż PO_tłuki...Obecny rząd kuma iż najbliżsta droga ze Skandynawii na południe Europy prowadzi przez Polskę, tego zaEUroczony rząd PO/PSL nie widział. "Donald&kumple" bali się iż "ktośtam" w EU bądzie miał PO_dejrzenia i "cofnie dotacje"....Prawda jest taka jak mówił "prezes"; Albo sobie wywalczymy pozycję, albo jej nie będziemy mieli....Biznes liczy TYLKO "dulary" i policzy ile tańszy jest "tono-kilometr" ze Skandynawii do Włoch....Niemcy i Duńczycy będą dalej kalkulować czy opłaca się budować tunel.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA