Grupa Kapitałowa OT Logistics, największy operator portowy w Polsce, rozpoczęła pod koniec stycznia przeładunek mocznika granulowanego dla spółki Polish Agro w OT Port Gdynia. Towar przypłynął masowcem „Mount Hope”. To największy statek z mocznikiem granulowanym, który zawitał do OT Port Gdynia w ciągu ostatnich lat. W poniedziałek (12 lutego) odpłynął do Szczecina.
„Mount Hope” został zbudowany w 2014 roku. To masowiec o całkowitej nośności 28 180 ton. Do Gdyni przypłynął z niemal 25,7 tys. ton wysokiej jakości mocznika granulowanego z portu Arziw w Algierii. W Gdyni przy nabrzeżu Rumuńskim przeładowano ponad 10 tys. ton tego nawozu. Większość ładunku przepakowano w 500-kilogramowe tzw. big bagi. Następnym portem na trasie statku jest Szczecin. Tu, w jednym z terminali spółki Bulk Cargo – Port Szczecin, przy nabrzeżu Bytomskim ma być rozładowane 16 tys. ton nawozu.
– Jesteśmy dumni, że zaufała nam tak renomowana firma jak Polish Agro, powierzając rozładunek i magazynowanie towaru o tak znacznej wartości oraz o bardzo dużym znaczeniu handlowym dla swojej sieci sprzedaży – podkreślał Andrzej Staliński, dyrektor Segmentu Agro w OT Logistics. – To dowód na to, że Grupa Kapitałowa OT Logistics właściwie analizuje rynek i jego perspektywy rozwoju w segmencie chemii i nawozów. To kolejny etap budowania przez nas pozycji lidera obsługi tych ładunków w Polsce i w regionie. Sukcesywnie rozwijamy wachlarz dostępnych usług, budujemy szeroką bazę wiedzy o produktach i wymaganiach klientów, wzbogacamy się o kolejne doświadczenia, w tym wyzwania tak ambitne jak obsługa największego statku z mocznikiem w ciągu ostatnich kilku lat.
Zespół pracowników OT Port Gdynia od 29 stycznia rozładowywał i pakował towar do „big bagów” przy niesprzyjającej pogodzie – silnych i porywistych wiatrach oraz niskich temperaturach, szczególnie w pierwszym tygodniu obsługi statku. Przeładowany mocznik granulowany trafił do krajowej sieci dystrybucyjnej Polish Agro.
Polish Agro jest częścią europejskiej Grupy Kapitałowej DaVa Agravis International Holding, zrzeszającej około 70 firm działających w szeroko pojętej branży rolno-spożywczej w 14 krajach. Spółka zajmuje się sprzedażą środków do produkcji rolnej, takich jak: nawozy mineralne, nawozy dolistne, środki ochrony roślin, kwalifikowany materiał siewny. Firma prowadzi również handel zbożami i roślinami oleistymi.
– Powierzyliśmy obsługę tak dużego statku profesjonalistom z OT Logistics na terminalu w Gdyni – powiedział Mathias Eisert, prezes Polish Agro. – Nasz mocznik granulowany to towar klasy premium, który musi zostać dostarczony do klientów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w celu zapewnienia jakości samego produktu oraz gwarancji zachowania wysokiego standardu obsługi klienta. Nie mieliśmy wątpliwości, że takiego zadania może się podjąć właśnie ten operator logistyczny, z którym sukcesywnie rozwijamy współpracę. Jestem pewien, że nasi klienci już wkrótce docenią starania Polish Agro w zakresie wysokiej jakości towarów oraz skuteczną logistykę magazynowania i dystrybucji zapewnianą przez Grupę Kapitałową OT Logistics. Takiego rozwiązania mogą nam pozazdrościć nasi konkurenci.
OT Logistics (wcześniej Odratrans) ma siedzibę w Szczecinie. To największy operator portowy w Polsce i na południowym Bałtyku oraz lider w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty
w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym oraz w spedycji i logistyce. OT Logistics jest także największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. Akcje OTL od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
(ek)
Fot. OT Logistics
Na zdjęciu: rozładunek masowca "Mount Hope" w Gdyni.