wtorek, 14 lipca 2020.
Strona główna > Wiadomości > Quady zatrzymane w porcie

Quady zatrzymane w porcie

Quady zatrzymane w porcie
Data publikacji: 2018-02-08 09:12
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:02
Wywietleń: 1666 312983

Aż 92 spalinowe quady zatrzymali w szczecińskim porcie funkcjonariusze Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego. To już drugi taki przypadek w tym roku. Tym razem, do zatrzymania doszło dzięki działaniu funkcjonariuszy z Oddziału Celnego „Nabrzeże Łasztownia” w Szczecinie.

- Podczas rewizji towaru podejrzenie w pierwszej kolejności wzbudził brak obowiązkowego znaku zgodności CE oraz spostrzeżenia dotyczące osłon ruchomych elementów pojazdu - tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej
w Szczecinie. - Podjęto więc decyzję o zawieszeniu dopuszczenia towaru do obrotu i skierowaniu wniosku do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, z opisem wątpliwości co do spełnienia przez towar wymogów bezpieczeństwa.

Podejrzenia szybko się potwierdziły. W wydanej opinii stwierdzono, że wyrób nie spełnia kryteriów określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn między innymi z uwagi na m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku, zbyt mały rozmiar osłon z tworzywa sztucznego zamontowanych nad kołami jezdnymi, brak oznakowania znakiem zgodności CE i brak deklaracji zgodności. Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu.

Kontener z wadliwym towarem znajduje się pod nadzorem oddziału. Importer natomiast został zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do usunięcia towaru z obszaru celnego UE.

ToT

Fot. IAS

Quady zatrzymane w porcie

Komentarze

wq
"m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku.(...) Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu." Czegoś głupszego na prawdę nie da się wymyślić. Pierwszy raz słyszę o wymogu osłony tarczy, a kierownica i kolana to chyba kwestia wzrostu kierowcy, czyż nie? Brawo urzędasy, frontem do petenta, tylko kto zarobi na Wasze pensyjki.
2018-02-08 12:38:36

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
12
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

#GaszynChallenge Kurier Szczeciński dla Franka Kępy

Nekrologi

Sonda

W jakiej postaci jesz lody tego lata?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie