Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Szczecińska Kolej Metropolitalna dopiero w połowie 2024 roku!

Data publikacji: 27 października 2021 r. 07:43
Ostatnia aktualizacja: 27 października 2021 r. 14:26
Szczecińska Kolej Metropolitalna dopiero w połowie 2024 roku!
Fot. Mirosław WINCONEK  

Na przystankach przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej pociągi pojawiać się mają co godzinę, a w godzinach szczytu co 30 minut. Na razie jednak budowa jest opóźniona i nie wiadomo, czy nie przepadnie ponad pół miliarda złotych środków unijnych na tę inwestycję. Na dodatek spółka Trakcja SA (wykonawca) jest w sporze z PKP PLK i termin jeszcze bardziej się oddala - do lipca 2024 roku.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (SSOM) - lider projektu - przypomina, że za modernizację i budowę linii kolejowych wraz z wybranymi przystankami odpowiada zgodnie z Umową Partnerstwa i umową o dofinansowanie partner PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

„Wybrany przez kolejarzy generalny wykonawca - firma Trakcja SA miała za zadanie zaprojektować i zmodernizować ok. 24,5 km linii kolejowych na szlaku Szczecin Główny - Police i wybudować lub zmodernizować przystanki".

Jak informowaliśmy, Trakcja ma już ponadroczne opóźnienia w realizacji tych zadań.

We wrześniu ub.r. w piśmie do mediów Trakcja SA twierdziła, że powodem opóźnień był m.in. błędny opis przedmiotu zamówienia oraz

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 77% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 27-10-2021

 

Autor: (kl)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Entuzjasta
2021-10-28 22:20:10
Pół miliarda zagospodarowane? Zagospodarowane i co komu do tego? Szwagier lepiej zainwestuje a po co komu ta kolej? A ja durny sprzedałem mojego dieselka, kopcącego jak komin Batorego bo chciałem być eko. I teraz "z buta" albo tymi smierdziuchami autobusami, o ja głupi!
@Enrique
2021-10-27 19:00:10
W Szczecinie drzewka wyprowadza się na spacer, te na torach władza zaleje wodą i będą pływające ogrody. Wszystko przemyślane, a wiadomo pływające ogrody muszą kosztować. Jak w misiu
Enrique
2021-10-27 18:04:15
Prawda jest taka,że ta linia kolejowa działała za zaborów,podczas 1 wojny podczas 2 wojny i za komuny.No i mamy wspaniałą unię europejską a na torach rosną drzewa.
@faza
2021-10-27 15:12:36
25 minut z Polic do Gryfina? Jakim cudem? Chyba motocyklem... Będzie dobrze jeśli będzie to 45 minut... Za niedługo obwodnica Przecławia i obwodnica Gryfina chwilę później będę obwodnice kolejnych miejscowości... Bo ja wiem... Chyba nie skorzystam...
SKM trójmiasto
2021-10-27 14:03:04
Przykładowa trasa Gdynia Główna -> Gdańsk Oliwa. Kolejka średnio co 10 minut. Ważne że w Szczecinie ogranicza się ruch w centrum, likwiduje miejsca parkingowe i buduje kolejkę z rozkładem co 1h. By żyło się lepiej. Gdańszczanie zazdroszczą
kolejka co 1h?
2021-10-27 13:10:11
A co ile jeździ w trójmieście? Czy SKM w Warszawie? Jeśli tu ma być co 1h to powodzenia życzę, będzie powietrze wozić XD
Racjonalista
2021-10-27 12:17:02
To może zmienić zakres i i zakończyć SKM na Niebuszewie. Przystanki między głównym a Niebuszewem są sensownie zlokalizowane, wokół są szpitale, stadion, biura (np. Technopark) duże osiedla ( Pomorzany, Przyjaźni ), komunikacja ( przy prawie każdym przystanku jest tramwaj. Nie ma obaw co do frekwencji bo po prostu jest gdzie jechać. Relacja Niebuszewo - Police nie ma ww. zalet, niestety. Osiedla nie pobudowały się wokół stacji, tylko są oddalone ( całe Bukowo), brak dużych zakładów pracy,
klemens
2021-10-27 11:53:13
optymizm nie z tej ziemi . Ta kolej nigdy nie powstanie .
PKP tnie
2021-10-27 11:51:24
Polski Nowy Ład to i są opóźnienia
gg
2021-10-27 11:24:08
Ten projekt to już sukces jest, kto miał kasę przytulić, już przytulił, a mieszkańcy mogą się walić.
księgowy
2021-10-27 10:41:48
Z tego co wiem, wszystkie projekty unijne z transzy 2014-2020 powinny zakończyć się najpóźniej w roku 2023.
skorotak
2021-10-27 10:20:25
Gdyby tu było województwo podlaskie to nie tylko byłby pieniądze na inwestycje ale jeszcze ukończyli je w czasie. I jeszcze bzdury że Polska nie ma barw partyjnych i pieniądze są trasferowano na podstawie przejrzystych kryteriów. Jojoprawda.
;/
2021-10-27 10:19:29
Pseudo panstwowe firmy nie potrafia wydac podarowanych im 700 mln zł z czego 500 mln to dofinansowanie unijne, kasa wróci do UE i pojdzie np do Bułgarii czy Rumunii lub skandynawii tam na pewno jej nie zmarnuja, ale pewnie pensje kazdy co miesiac bierze bo sie NALEŻAŁO !!! tylko za co ?!!! gdyby nie prywatne firmy ten kraj juz dawno by upadł jak korea polnocna, tam jest wszystko panstwowe i jest bardzo fajnie
Torowy
2021-10-27 09:45:45
Ciekawe czy ktoś na nowo przeanalizował strumienie pasażerów i lokalizacje przestanków w kontekście nowych firm, zakładów pracy i ciągów komunikacyjnych? Może SKM jest do przemyślenia na nowo?
faza
2021-10-27 09:29:10
Tylko zditm nie zawiezie Cię do gryfina, świnoujścia, Stargardu itd. Np z Polic do Gryfina w 25 minut zamiast samochodem wątpliwej jakości trasą...
PpP
2021-10-27 09:29:01
A ta inwestycja to też "rewolucja" czy nie zasługuje na to miano? 😁
30 minut?
2021-10-27 08:43:04
Rozumialbym 12..15 minut ale 30 minut stać na peronie? W tym samym czasie standardowa komunikacja spełni oczekiwania znacznie sprawniej.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA